AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Jeg finner den ikke i floraen!Anonymous poster hash: 97b71...f8a Anonymous poster hash: 97b71...f8a
Hoppetaujenta Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Kan det mon tro være en akeleie-variant? https://no.wikipedia.org/wiki/Akeleie Endret 29. juni 2015 av Hoppetaujenta
Million Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Jeg finner den ikke i floraen!Anonymous poster hash: 97b71...f8a Anonymous poster hash: 97b71...f8a Det er en akeleie, og det er en hageblomst som er staude. Dvs den kommer igjen år etter år, og dessuten så "parer" den seg med andre akeleier i området, og sprer seg. Resultatet er gjerne nye akeleier som popper opp rundt om i hagen i alle regnbuens farger. Jeg har selv akeleie i hagen, og de er veldig fine. De har ikke spredd seg så mye hos meg, men jeg har hørt at enkelte hageeiere betrakter dem litt som ugress fordi de sprer seg så veldig Men det "problemet" har altså ikke jeg hatt. Noen få avkom har poppet opp i bedene, men de får lov å bli:-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå