Gå til innhold

Ubetalte faktura hos psykolog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er kvalifisert til frikort, men for en stund siden fikk jeg brev angående at jeg har glemt å betale en faktura. Nå er jeg veldig usikker på om jeg har betalt alt, tror jeg har utestående noen få hundre kroner. Problemet er ikke at jeg ikke har råd til å betale, jeg har rett og lett bare glemt av det. Jeg har rotet bort alle fakturaene dette gjelder, finner de f*en ikke igjen og vet den ene hadde gått til inkasso!! :(

Hvem ringer jeg? Sekretæren hos psykologen? Dette er gjennom Helse Norge, det er ikke privat psykolog. 

Anonymous poster hash: 3378d...e21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt de som har sendt ut purringen. 

• Liker 1
Skrevet

Du er sikker på at du har frikort 2?

Regner med du er det, men fir sikkerhetsskyld så spør jeg :)

Helfo vil kunne gi deg dato for når du oppnådde frikort og dermed har du dokumentasjonen du trenger og kan vise psykologen/sekretæren

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en egen nettside der du kan logge deg inn og se alle registrerte egenandeler på deg selv. Har du fått frikort, så tror jeg du må betale gamle fakturaer og så få refundert egeandelen etter på. (Moldbo, jeg vet....)

Anonymous poster hash: 7403b...d3a

AnonymBruker
Skrevet

Du er sikker på at du har frikort 2?

Regner med du er det, men fir sikkerhetsskyld så spør jeg :)

Helfo vil kunne gi deg dato for når du oppnådde frikort og dermed har du dokumentasjonen du trenger og kan vise psykologen/sekretæren

Egenadelskort 2 er for tannlege og fysioterapi.

Egenandel 1 er for lege, psykolog, røntgen og reiseutgifter, og blåreseptegenandeler.

Anonymous poster hash: 7403b...d3a

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Hei! Jeg er kvalifisert til frikort, men for en stund siden fikk jeg brev angående at jeg har glemt å betale en faktura. Nå er jeg veldig usikker på om jeg har betalt alt, tror jeg har utestående noen få hundre kroner. Problemet er ikke at jeg ikke har råd til å betale, jeg har rett og lett bare glemt av det. Jeg har rotet bort alle fakturaene dette gjelder, finner de f*en ikke igjen og vet den ene hadde gått til inkasso!! :(

Hvem ringer jeg? Sekretæren hos psykologen? Dette er gjennom Helse Norge, det er ikke privat psykolog.

Ja, sekretærene kan opplyse deg om hvordan du ligger ann. :) men om du har noe gjenstående kan de ikke hjelpe deg med det, men du kan få statusen! Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med de som har sendt purringen. Du har mest sannsynlig ikke betalt, og må betale, men du vil få det refundert fra HELFO. Dette vil ta litt tid. Har du absolutt ikke råd nå får du høre om du kan få utsettelse.

Anonymous poster hash: cac9c...454
AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt med nettbank finner du kvitteringene der.

Anonymous poster hash: 8e52b...450

Skrevet

Egenadelskort 2 er for tannlege og fysioterapi.

Egenandel 1 er for lege, psykolog, røntgen og reiseutgifter, og blåreseptegenandeler. Anonymous poster hash: 7403b...d3a

Så bra at det har endret seg!! Kjekt å vite:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...