AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Jeg kjører ikke rundt på andre, men jeg hørte på radioen at det er et stor problem med pirattaxier i Alta. Men så tenkte jeg... hvorfor har taxisjåførene monopol på å kjøre rundt på folk? Ja, man kan jo bli taxisjåfør selv, men hva om man kjenner noen som ikke vil betale for en dyr taxi? Hvorfor skal ansvarlige folk som ikke vil kjøre og drikke betale taxipriser når de kan spørre en kamerat å gi han halvparten av det de måtte betalt en taxi? Anonymous poster hash: 23653...7d8
Martine-1337 Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Jeg kjører ikke rundt på andre, men jeg hørte på radioen at det er et stor problem med pirattaxier i Alta. Men så tenkte jeg... hvorfor har taxisjåførene monopol på å kjøre rundt på folk? Ja, man kan jo bli taxisjåfør selv, men hva om man kjenner noen som ikke vil betale for en dyr taxi? Hvorfor skal ansvarlige folk som ikke vil kjøre og drikke betale taxipriser når de kan spørre en kamerat å gi han halvparten av det de måtte betalt en taxi? Anonymous poster hash: 23653...7d8 Kanskje det har noe med sikkerheten til passasjerene å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Svart arbeid er ikke lov. Du kan bruke samme argumentene på alle yrkesgrupper. Anonymous poster hash: 26235...ef4 4
Blekkulf Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Det kan ikke kalles pirattaxi dersom en kompis kjører deg til/fra byen og lignende, da er det en vennetjeneste. Det taxiene reagerer på er de som faktisk skaper en "arbeidsplass" uten løyve, noe som er ulovlig i Norge. De som driver piratvirksomhet betaler bl.a ikke skatt og ikke riktig forsikring ift. persontransport, noe som kan få store konsekvenser for passasjeren. Taxiene reagerer ikke på kompiskjøring, at mamma henter deg på fest eller at du kjører en venn mot litt bensinpenger. Men tvert noen kjører på folk mot betaling, altså at man går i pluss i løpet av feks. en kveld, driver man med pirattaxivirksomhet. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Svart arbeid er ikke lov. Du kan bruke samme argumentene på alle yrkesgrupper. Anonymous poster hash: 26235...ef4 Men hvis man hadde skrevet det opp da? Dessuten så kunne det vært en vennetjeneste... de bare betalte for bensinen. Jeg mener... de fleste driver med vennetjenester. Hjelper hverandre med å fikse bilen, flise badet osv osv. Anonymous poster hash: 23653...7d8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Ja, jeg skjønner at det er litt dumt med facebooksider hvor folk kjører på fremmede mot betaling. Da er det svart. Anonymous poster hash: 23653...7d8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Jeg kjører ikke rundt på andre, men jeg hørte på radioen at det er et stor problem med pirattaxier i Alta. Men så tenkte jeg... hvorfor har taxisjåførene monopol på å kjøre rundt på folk? Ja, man kan jo bli taxisjåfør selv, men hva om man kjenner noen som ikke vil betale for en dyr taxi? Hvorfor skal ansvarlige folk som ikke vil kjøre og drikke betale taxipriser når de kan spørre en kamerat å gi han halvparten av det de måtte betalt en taxi?Anonymous poster hash: 23653...7d8 Er du stokk du? Anonymous poster hash: b542d...968
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Fordi de betaler ikke skatt osv. Og de må jo sørge for at bilen er i godkjent stand, ha forsikring osv så en får lov til å tjene penger på dette. Det hadde jo vært akkurat det samme om du starta retaurant hjemme i stua di. Du kan ikke are starte din egen lille bedrift og ikke registrere deg noen stand eller bare ta alle penga sjæl. Anonymous poster hash: e3ea0...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå