pusla Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Har kjøpt kjøttboller i Sverige, og kunne tenkt meg noen forslag til hva jeg kan ha som tilbehør!
Chiquita Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Har kjøpt kjøttboller i Sverige' date=' og kunne tenkt meg noen nye forslag til hva jeg kan ha som tilbehør![/quote'] For å gi deg nye forslag, så hadde det jo vært greit å vite hva du vanligvis bruker Kjøttboller og potetmos Kjøttboller og spaghetti (og saus, selfølgelig) Kjøttboller med ris og grønnsaker Kjøttboller i brun saus med poteter, surkål/rødkål osv Kjøttboller med stekte poteter Kjøttboller i tomatsuppe???
Cand alt Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Jeg bruker potetstappe og ertestuing til med tyttebær. Nam
pusla Skrevet 5. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2004 Godt poeng, kunne egentlig bare skrevet forslag, for jeg har igrunn ikke noen sånn veldig kjøttbolle-vane. Som oftest blir det vel bare potetmos eller macaroni. Takk for tips!
Gjest 1111 Skrevet 5. september 2004 #6 Skrevet 5. september 2004 Wok grønnsaker og ha i kjøttbollene mot slutten. server med nudler og eventuelt peppersaus.
pusla Skrevet 5. september 2004 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2004 Wok grønnsaker og ha i kjøttbollene mot slutten. server med nudler og eventuelt peppersaus. Hørtes ikke så dumt ut, det der.
Christy Skrevet 5. september 2004 #9 Skrevet 5. september 2004 Har som regel potetstappe, gr.saker, brun saus og tyttebær til..
Arkana Skrevet 5. september 2004 #10 Skrevet 5. september 2004 * tomatsaus og pasta * brun saus og potetmos * i form med masse grønnsaker * med ratatouille * karrisaus (tomatsaus med karri + rosiner) og ris¨ * i suppe
sommerfuglene Skrevet 6. september 2004 #11 Skrevet 6. september 2004 Jeg bruker kjøttboller sammen med kokte poteter, dampet broccoli, kokte gulrøtter, peppersaus eller kjøttkake saus og Masse av denne agurksalaten: 1 agurk 1 boks lettrømme salt pepper (hvit pepper eller sitronpepper) Agurken skrelles og skjæres i tynne, tynne halv skiver. Salt og pepper tas på. La det stå en stund før rømmen tilsettes og salaten er klar for servering! Nam, nam Nå fikk jeg også lyst på denne middagen. Men vi skal ha fårikål i dag....
Elze Skrevet 6. september 2004 #12 Skrevet 6. september 2004 Sånne svenske kjøttboller spiser jeg med brun saus eller fløtesaus, helst svensk kjøttbollesaus fra Ikea, og potetmos. Mine hjemmelagde kjøttboller som er litt mer spicy, serverer jeg med tomatsaus, tzatziki, gresk salat og ovnsstekte potetbåter, eller hvis jeg er lat, ris og ratatouille laget av Findus franske grønnsaker og en boks tomater. Pasta og tomatsaus er også godt til kjøttboller, da kan du bare varme kjøttbollene i sausen.
pusla Skrevet 6. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2004 :bukke: Takk for forslag folkens! Blir nok en bra middag en av de nærmeste dagene
Naima Skrevet 6. september 2004 #14 Skrevet 6. september 2004 Bruker kjøttboller i baguett med røbette salat og annet grønnt veldig god mat pakke til lønsjen Ellers har jeg ris til og fløtesaus m/grønnsaker og tyttebær syltetøy.
Gjest 1111 Skrevet 6. september 2004 #15 Skrevet 6. september 2004 Bruker kjøttboller i baguett med røbette salat og annet grønnt veldig god mat pakke til lønsjen Holdt på å glemme hvor godt det er å ta med seg kjøttboller i rundstykke eller baguett til lunsjen, gjerne med salat, agurk, paprika, mais eller andre grønnsaker. og gjerne en kald tomatsaus til
Arkana Skrevet 6. september 2004 #16 Skrevet 6. september 2004 Bruker kjøttboller i baguett med røbette salat og annet grønnt veldig god mat pakke til lønsjen Å ja, det er kjempegodt!
pusla Skrevet 6. september 2004 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2004 Bruker kjøttboller i baguett med røbette salat og annet grønnt veldig god mat pakke til lønsjen Hørtes digg ut! Får sørge for å få litt rester da, så har jeg lunsj dagen etter
NIKI Skrevet 7. september 2004 #18 Skrevet 7. september 2004 potetmos og brunsaus her Her og.... men bytter ofte ut den brune sausen med toro fløtesaus. Kjempegodt og lettvint synes jeg. Men er ikke overbegeistret over de kjøttbollene jeg har kjøpt fra sverige hittil da... Synes de jeg har kjøpt i norge har vært best.
Gjest Madden Skrevet 8. september 2004 #19 Skrevet 8. september 2004 Potetmos og gräddsås her i gården ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå