miss Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Sitter her og lurer? Vi har tante og onkel på min side som ikke har barn og onkel på mannens side med et barn.Som vi ser endel og passer hjelper til når min svoger trenger barne pike. Ellers er vi en fam. på fem Barn fra 3 -5 år. Ser dere tanter/onkler mye? Passer de barna? Eller tar de med på tur? Eller det jeg lurer på er hva gjør de som tante og onkel for dere foreldre og barna?
Gjest Pet Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Her er svaret ingenting! Har prøvd i mange år å holde kontakt med min yngste bror, men han vil visst ikke :o . Han har kone og barn og bor i samme by som oss. Min eldste bror har også familie og bor lenger unna (en time) og de har vi litt kontakt med, men hva de gjør for sønnen min? Ingenting. Faren til sønnen er enebarn
Polly Ester Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Har masse kontakt med mine tre søsken. Min søster har to barn, mine to brødre er enslige. Det hender at eldste sønnen min er med på badeturer, fisketurer eller kino med tanten og onklene sine, men det er ikke så ofte. Men, vi har felles utgangspunkt hos min mor og stefar, og der møtes vi ofte alle sammen. Så vi er endel sammen alle sammen. Bare ikke så ofte at ungene mine er alene sammen med tante/onkler på ting...
Usikker Skrevet 5. september 2004 #4 Skrevet 5. september 2004 Jeg er tante til flere - i alderen 0-19 år. Har ingen barn sjøl - men er veldig glad i barn. Mine tantebarn betyr veldig mye for meg. Fra eldstemann ble født for 19 år siden så har jeg tatt meg mye av alle. Mine tantebarn er det nærmeste jeg kommer egne barn.......... og jeg kan ikke skjønne at jeg kunne vært mer glad i egne barn - enn jeg er i mine nieser og nevøer. Jeg har vært masse barnevakt. Overnattet hos dem - eller de har vært hos meg. De har ikke vært mange mnd gamle før de har overnattet hos meg for første gang. Jeg følger de til fritidsaktiviteter, er som sagt barnevakt, henter i barnehagen, tar de med på tur - det kan være en tur i butikken - eller en tur til en fornøyelsespark. Har også vært med på skoleavslutninger og idrettsarrangement som de har deltatt i....... m.m. Storkoser meg sammen med de - og jeg tror faktisk de koser seg sammen med meg også! Jeg føler meg privilligert som får lov å delta så mye i deres liv som jeg gjør! *rørt tante-smily*
lille mor Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Jeg har fire tantebarn og er masse sammen med de. Selv har jeg tre barn så hvis vi skal noe som barna synes er gøy er det som regel noen nevøer eller nieser på slep. Jeg har meget god kontakt med mine to søstre og vi finner også ofte på ting sammen. Pluss at vi er første pri. barnepiker for hverandre. Deilig å ha det slik for du vet at barna er trygge og elsket der de er. Min mann har en bror som har barna tja, kanskje 1-2 ganger i mnd. Men, min eldste sønn som har en annen pappa har meget sjeldent kontakt med sine onkler, tanter og besteforeldre på farsiden. Da de rett og slett aldrig tar kontakt, det er alltid min sønn som må det.
LilleBille Skrevet 5. september 2004 #6 Skrevet 5. september 2004 Har masse kontakt med min søster - og vet jeg alltid kan regne med henne til å stille opp for mine barn - enten det gjelder enkle ting som kjøring til eller fra noe eller "barnevakt" om jeg skal reise bort etc. Uansett hva det er så stiller hun opp. Har også rimelig mye kontakt med mine ex-svigerinner/svogere - og barna har god kontakt med dem. Vet at om jeg trengte noe til barna - er de der. Mine barn er alltid velkomen til dem - og deres barn til meg. Er glad for at barna har god kontakt med tanter/onkler/fettere og kusiner (og også besteforeldre).. Er selv oppvokst i en tett og stor familie - og heldigvis har mine barn samme gleden.
Gjest heksa Skrevet 5. september 2004 #7 Skrevet 5. september 2004 har 2 søstre og hun ene har 2 barn på 22 år og 17 år, og hun andre har 3 barn på 11 år, 9 år og 8 år.De er på samme aldre som mine.Hun eldstes barn har vi et sånt søkenforhold til ser mer på de som søsken enn tante barn.Har så og si daglig kontakt med dem, 17åringen går på skole i utlandet så der går det på mail.Barna til hun yngste søsteren min ser jeg daglig da barna vår er med hverandre daglig (naboer) så vi hjelper hverandre med det som trengst. På hans side er de 6 søsken alle har ikke barn av ulike årsaker.Men har ikke noe kontakt med han som har barn. Rett det er "bare" noen vi sender gaver til.Og nå gidder jeg ikke å prøve mer hverhen til de med barn eller de uten barn.
Annie Skrevet 6. september 2004 #8 Skrevet 6. september 2004 Nå bor jeg 2 1/2 times kjøring unna mine søstre og bror, men vi har hverandres unger på overnatting, hjelper til om det skulle være noe og ungene er trygge på tantene og onklene sine. Det er ikke sånn på sambos side. Der overnatter de ike hos hverandre, ikke kaller de seg for onkler og tanter heller. De bruker fornavn. Syns det er litt stusselig jeg faktisk. Liker å være TANTE jeg!
Gjest Dolphina Skrevet 6. september 2004 #9 Skrevet 6. september 2004 Jeg har masse kontakt med tanteungen min. Har bare en enda, og han passer jeg så ofte som mulig. Tar han med på ting og har han hos meg eller besøker dem! Digger å være tante!
Mitzi Skrevet 6. september 2004 #10 Skrevet 6. september 2004 Datteren min elsker tante og onkel! De bor bare 5 minutter unna oss, og vi har mye kontakt med dem. Hun har ennå ikke overnattet hos dem, men tante gleder seg til vesla blir litt større sånn at hun kan være hos tante og bake og kose seg. Svigerinnen min har vi ikke like god kontakt med. Tida strekker ikke til, rett og slett. Jenta mi er glad i henne, men har den samme "hverdags"-kontakten som hun har med min søster, dessverre. Jeg er glad vesla har tantene og onkelen sin!
diddi Skrevet 6. september 2004 #11 Skrevet 6. september 2004 Er det mor/fars tanter/onkler du referer til, så har vi kun kontakt med mammas søster og hennes familie. Vi feirer bursdager/jul/17. mai ol. Siden det ikke er så mange på den siden av familien er det jo hyggelig å møtes. De synes det er veldig stas med mine barn. Kaller seg selv "gammel-tante og gammel-onkel" . Vi har også noe kontakt med mannen min sin tante. Hun bor sånn midt i mellom oss og svigers. Fint til en stopp på en lang biltur. Men det er jo ikke så veldig ofte vi treffes. (et par-tre ganger i året.)
maiia Skrevet 6. september 2004 #12 Skrevet 6. september 2004 Digger å være tante! Jeg også! Er tante til ei skjønn jente på 14 mnd. og jeg ser henne minst en gang i uka. Både sambo og jeg smelter jo helt når vi kommer på besøk og hun stråler opp, vinker og sier hei! Foreløpig har vi bare vært barnevakt noen timer hjemme hos broren min. Men jeg gleder meg til hun blir litt større, slik at hun kan komme på overnattingsbesøk og vi kan finne på forskjellige ting.
Grooo Skrevet 6. september 2004 #13 Skrevet 6. september 2004 Jeg har en søster på tretten år som jeg har veldig god kontakt med. Hun ringer meg omtrent daglig for å få hjelp med lekser, fortelle om ting fra skolen etc. Mannen har to brødre, den ener er singel og vi treffer/prater med ham kanskje annenhver måned, toppen. Den andre er gift og har to nydelige gutter på to og fire. De bor noen timers kjøring fra oss, men vi prates på telefon kanskje annenhver uke og treffes en gang annenhver måned eller kanskje litt oftere. De to små gutten er så skjønne, jeg elsker å være sammen med dem og de forguder oss. Skulle ønske vi bodde nærmere hverandre, men sånn er det nå engang. Tror vi må skjerpe oss og reise på besøk til hverandre oftere...
Lala Skrevet 6. september 2004 #14 Skrevet 6. september 2004 Jeg er tante til tre. Hjalp til med alt fra husvask til barnepass og ikke minst hundelufting/pass da de bodde i samme by som meg. Nå bor de utallige mil unna, så da blir det heller lite desverre. Savner de fælt.. Jeg har hatt mer kontakt med en av søstrene mine og derfor føler jeg meg sterkere knyttet til hennes barn. Føler at jeg har blitt litt distansert fra barnet til den andre søsteren min. Ulike grunner til det. Hun bor ikke så langt unna, men jeg føler meg ikke like komfortabel hos henne. Synd. Men dette har blitt bedre med tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå