Gå til innhold

Få barn uten jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på et sted på vestlandet som er ganske hardt rammet av olje"krisen", noe som medfører at det er svært vanskelig å få jobb som nyutdannet her. 

Jeg er akkurat ferdig med min mastergrad og har sendt ut sikkert 20 søknader uten å få et eneste svar, søker kun på jobber hvor jeg er kvalifisert og også noen ganger overkvalifisert. 

Jeg har vært sammen med min mann i snart 7 år og er nygift, vi har enebolig, hus, bikkje, katt osv.. men jeg har ikke jobb.. :(

Vi ønsker oss barn engang men føler på ingen måte noe "sug" etter det. Men jeg er nå 32 år og vi sitter å lurer på om vi bare skal kaste oss i det hvis jeg ikke får noe jobb innen oktober.

Da kan jeg jo likegodt få et barn siden jeg uansett ikke får noe jobb med inntekt. Og da uansett får et hull på cven :(.

Hvis jeg skal vente et år på å få jobb for å så jobbe meg litt inn i jobben så er jeg fort 34 år før vi begynner å prøve.. 

Hva hadde dere gjort? 

Ps: Økonomien går fint, siden min mann tjener godt. 

Anonymous poster hash: 13076...f83
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20 søknader er ingenting. Synes du skal prøve hardere.

Anonymous poster hash: 1f413...725
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville vurdert flytting altså. Bare dn periode. Få litt arbeidserfaring og flytt tilbake om noen få år. Huset kan jo bare leies ut.

Det å få barn uten jobb kan være veldig økonomisk krevende. Plutselig mister mannen din også jobben og da står man der....

Anonymous poster hash: 1c83e...178

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du kan prioritere barn. Du har veldig mange år i arbeidslivet, men vi kvinner har dessverre biologisk klokke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville vurdert flytting altså. Bare dn periode. Få litt arbeidserfaring og flytt tilbake om noen få år. Huset kan jo bare leies ut.

Det å få barn uten jobb kan være veldig økonomisk krevende. Plutselig mister mannen din også jobben og da står man der....

Dette har jeg tenkt på... Hvis han mister jobben er vi i knipe! Han tjener veldig godt, så det er ikke noe problem å forsørge et barn nå, men som sagt, mister han jobben så er det krise. 

AnonymBruker
Skrevet

En ting til som jeg glemte å svare på i forrige svar. 

Vi kan ikke flytte pga hans jobb, den jobben er vi totalt avhengige av, og han tjener ihvertfall 3 ganger mer enn jeg kommer til å gjøre. 

hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

20 søknader er ingenting. Synes du skal prøve hardere.

Det er bare det at det ikke finnes jobber å søke på. JEg søker på alt som kan søkes på, jeg er registrert meg hos bemmaningsbyråer og pratet med NAV som sier at det rett og slett ikke finnes jobber akkurat nå. 

Tenker å prøve å søke på alt jeg kommer over frem til Oktober. 

TS

Skrevet

Det blir ikke lettere å få jobb etter at du har vært hjemme med barnet, tvert imot. Jeg ville heller lagt inn en skikkelig innsats for å få jobb nå. 20 søknader er ikke mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man på død å liv ha jobb for å få barn når du skriver at økonomien går fint? Bare ta det steget. Tenk på andre jenter som er desperate etter jobb kun for å få unger, pga en trang økonomi?

Mener det er bedre du får barn nå, enn at arbeidsgiveren skal måtte få en overaskelse når du blir ansatt.

Anonymous poster hash: fe5e7...992
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man på død å liv ha jobb for å få barn når du skriver at økonomien går fint? Bare ta det steget. Tenk på andre jenter som er desperate etter jobb kun for å få unger, pga en trang økonomi?

Mener det er bedre du får barn nå, enn at arbeidsgiveren skal måtte få en overaskelse når du blir ansatt.

Anonymous poster hash: fe5e7...992

Men jeg er ikke typen som sitter gravid på jobbintervju eller begynner med prøving en mnd etter jeg får jobb. 

jeg har mye moral på det området. Og vil jobbe et år før jeg evt sluttet på prevensjon.  Jeg vil aldri gå inn for å lure en arbeidsgiver. 

Det er også en av grunnen til at jeg vurderer å få barn nå, fordi tiden går fort når jeg først må bruke lang tid på å få jobb også jobbe minst et år. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva? Jeg ville faktisk begynt prøvingen nå. Det er ikke sikkert dere får klaff Før neste år og at ungen kanskje ikke kommer Før i 2017. Skal du få jobb først og så jobbe og så unge kan det fort gå 4 år Før dere har barn. Men det er min mening da. Så lenge dere har ett trygt og stabilt forhold og du eier halve huset osv så ville jeg ikke ventet.

Anonymous poster hash: 183cd...a0c

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Jeg hadde jobb, og 2 barn, men så mistet jeg jobben pga nedbemanning akkurat da vi skulle begynne å prøve på nr 3.

Bor også vestlandet hvor mange andre er arbeidsledige. Så spent hvordan det blir å få ny jobb.

Er mannen din i oljebransjen og/eller står i risiko for miste jobben? Viss han føler arg trygg på å beholde jpbben ville jeg bare hoppet i set og prøvd på barn! Du kan jo fprtsatt søke jobb som gravid

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare det at det ikke finnes jobber å søke på. JEg søker på alt som kan søkes på, jeg er registrert meg hos bemmaningsbyråer og pratet med NAV som sier at det rett og slett ikke finnes jobber akkurat nå. 

Tenker å prøve å søke på alt jeg kommer over frem til Oktober. 

TS

Du må søke der de ikke trenger folk enda. Da konkurrerer du kansje bare med 10 andre men når de søker folk er det kansje 500 å konkurrere med. Ring bedrifter som er aktuelle. Møt opp med søknad der det er mulig. Ikke sitt på finn.no å vent på at jobber skal dukke opp. 

Skrevet

Ja jeg ville fått barn nå og ikke ventet. 32 år så burde man ikke vente særlig lenger. Norge går vel ikke under med det første. Vi trenger også fremtidige skattebetalere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...