lene Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Har lyst til å lage litt spesielle bordkort... Min kjære samboer er lidenskapelig fluefisker, og jeg vil prøve å dra dette inn.. Har litt lyst til å lage ei fluestang (av grillspyd) med snelle som har fanga et hjerte med navn som bordplasseringer. Noen forslag på hvordan jeg kan lage ringer på stanga, samt ei fluesnelle???? Alle ideer mottaes med takk. Må snart begynne hvis planen skal bli satt i verk - blir nok lei, og vil ha muligheten til å legge det fra meg...
maki Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 til ringer kan du bruke ståltråd, og til snelle kan du bruke svarte plas eller tre perler i den fasongen du vil ha dem og bruke stål trård til å feste og lage sånn sveive greie med flott ide foresten veldig orginalt
magnhild Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 :o Wow, det var jo litt stilig da!! :o Jeg også ville brukt ståltråd til ringer. Også tror jeg det finnes små sneller. Hvis du tenker deg sytrådsneller, bare veldig mye mindre. Ellers ville jeg brukt litt stilig tråd som fisket de opp. og laget kroker av ståltråd... Hmmm kul idè!!
lene Skrevet 5. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2004 tror egentlig det blir vanskelig å lage ringer av ståltråd - må jo ha endel. Skal sjekke i morra om de har bittesmå ringer på en butikk hvor de selger fiskeutstyr.. Trenger noe å bruke som hådtak også. Det er egentlig korkhåndtak... Takker for alle gode ideer!!! Det er virkelig et bra forum - en får mye og fort e innspill og ideer! Noen forslag om hvordan jeg da evt. kan sette fiskestengene - har tenkt litt å sette de oppi glasset og la hjerte henge utenfor.. Tanker om det???
magnhild Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Syntes det hørtes stilig ut å la de stå i glasset. Og som håndtak kan du jo kanskje bruke små vinkorker. Finnes ikke de i forskjellige str i hobbybutikker? Du får sikkert tak i slike små ringer, men jeg tenkte på at du skal jo feste de på stangen også da. Da hadde det vært greit med ståltråd, for du bare lagde ringen og festet endene rundt stangen...
lene Skrevet 5. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2004 vil surre de til stanga. Samboeren min har laget ei fiskestant av splitcane - så ordentlig sånn tråd har jeg - hvis ikke jeg vil bruke entråd av fargene jeg skal ha i buketten...
Grooo Skrevet 5. september 2004 #7 Skrevet 5. september 2004 Høres kjempetøft ut! Men... Hvor mange gjester skal dere ha? Vi hadde 68 gjester, og jeg var dritt lei før jeg var halvveis enda jeg bare lagde ganske vanlige borkort i papp der jeg klippet ut noen hjerter i andre farger og limte på. Skal du starte på ett slikt prosjekt må du i alle fall starte goood tid i forrveien!
lene Skrevet 5. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2004 derfor jeg begynner nå du ja! Vi blir litt i under kant av 50.. Men jeg er vedlig glad i å lage ting da!! Tenkte jeg kunne begynne, så kunne jeg legge det litt vekk og starte opp når jeg får giv igjen.. Og dette er en ting samboeren også inntereserer seg for - så jeg ser for meg at jeg kan få litt hjelp... Skal ikke gifte meg før om 11 mnd...
lene Skrevet 5. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2004 fant faktisk plater med kork . det er jo helt perfekt!!! www.panduro.no har det meste!!
lene Skrevet 12. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2004 dette fikk samboeren virkelig til å engasjere seg!! Han er helt gira på å lage disse.. Han vil lage de med bøy på - så det ser ut som det er fisk på... Også skal han lage små fluer.... Morro at han engasjerer seg sånn! Han er kreativ, og nå skal vi prøve å lage de sammen i trolldeig!
Gjest Tabby Skrevet 12. september 2004 #11 Skrevet 12. september 2004 Dette hørtes skikkelig artig ut! Du kan også sjekke SGS hva de har, har gjerne masse småtteri som kan brukes de også. De hjertene du snakker om mener jeg å ha sett utallige varianter av, plast isopor og alt mulig, spørs bare på størrelsen du vil ha. Håper du legger ut et bilde når dere blir ferdig med en så vi får se. :-)
lene Skrevet 12. september 2004 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2004 skal selvfølgelig legge ut et bilde - men det kan ta tid... kanskje vi lager litt trolldeig i ettermiddag - vi får de.. var ute i går så er nok ikke helt stø på hendene i dag... Hvor finner jeg den butikken???
Gjest Tabby Skrevet 12. september 2004 #13 Skrevet 12. september 2004 Sgs sin nettbutikk De har utrolig mye der. Billig også. Nå vet jeg ikke om de prisene på nett er oppgitt med moms men i butikken er det ikke det. Men det blir en del billigere uansett å handle der enn panduro f eks. I hvert fall en del ting.
lene Skrevet 12. september 2004 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2004 supert - takk skal du ha!!! prisene er inkl moms på inernettsiden. Skal inn nå - virker som en fin butikk!
Gjest Tabby Skrevet 12. september 2004 #15 Skrevet 12. september 2004 Bare hyggelig. Har ikke brukt nettbutikken selv, tar gjerne den kjøreturen bortom der om jeg skal handle noe. Men håper du finner noe som passer til bordkortene. :-) Spent på å se dem.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2004 #16 Skrevet 14. september 2004 Så morsomt! Blir så imponert over folks kreativitet jeg! Det kommer til å bli så bra! K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå