Gå til innhold

Date en som er født i feil kropp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg på date med en jente, som jeg har snakket med en del på nettet. Dagen før sa hun at hun ble født i feil kropp, men hun har skiftet kjønn for en stund siden. Jeg ble egentlig veldig overrasket, fordi jeg kunne aldri gjettet at hun ble det, siden hun ser så bra ut. Jeg ville gi henne en sjanse, siden vi hadde gode samtaler og virket veldig like. Daten gikk egentlig overraskende bra, men "problemet" er at jeg vet ikke om jeg tror på at hun ble født gutt, fordi det er helt umulig å se, jeg så ingen tegn til det.. Det er sikkert bare en rar tanke, fordi man ville vel ikke løyet om noe sånt for å virke mer interessant? 

Det jeg ikke vet er om det blir mange ulemper ved å kanskje vært i et forhold med henne? I tillegg om min vennekrets og familie kommer til å synes det er rart? Så jeg lurer på: Kunne dere datet en som hadde skiftet kjønn? Og hvorfor eller hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 7c5c2...5c8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal tenke så mye på det. Dere kan jo prate mer om det om du vil det. Liker du henne, så liker du henne. Og da kommer familien og vennene dine også til å like henne.

Eneste ulempen er jo dette med å få barn.

Har du lyst til å møte henne igjen så syns jeg du skal det :)

Anonymous poster hash: 40ce0...ad4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er nok noen feilkoblinger i hjernen, ville holdt meg unna.

Anonymous poster hash: 80e68...06a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er nok noen feilkoblinger i hjernen, ville holdt meg unna.

Anonymous poster hash: 80e68...06a

Hva mener du med det?

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig spesielt da. Jeg kunne aldri datet en gutt som "egentlig" var jente.

• Liker 5
Skrevet

Hva mener du med det? Anonymous poster hash: 7c5c2...5c8

AB 80e68...06a er nok dessverre ikke helt opplyst om hva det vil si å være født i feil kropp :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Er det et must for deg å få dine egne, bilogoiske barn? For det kan ikke hun gi deg. Bortsett fra det er det jo ganske spesielt, men du må finne ut hva det har å si for deg. Hva folk her inne hadde gjort i en slik situasjon, sier ikke deg så mye. Og det er ikke som om du får én fasit servert her på KG heller... :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig spesielt da. Jeg kunne aldri datet en gutt som "egentlig" var jente.

Det er ikke helt sånn jeg ser på det. Hun forklarte at hun aldri følte seg som gutt og at det var kun kroppen som var gutt. Hun har alltid følt seg som en jente, så hvordan kan hun "egentlig" være gutt? Hva teller mest? Utsiden eller hvordan man føler det og er på innsiden?

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke helt sånn jeg ser på det. Hun forklarte at hun aldri følte seg som gutt og at det var kun kroppen som var gutt. Hun har alltid følt seg som en jente, så hvordan kan hun "egentlig" være gutt? Hva teller mest? Utsiden eller hvordan man føler det og er på innsiden?

Jeg mener det er det man er født med, men... Hvis det skal være sånn at folk plutselig får et valg, kan jo jeg bare en dag identifisere meg med en 70 år gammel afroamerikansk mann. Altså, hvor skal dette ende? Folk går jo liksom rundt i dag og tror at de er ulver, katter og måker.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er det man er født med, men... Hvis det skal være sånn at folk plutselig får et valg, kan jo jeg bare en dag identifisere meg med en 70 år gammel afroamerikansk mann. Altså, hvor skal dette ende? Folk går jo liksom rundt i dag og tror at de er ulver, katter og måker.

Dette ble bare latterlig.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det der høres veldig likt ut argumentene folk har brukt for å være imot homofili og etnisk blandet ekteskap.

Anonymous poster hash: 24d5b...345

• Liker 14
Skrevet

Dette ble bare latterlig.

Helt greit at folk identifiserer seg med alt mulig rart, men jeg klarer ikke å tenke på en jente i en guttekropp som jente.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AB 80e68...06a er nok dessverre ikke helt opplyst om hva det vil si å være født i feil kropp :vetikke:

At det er en mental lidelse mener du?

Det finnes også de som mener at de er født med noen kroppsdeler som ikke hører hjemme og de vil kappe av...

Anonymous poster hash: 14ad8...ed2

• Liker 1
Skrevet

Det der høres veldig likt ut argumentene folk har brukt for å være imot homofili og etnisk blandet ekteskap.

Anonymous poster hash: 24d5b...345

Men så har jeg ingenting imot dem heller.

Skrevet

Det er mange ting i livet man ikke kan noe for. Kjønnet er én av de tingene. Jeg synes du burde gi henne en sjanse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit at folk identifiserer seg med alt mulig rart, men jeg klarer ikke å tenke på en jente i en guttekropp som jente.

Hun har jo skiftet kjønn. Altså kroppslig. Jeg tror ikke hun følte hun hadde så mye valg heller, slik hun forklarte det men.

• Liker 3
Skrevet

Finnes faktisk de som mener de er født som feil rase, altså de mener de egentlig er ulver i menneskekropper. Selv syns jeg dette går for det samme som de som tror de er i feil kjønn, så hvorfor den ene skal hånes mens den andre ikke skjønner jeg ikke.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle hun lyvd om noe sånt? De fleste dømmer og skyr unna. Så det vil være en veldig merkelig ting å lyve om isåfall.

Jeg kunne selvfølgelig datet en som har skiftet kjønn - Jeg kan date mennesker, jeg. Uavhengig av hva slags kjønn de identifiserer seg som.

Ikke bry deg om din omgangskrets synes det er rart. Da kan du ende opp med å velge bort din livs kjærlighet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å date en person som er født i feil kropp.

Tenk hvilken tillit hun har til deg, som faktisk fortalte dette til deg før første date, mange ville kanskje ventet litt med å fortalt det.

Spørsmålet er jo hvorvidt du ønsker deg biologiske barn eller ei, hun kan jo ikke bære fram dine framtidige barn..

• Liker 4
Gjest Kaida
Skrevet

Poenget er at man ikke har noe valg. Det finnes biologiske grunner til dette, som har å gjøre med at kjønnsorganer utvikles hos fosteret i starten av graviditeten og kjønnsidentiteten i hjernen utvikles senere. Fordi de ikke dannes på samme tidspunkt kan de i noen tilfeller kan gå i ulike retninger. Vil anbefale deg å lese deg litt opp på temaet, så slipper du å bekymre deg for hvor det skal ende.

TS, jeg tror selv jeg kunne datet en som var født i feil kropp. Håper i alle fall at jeg ville vært tøff nok til å ikke bry meg om hva andre synes. Hvis hun allerede er ferdig med korrigeringen så tror jeg ikke det er så mange ulemper, men jeg tror det kan være tøft mens prosessen står på fordi det kan bli altoppslukende for den det gjelder. Hvis dere liker hverandre så langt så gi det en sjanse vel! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...