Gå til innhold

Skattetrekk, jobbet 3 ganger på 14 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steppet inn hos et firma (ikke via vikarbyrå) tre ganger i løpet av en 14-dagersperiode.

I følge kalkulatoren til skatteetaten skal jeg betale 0 kr i skatt om man legger inn at det er månedslønn, også øker det fra 0 til noen hundrelapper på 14-dagers lønn, enda litt mer på uke og dersom det er tredagerslønn blir skattetrekket høyest. Lurer på hva oppdragsgiver kommer til å legge inn?

Til syvende og sist spiller det vel liten rolle, selvangivelsen utjevner det vel?

Jeg har ikke fått pengene enda, arbeidsgiver har heller ikke tatt ut skattekort på meg enda. Han jeg vikarierte for, sier han kan ta ut timene på seg og gi meg pengene i hånden, men det vil vel jeg tape stort på i forhold til å skatte av dem selv, dersom han har tabelltrekk?

Ser på min egen tabell at dersom inntekten dobles, blir skattetrekket nesten tredoblet...

Dette var i mai, og jeg kjenner jeg er en smule irritert over at det ikke har skjedd noe enda...

Det er snakk om et beløp på maks 4000 (er usikker på timelønn, er snakk om 18 timer, regner med rundt 200 kr/t)

Anonymous poster hash: 6f217...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du betaler mer i skatt enn det som blir utregnet vil du få det tilbake neste sommerish osv. Et firma du ikke har jobbet hos vil hente ut skattekort/frikort via skatteetaten elektronisk. Dette ble normen fra ifjor 2014. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mail og sms hver gang en arbeidsgiver tar ut skattekort, så vet at de ikke har hentet det ut.

Anonymous poster hash: 6f217...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...