Gå til innhold

Pus er død :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han ble bare 5 år, falt plutselig om her hjemme uten forvarsel :(

Og så kommer det praktiske spørsmålet. Hva gjør man med liket? Jeg har hørt at det ikke lenger er lov å grave dem ned hjemme?

Anonymous poster hash: 0aab9...5e7

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Så vidt jeg vet er det lov å begrave mindre dyr som katter.

Skrevet

Han ble bare 5 år, falt plutselig om her hjemme uten forvarsel :(

Og så kommer det praktiske spørsmålet. Hva gjør man med liket? Jeg har hørt at det ikke lenger er lov å grave dem ned hjemme?

:tristbla:  Kondolerer så mye.

Kanskje han fikk hjertestans?

Det hender jo også med mennesker, som feks hadde en medfødt svakhet.

Leit å høre at den døde fra deg.

Det er som hovedregel tillatt å gravlegge kjæledyr som hunder, katter, marsvin og stuefugler i hagen, men det er forbudt å begrave produktionsdyr fra landbruket.

Du bør allikevel ta en telefon til kommunen, og forhøre deg om det er iorden, slik at de kan gi klarsignal på at du ikke begraver dyret ditt i nærheten av drikkevannskilder og dyrket mark.

Du må begrave katten tilstrekkelig dypt, så ingen dyr kan komme til og grave katten din fram igjen.

Gjerne i en pappeske eller teppe av naturmateriale som løser seg opp (bomull og ull), men ikke pakket i plast eller pledd av akryl og polyester.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Antagelig akutt hjertesvikt ja. Vi trøster oss med at den siste uka nok var den beste i hans liv, med fisk til middag hver dag. Og han var leken og kosete til det siste. Ingen smerte eller sykdom som påvirket livskvaliteten.

Men da vet vi at stedet vi har tiltenkt pus er ok. Vi er såpass kjent her at vi vet hva som er rundt oss.

Uff, kommer til å savne å snuble i ham hver morgen, å få spise i fred og å ikke høre bæljinga hans hver gang han kom rundt hjørnet. Han var den perfekte katt, fulgte etter oss over alt, og fireåringen kunne til og med bruke ham som pute <3

• Liker 1
Gjest ærligøs
Skrevet (endret)

Sjokkerende!

Jeg er ikke ironisk. Har katt selv, og skremmende å tenke på at de kan falle om sånn uten videre. Det tenkte jeg ikke skjedde, faktisk. 

Vi har hatt noen hunder som døde mett av dage. Dem gravde vi ned i skogen, satte fyr på dem, og fylte igjen over asken og beina. Regner med at det er lov siden vi eier skogen selv. 

Edit: En stygg de/dem-feil rettet på. 

Endret av ærligøs
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt over at det kunne skje selv. Han må ha hatt noe slags skjult sykdom.

Jeg tror jeg skrev om ham her i januar i fjor, da han kom hjem full av diesel. Da var han til dyrlege for vask og undersøkelse, og de fant ingenting galt. Kanskje har han fått en liten svikt da, som sakte har utviklet seg. Men det får vi ikke vite.

Men ja, skremmende at en ung katt bare kan falle om sånn. Han døde bokstavelig talt i luften da han skulle hoppe opp i sofaen :(

Skrevet

Å, så trist!

:hug:

Skrevet

Har aldri tenkt over at det kunne skje selv. Han må ha hatt noe slags skjult sykdom.

Jeg tror jeg skrev om ham her i januar i fjor, da han kom hjem full av diesel. Da var han til dyrlege for vask og undersøkelse, og de fant ingenting galt. Kanskje har han fått en liten svikt da, som sakte har utviklet seg. Men det får vi ikke vite.

Men ja, skremmende at en ung katt bare kan falle om sånn. Han døde bokstavelig talt i luften da han skulle hoppe opp i sofaen :(

Huff, kondolerer <3

Du bor ikke tilfeldigvis i nærheten av rygge/Moss?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, holder til på nordvestlandet.

Skrevet

Nei, holder til på nordvestlandet.

Åja, for vi har hatt flere saker her hvor katter har blitt dynket i bensin og diesel, samt blitt skutt på...

Uansett er det veldig trist å miste katten sin <3

Skrevet

Så trist.Kondelerer ts :klem:

Jeg vet om en katt som plutselig falt om og døde.Det skyldtes diabetes,og han hadde nettop vært hos dyrlegen uten at de oppdaget noe galt.

Du kan nok begrave den i hagen så lenge du graver dypt nok.Et annet alternativ er å levere kroppen inn til kremasjon via en dyreklinikk.Da kan du også velge om du vil ha asken tilbake i en urne.

AnonymBruker
Skrevet

Det er masse gårdsbruk rundt her. Han har sannsynligvis tenkt at det var en god idé å balansere på kanten og så falt i med forkroppen. Det var hode, bryst og forpoter som i hovedsak var vått av diesel. Helt forenlig med at han mistet fotfestet med forpotene.

Nå har han fått sitt siste hvilested. Ute, som en del av livets sirkel. Aske i urne blir feil for oss, om man går på to eller fire bein. Eller har finner for den saks skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Balansere på kanten av en åpen dieseltank that is. Ikke uvanlig på gårdsbruk her omkring.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at dere ikke vasket ham hvis han var våt av diesel?Dette er ikke noe man trenger gå til dyrlege for å gjøre.Han har sikkert slikket i seg dette og blitt langsomt forgiftet.

Anonymous poster hash: cd470...b38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt arr på armene som bevis på at vi selvfølgelig forsøkte å vaske ham. For 1.5 år siden. Han ble sedert og vasket hos dyrlege dagen etter (kom hjem slik en søndag), etter gjentatte forsøk på å vaske ham selv. Jeg tviler på at han har blitt langsomt forgiftet av å vaske seg i 1.5 år etter at dieselen ble fjernet ;)

Han ble for øvrig utskrevet med beskjeden 'det er usannsynlig at han har tatt skade'.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan vel også nevne at vi hadde løpende kontakt med dyrlegevakt den søndagen, fordi vi fryktet han var blindet av dieselen. Synet hans reddet vi ved å skylle øynene hans med saltvann etter råd fra kattens vern.

Den lokale dyrlegevakten gjør sjelden annet enn å avlive smådyr som ikke kan reddes, da produksjonsdyr har prioritet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...