AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 I familien vår er vi 3 barn og ett foreldrepar. Jeg er ganske mye eldre enn mine 2 søsken. Mine 2 søsken er tett i alder og svært knyttet til hverandre. Jeg er alene med ett barn, det samme er ett av mine søsken. Vi bor alle i nærheten av hverandre. Problemet er at mine søsken og foreldre svært ofte (flere ganger pr uke) er sammen, spiser sammen, drar på shopping sammen osv uten at jeg blir invitert. Det oppleves svært sårt, jeg sitter alene og de er sammen. Hvis jeg ringer mine foreldre og spør hvor de er , kan de bli nølende i stemmen før de svarer at de er hos ett av mine søsken. Det samme hvis jeg er på besøk hos mine foreldre og jeg eks spør hva de har gjort i det siste... De vil helst ikke si at de har vært sammen. Søsken har fått både økonomisk og praktisk hjelp, uten at jeg på noen måte har fått tilsvarende. Mine foreldre har nå ikke vært på besøk på nesten 3 Mnd, selv om jeg bor 5 min gåavstand unna. Blir rådløs av situasjonen og nesten deprimert. Noen som kan råde meg til hvordan jeg skal forholde meg? Takk for svar . (Vi er alle over 30 hvis det har noen betydning) Anonymous poster hash: cab42...504
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Ta det opp med de! Spør hvorfor de oppfører seg slik!! Dette er ikke greit, og det kan rett og slett være en dårlig vane. Ta det opp, kjære deg! Anonymous poster hash: 04158...262 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Er sånn hos oss også. Jeg er alenemor, og utstøtt fra familien. Min bror feiret denne måneden sin 40årsdag, og vi var de eneste i familien som ikke ble invitert. Trøster meg med at jeg har et viktigere liv enn de. Vi trenger ikke bruke tida vår på folk som tror de er bedre, og som snakker dritt om oss. Skjønner godt at det er sårt. Jeg syns det er rart at ingen reagerer. De burde innlemmet deg også. Samtidig, selv skjønner jeg ikke hvorfor jeg og min datter er utstøtt. Men, det får bare være. Har forsonet meg med det, og vi feirer julaften og påskeaften alene henne og jeg, så får de sitte der og kaste vekk julaftenene på å sitte og drikke og snakke dritt om oss. Sånne mennesker trenger vi ikke i vårt liv, blod er ikke tykkere enn vann. Anonymous poster hash: 06047...a21 2
Screamsilence24 Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Hva i all verden? Har du lite barn, mens de har eldre barn? Prøver finne en forklaring på hvorfor du (og barnet ditt) blir holdt utenfor... Jeg har mange små barn og blir ikke bedt på alt som mine søsken blir siden jeg i tillegg er enslig forsørger. Ville absolutt pratet med foreldrene mine om det, helt tydelig at dette er sårt for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå