AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #21 Skrevet 1. juli 2015 jeg mener man heller må se mot de man ikke er på 'bølgelengde' (som jeg også synes er kiosklitteratur nytale) med, og se på de man først tror man ikke passer så bra med. forelskelse er like mye psykologi som det er kjemi, eller de kjemiske reaksjonenen utløses av psykologiske faktorer. Nei, de fleste studerer ikke psykologien bak kjærlighet, og derfor møtes de ikke i kjærlighet, men i gjensidig affeksjon - som fort går over. Derav eb høy skilsmissestatistikk, og at folk flest har korte forhold, de blander sammen affeksjon og kjærlighet. Anonymous poster hash: 4a0fc...785 Alle mennesker eksisterer på sin egen frekvens, derav ordet bølgelengde. Har ingenting med kiosklitteratur å gjøre, så du kan bare snobbe deg ned litt altså Er enig i at kjærligheten er viktigere enn forelskelsen, og de fleste fokuserer jo på den gnisten det er snakk om her. Men noe form for følelser må det være, er dog enig i at den gnisten kan ødelegge mer enn den skaper, det er hvertfall min erfaring. Jo mer forelsket man er i noen, jo hardere faller man i gulvet når de rosa brillene faller av etter hvert. Dessverre, for forelskelse er jo den ultimate nytelse. Personlig vet jeg at det ikke er sunt for meg hvertfall. Det viktigste når man søker kjærligheten er å finne noen med noenlunde lik personlighet og fremtidsønsker, og så fokusere på hva man selv kan bidra med i forholdet. De fleste fokuserer jo på hva den andre kan bidra med dessverre. Og at selv om følelser kanskje går over i noe vennskapelig så kan det være fint det også, så lenge man kan være intim innimellom. Hverdagen kommer for alle. Anonymous poster hash: 735a0...6e2 1
Cordelia Skrevet 1. juli 2015 #22 Skrevet 1. juli 2015 Arrangerte ekteskap er ca like vellykkede / lykkelige som frie ekteskap. Anonymous poster hash: 735a0...6e2 Joda, men da er det et bevisst og kulturelt valg. Og noe en velger for seg selv, ikke nødvendigvis forventer at andre skal følge, eller som eneste vei.
Cordelia Skrevet 1. juli 2015 #23 Skrevet 1. juli 2015 (endret) Alle mennesker eksisterer på sin egen frekvens, derav ordet bølgelengde. Har ingenting med kiosklitteratur å gjøre, så du kan bare snobbe deg ned litt altså Er enig i at kjærligheten er viktigere enn forelskelsen, og de fleste fokuserer jo på den gnisten det er snakk om her. Men noe form for følelser må det være, er dog enig i at den gnisten kan ødelegge mer enn den skaper, det er hvertfall min erfaring. Jo mer forelsket man er i noen, jo hardere faller man i gulvet når de rosa brillene faller av etter hvert. Dessverre, for forelskelse er jo den ultimate nytelse. Personlig vet jeg at det ikke er sunt for meg hvertfall. Det viktigste når man søker kjærligheten er å finne noen med noenlunde lik personlighet og fremtidsønsker, og så fokusere på hva man selv kan bidra med i forholdet. De fleste fokuserer jo på hva den andre kan bidra med dessverre. Og at selv om følelser kanskje går over i noe vennskapelig så kan det være fint det også, så lenge man kan være intim innimellom. Hverdagen kommer for alle. Anonymous poster hash: 735a0...6e2 Det er jo forskjell på gnist og fyrverkeri. For meg er gnisten det som holder kjærligheten i live når årene går. I arrangerte ekteskap som nevnt over, så kommer forhåpentligvis gnisten etterhvert. Hvis den ikke gjør det, så tror jeg det blir et ganske bedrøvelig ekteskap. Til og med vennskap har en eller annen form for glød, men så har man jo da den fysiske delen som kommer i tillegg. Endret 1. juli 2015 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #24 Skrevet 2. juli 2015 Alle mennesker eksisterer på sin egen frekvens, derav ordet bølgelengde. Har ingenting med kiosklitteratur å gjøre, så du kan bare snobbe deg ned litt altså Anonymous poster hash: 735a0...6e2 Frekvens er et mål på antallet ganger en hendelse gjentar seg i løpet av en enhetstid. Bølgelengde er avstanden mellom to bølger i en gitt periode. På alle måter er din bruk av disse begrepene hentet fra kiosklitteratur og dårlige filmer som har narret deg til å tro at dette er viktige ting. Dere finner på så mange sprø og idiotiske ting. Fyrverkeri, bølgelendge, frekvens, kjemi, gnist, det lille ekstra, klikker. Det er som om dere ser på disney-film og tror dere er i et magisk rike. Anonymous poster hash: 4a0fc...785
FantasDick Skrevet 2. juli 2015 #25 Skrevet 2. juli 2015 Gnisten finnes. Det er/var skikkelig gnist med meg og samboeren min i begynnelsen, ikke opplevd noe lignende. Vi fungerte egentlig ikke sammen i det hele tatt, så tenker kanskje det kan ha noe med lidenskap som slår begge veier å gjøre, som en annen bruker var inne på litt lengre opp. Vi har lært oss å leve sammen til tross for at kanskje ikke er noen supermatch. Jeg tror vi er for like rett og slett - like hissige, like selvsikre, like kranglevorne flisespikkere som alltid har rett - satt litt på spissen! Jeg har vært i et annet langt forhold hvor vi ikke hadde noen spesiell gnist og det fungerte veldig godt til tross for at det etterhvert ble slutt. Trygt og stabilt. Jeg tror man fint kan leve uten denne gnisten, men det er jo veldig altoppslukende og deilig når man plutselig har den!
Cordelia Skrevet 2. juli 2015 #26 Skrevet 2. juli 2015 (endret) Dere finner på så mange sprø og idiotiske ting. Fyrverkeri, bølgelendge, frekvens, kjemi, gnist, det lille ekstra, klikker. Det er som om dere ser på disney-film og tror dere er i et magisk rike. Anonymous poster hash: 4a0fc...785 Dere? Hvem er egentlig dere? Det er så grusomt overforenklet å blande Disneyargument tullet inn. Overdrevet romantisk eller ikke. Disse ordene blir enkelt og greit brukt for å beskrive menneskelig interaksjon og følelser på en litt mer håndgripelig måte. Det er ikke så vanskelig å forstå hvis man legger godvilja til. Må si jeg blir like oppgitt over disse som skal ha alt rett fram og ikke klarer å reflektere litt. Forstår en det ikke blir en sur og kaller det tull fordi det ikke fungere etter ens egne regler. (Edit.) Endret 2. juli 2015 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #27 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tror ganske mange ender opp som evig single fordi de venter på å bli tatt med storm. Noen ganger er det bedre å akseptere at man må skape noe fremfor å håpe man bare finner noe. Anonymous poster hash: 9ffd7...3b4 Det samme sier mine venninder til meg - men virkelig? Er det så lite magisk ved livet at man ikke engang får oppleve stjerneskuddsmellkjærlighet? Anonymous poster hash: b9c61...0de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå