AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Har hatt ca 360 kr pr mnd i innboforsikring. Nå fikk jeg innbetaling for 1895.- Tillegget står som "Fornyet forsikringsavtale" på giroen. Fikk naturligvis hetta og ringte forsikringsselskapet. De sa at økningen i premie var fordi huseier hadde brukt sin forsikring, og at skaden var av en slik art at de anså meg for å være en langt større risiko fra nå av. Er dette vanlig? Har de lov til dette? Anonymous poster hash: e2162...34d
Dark Angelina Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Så du måtte betale mer i innboforsikring fordi de mener at du er en større risiko? Har jeg forstått rett da? - det virker ekstremt urettferdig, men det skulle ikke forundre meg at det er helt ok for dem å gjøre det. Helt normalt liksom.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Hva med å skifte forsikringsselskap? Anonymous poster hash: 3c9b7...ae5
Illuminatum Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Har hatt ca 360 kr pr mnd i innboforsikring. Nå fikk jeg innbetaling for 1895.- Tillegget står som "Fornyet forsikringsavtale" på giroen. Fikk naturligvis hetta og ringte forsikringsselskapet. De sa at økningen i premie var fordi huseier hadde brukt sin forsikring, og at skaden var av en slik art at de anså meg for å være en langt større risiko fra nå av. Er dette vanlig? Har de lov til dette? Anonymous poster hash: e2162...34d Det var en ekstrem økning. Bare å bytte selskap.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Vi betaler litt over en tusenlapp i året for innboforsikring med 1,5 mill i maks innbo, i dette er det og toppsikring med glass sikring og uflaksforsikring. Denne forsikringen får vi fordi vi er medlem i et boligbyggelag. Der betaler vi noen få hundredelapper i året. TS, du bør finne deg en rimerligere forsikring! Anonymous poster hash: fb238...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå