AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Låner en leilighet i ferien og her virker ikke Internett. Ringte get og de sier at de ikke får kontakt med modemet i huset. De må sende tekniker men det vil koste meg 800 kroner hvis feilen skyldes meg. Gratis hvis det er hos dem! Jeg har prøvd alt. Byttet kontakt. Restarta. Tatt ut kontakt osv osv. Det get sier er at hvis ledningene ikke er deres må jeg betale. Hvordan vet jeg om ledningene er deres eller om huseier har kjøpt på Clas ohlson. Fra model og ruter er det to stk strømledninger. De er svarte med en svart kloss. Mellom disse to boksene er det en gul ledning. Fra modem er det en ledning hvit inn i splitter i veggen Anonymous poster hash: d684d...9a3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Låner en leilighet i ferien og her virker ikke Internett. Ringte get og de sier at de ikke får kontakt med modemet i huset. De må sende tekniker men det vil koste meg 800 kroner hvis feilen skyldes meg. Gratis hvis det er hos dem! Jeg har prøvd alt. Byttet kontakt. Restarta. Tatt ut kontakt osv osv. Det get sier er at hvis ledningene ikke er deres må jeg betale. Hvordan vet jeg om ledningene er deres eller om huseier har kjøpt på Clas ohlson. Fra model og ruter er det to stk strømledninger. De er svarte med en svart kloss. Mellom disse to boksene er det en gul ledning. Fra modem er det en ledning hvit inn i splitter i veggenAnonymous poster hash: d684d...9a3 Siden du allerede har vært i kontakt med Get, har nok kundesenteret sjekket at feilen ikke ligger i registreringen i deres systemer. Men at feilen enten skyldes signalfeil inn til leiligheten eller brukerfeil, altså brukeren har koblet ledninger feil, brukt feil ledninger o.l. (det er tilnærmet umulig for vanlige brukere å vite om den hvite ledningen er en orginal ledning eller ikke. Dette er som regel heller ikke en problemstilling i de aller aller fleste tilfeller). Kundesenteret skal også veilede over telefonen og luke vekk brukerfeil før de sender en tekniker. Så, så lenge du har gjort som du har fått beskjed om bør du ikke være redd for å bestille tekniker. For å identifisere årsaken til manglende nett, brukes elimineringsmetoden. Lysene på modemet gir som regel en inidkasjon på hvor problemet kan være. Nr 1 er fjerning av splitter som sitter i veggen og sett den hvite kabelen rett i uttaket. Gir dette noe utslag på lysene på modemet? Anonymous poster hash: ee08c...d24
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Hvis ikke du bor altfor langt unna et kundesenter så kan du ta med deg boksen(e) dit, så tester de dem. Anonymous poster hash: 18574...838
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Kanskje de du låner leiligheten av i ferien har sagt opp internettabonnementet i sommer/i ferien for å spare penger...? Anonymous poster hash: c464c...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå