Gå til innhold

Hjelp meg å velge farge på soverommet


Karianne

Hvilken farge bør gå igjen på soverommet?  

  1. 1. Hvilken farge bør gå igjen på soverommet?

    • Blå-farger
      17
    • Lilla-farger
      8
    • Gul-farger
      4


Anbefalte innlegg

Har så lyst til at soverommet skal ha en hovedfarge. Altså, at gardinene, sengetøyet og veggene er i ca samme farge. Blir ikke det fint, mon tro? Eller går jeg på en klassisk feil...? Vil så gjerne at det skal matche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemte også på blått.

Det er blått soverom i huset vi har kjøpt, det er jeg glad for fordi da slipper vi å male det rommet med det første ettersom det akkurat er oppusset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blå vegger på soverommet, med hvite lister/karmer. Det sies å være den beste fargen på soverommet, fordi det er en rolig farge, og det er vi enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hatt helt lyst, eggeskallhvitt og heller hatt blå detaljer. På den måten kan du bytte farge på rommet uten å måtte male om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå er en rolig farge - og man sover godt i blå rom. I tillegg skal det holde fluene borte ... så da slipper du kanskje litt summing om sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på soverommet er avhengig av hva du vil ha ut av rommet da... Som de fleste alt har sagt, så er blått beroligende. Imidlertid er det en av de kaldeste fargene som finnes, så hvis du er litt "frysepyse" som meg kan det være lurt å velge en varmere farge.

Gult er energisk og kan gi deg nytt overskudd, grønt er også beroligende som blått, men mye mer nøytralt med tanke på temperatur. Rødt er lidenskapens farge, varm og god, men kan fort bli altfor bråkete på et soverom. Lilla er jeg faktisk ikke helt sikker på, tenk på hva slags assosiasjoner du får når du ser på lilla, så finner du nok ut hva den fargen gjør for deg.

Vårt soverom går i brunt, en lun, jordnær farge.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte på lilla. Et av soverommene her er malt i en helt lys nøytral farge (tror den heter Dis) og hvor en dyp lillafarge går igjen i detaljer (stearinlys, hylle, esker, lite bord etc) samt at det er brukt kirsebærfarget treverk. Utrolig lekkert.

Dessverre ikke mitt soverom :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemte blått.

Hørt at blått og grønt er de "riktige" fargene for et soverom da de virker svalende og beroliggende. Har blått soverom selv og trives utrolig godt med det der. Har latt alt gå i blått og hvitt. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla er jeg faktisk ikke helt sikker på, tenk på hva slags assosiasjoner du får når du ser på lilla, så finner du nok ut hva den fargen gjør for deg.

Jeg har lest flere steder at lilla skal unngås i spisestuer fordi det er en unaturlig farge og fremkaller kvalme. :o Har ikke så lyst til å føle meg kvalm på soverommet heller da. :ler: Men, en helt lys lillafarge er nydelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har lyst blått soverom, og er ikke fornøyd med det. var slik da vi flyttet inn, men snakker om å pusse det opp. Vil ha grønt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en skarp, klar lillafarge på soverommet. (Det har vært barnerom) I begynnelsen syns jeg ikke det var fint, men nå liker jeg det bedre og bedre, selvom jeg vel heller hadde valgt en mer lys syrin om jeg skulle male det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...