AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Del Skrevet 29. juni 2015 Det startet med en bihulebetennelse for to uker siden som ga mye smerter i ansiktet og tørrhoste. Tørrhosten ble verre og verre og jeg sov dårlig. Var hos legen etter en uke som målte en fin CRP. Noen dager etter dette ble alt verre med tett brystkasse, feber og tørrhosten ble slimete og jeg hostet opp grønt slim. Ringte legekontoret som skrev ut penicilin siden jeg hadde blitt verre. Er på dag 4 med antibiotikaen og bihulebetennelsen er mye bedre men nå surkler det noe innmari i brystet, jeg kjenner det når jeg legger håndflata på brystkassa og puster inn at det "smeller" ved innpust. Jeg hoster så jeg brekker meg. Men, jeg har ikke noe feber. Bør jeg kontakte lege igjen? Føler meg så masete..Anonymous poster hash: 2e76f...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Del Skrevet 29. juni 2015 Vanligvis tar den antibiotikaen som tar bihulebetennelse også bronkitt eller andre former for nedre luftveisinfeksjoner. Se det an til i morgen. Dag 4 av en antibiotikakur pleier ligge midt i løypa på kuren, enten det er en 7, 8 eller 10 dagers kur du har fått. Du har ikke oppgitt hvilken kur du har fått, så gå inn og les i felleskatalogen.no og se hva den kuren du har brukes mot. Anonymous poster hash: d25a5...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Del Skrevet 29. juni 2015 Du kan ha noe viralt i nedre luftveier, da hjelper ab svært lite. Anonymous poster hash: 99dcc...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Del Skrevet 29. juni 2015 På tide å spise seg frisk ... Det er ikke meningen at man skal gå rundt å være syk. Før var jeg alltid syk, men etter at jeg endret på kostholdet mitt er jeg aldri syk lenger. Bort med gluten, melkeprodukt, sukker og stivelse(ris,potet) om du ikke tåler dette. Ellers er det kombinasjonen av mat som gjør oss dårlige. Spis frukt til frokost og drikk vann, for kroppen renser seg selv frem til kl 12 (midt på dagen). Ellers spiser du lunsj og middag og kvelds som du vil, men pass på hvordan du blander maten. Jeg kan ikke spiser noe gluten, melkeprodukt, sukker eller stivelse, så jeg spiser mye salater og grønsaker, og ikke vær redd for olje på salaten eller sunt fett til maten. Olje og fett går til alt, det samme gjør salat og grønsaker(wok eller supper av grønsaker), men du må velge om du vil spise til fisk, kjøtt, nøtter, avokado, egg, eller om du vil spise brød, pasta, ris eller potet til. Det er ikke bra å blande protein, stivelse og karbohydrat sammen i et måltid, men grønsaker og fett går til alt. Du kan spiser grønsaker, fett og karbohydrat., Eller grønsaker, fett og protein. Eller grønsaker, fett og stivelse. Om du vil spiser frukt eller iløpet av dagen, bør du spise det før et måltid, fordi frukt bruker 30 min på å fordøye seg, og da kan du spise igjen. Men om du spiser mat som nevnt over bruker det 2 timer på å fordøye seg i magesekken. Hver gang du blander i et måltid en kombinasjon av stivelse, karbohydrat og protein sammen med grønt og fett, så blir det så tungt for magen å fordøye, at det bruker timer, og du vil føle seg sliten og trøtt og orker ingenting. Så tenk over hvordan du kombinerer maten. Det er viktig hva du spiser, kombinasjonen av mat og når på døgnet du spiser. Ellers, kutt ut røyk og alkohol og annen rus. Les boken "spis deg glad" og "frisk og glad" av Diamond. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=129206 https://bokelskere.no/bok/frisk-og-glad-en-livsstil-som-gir-overskudd-og-ny-energi/79876/ Anonymous poster hash: e7c1c...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Del Skrevet 29. juni 2015 Anonymous poster hash: d25a5...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Del Skrevet 29. juni 2015 :forvirra:Anonymous poster hash: d25a5...687 På tide å åpne øynene ... maten er vår beste medisin. Anonymous poster hash: e7c1c...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Del Skrevet 29. juni 2015 På tide å spise seg frisk ... Det er ikke meningen at man skal gå rundt å være syk. Før var jeg alltid syk, men etter at jeg endret på kostholdet mitt er jeg aldri syk lenger. Bort med gluten, melkeprodukt, sukker og stivelse(ris,potet) om du ikke tåler dette. Ellers er det kombinasjonen av mat som gjør oss dårlige. Spis frukt til frokost og drikk vann, for kroppen renser seg selv frem til kl 12 (midt på dagen). Ellers spiser du lunsj og middag og kvelds som du vil, men pass på hvordan du blander maten.Jeg kan ikke spiser noe gluten, melkeprodukt, sukker eller stivelse, så jeg spiser mye salater og grønsaker, og ikke vær redd for olje på salaten eller sunt fett til maten. Olje og fett går til alt, det samme gjør salat og grønsaker(wok eller supper av grønsaker), men du må velge om du vil spise til fisk, kjøtt, nøtter, avokado, egg, eller om du vil spise brød, pasta, ris eller potet til. Det er ikke bra å blande protein, stivelse og karbohydrat sammen i et måltid, men grønsaker og fett går til alt.Du kan spiser grønsaker, fett og karbohydrat.,Eller grønsaker, fett og protein.Eller grønsaker, fett og stivelse. Om du vil spiser frukt eller iløpet av dagen, bør du spise det før et måltid, fordi frukt bruker 30 min på å fordøye seg, og da kan du spise igjen.Men om du spiser mat som nevnt over bruker det 2 timer på å fordøye seg i magesekken. Hver gang du blander i et måltid en kombinasjon av stivelse, karbohydrat og protein sammen med grønt og fett, så blir det så tungt for magen å fordøye, at det bruker timer, og du vil føle seg sliten og trøtt og orker ingenting. Så tenk over hvordan du kombinerer maten. Det er viktig hva du spiser, kombinasjonen av mat og når på døgnet du spiser. Ellers, kutt ut røyk og alkohol og annen rus.Les boken "spis deg glad" og "frisk og glad" av Diamond. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=129206 https://bokelskere.no/bok/frisk-og-glad-en-livsstil-som-gir-overskudd-og-ny-energi/79876/ Anonymous poster hash: e7c1c...48c Takk for velmente råd. Nå har det seg slik at jeg lever tilnærmet glutenfritt fordi jeg har IBS. Jeg spiser frukt hver dag og jeg drikker kun vann og te, aldri kaffe eller brus. Jeg spiser sunt og variert i hverdagen med mye fisk, fugl og svinekjøtt. Jeg røyker ikke og alkohol nytes av og til i helgene. Trener ca 4 ganger i uken (frem til jeg nå ble syk) og går alltid til og fra steder jeg skal, tar aldri buss. Jeg er sjeldent syk slik som dette og tviler sterkt på at det har noe med min leve måte. Av og til så blir man rett og slett syk.Anonymous poster hash: 2e76f...de8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå