AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 En ting som irriterer meg, er dobbeltmoral. Det virker som "alle" liker dette bildet nå for tiden, noe som ikke er noe galt i mine øyne. Jeg liker bildet selv og syns det er morsomt. (Vet at det er photoshopet). Men tenk om det var kvinner istedenfor menn på bildet? Se for dere alle kvinnene som hyler og drar frem feminisme-kortet og at man ikke skal gjøre narr av overvektige etc. Kan ikke alle bare ha humor, hvorfor er det bare lov å tulle med menn på denne måten, og ikke kvinner? Er kvinne selv og syns at alt for mange kvinner er for nærtagende, og de reagerer ikke om det samme skjer med det motsatte kjønn . Anonymous poster hash: a766e...227 5
Dark Angelina Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Jeg hadde funnet humoren i det uansett hvilket kjønn det hadde vært på bildet, men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det er veldig mange som er hårsåre, og ikke minst på andre sine vegne. Feminister er mennesker jeg ikke har noen ting til overrs for, som stiller kvinner i et dårlig lys, og jeg blir rett og slett kvalm av oppførselen til enkelte av dem. Kvinner må lære seg å ta ting med en klype salt, ikke ta seg nær av alt, og faktisk se humoren i enkelte ting. Hadde kanskje blitt litt mindre drama i hverdagen om enkelte vridde litt på oppførselen sin... 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Minner meg om den reklamen for Styrk melk. Der man lissom blir så sterk at man kan punche typen sin i magen. Om rollene var snudd, hadde Tine gått konk. Anonymous poster hash: cd302...f27 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Tuller du? Lettkledde, tynne kvinner er overalt. Du hører tusenvis av spøker ala "hun kunne gjerne arrestert meg" i alle kontekster, ikke bare politi. Anonymous poster hash: 3578d...ea8 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Tuller du? Lettkledde, tynne kvinner er overalt. Du hører tusenvis av spøker ala "hun kunne gjerne arrestert meg" i alle kontekster, ikke bare politi. Anonymous poster hash: 3578d...ea8 Har da ikke benektet det. Påpekte at det er "lov" å skrive/tulle om det hvis det handler om menn, men ikke politisk korrekt å gjøre det samme med kvinner.Anonymous poster hash: a766e...227 1
Gjest Gaea Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Har da ikke benektet det. Påpekte at det er "lov" å skrive/tulle om det hvis det handler om menn, men ikke politisk korrekt å gjøre det samme med kvinner.Anonymous poster hash: a766e...227 Det er muligens ikke politisk korrekt, men det vil jeg ikke si dette er heller. Likevel lages og deles det i stor skala. Så snakk for deg selv i alle fall, min oppfatning er i hvert fall langt i fra den samme. Jeg er sikkert superkjedelig eller noe sånt, men jeg synes ikke dette bildet hverken er særlig morsomt (eller hyggelig) heller...
Gjest Hofmann Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 (endret) Det er visse ting ein ikkje tullar og deler med det svake kjønn, og mykkje av mannsnaturen bør ein og skåne dei skjøyre sinna deira for. Her er eg og feministar 100% einige. Det er berre god etikette. Endret 7. juli 2015 av Veslefrikk 1
jabx Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Har da ikke benektet det. Påpekte at det er "lov" å skrive/tulle om det hvis det handler om menn, men ikke politisk korrekt å gjøre det samme med kvinner. Det er vel fordi kvinner blir objektivisert i større grad enn menn i samfunnet. 2
codeman Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Det er vel fordi kvinner blir objektivisert i større grad enn menn i samfunnet. Tror nok dette er ganske likt for begge parter jeg, men kvinner er nok mer nærtagende til eget utseende, ergo blir det et jævla fuss når menn dømmer kvinners utseende. Ser Magic Mike herjer på norske kinoer, gjett om det hadde blitt ramaskrik om det var andre veien. Det er noe feil med samfunnet vi lever i, det er faktisk ikke en kjønnskrig her. Ganske tøffe idealer for oss menn og vi vet hvor overfladiske dere mht eget og vårt utseende, samt jobb og status, så det er ikke bare bare å være mann heller altså. Så på nyhetene her forleden dag at 12åringer sliter med kroppene sine og er opptatt av merkeklær osv. Det er jævla trist sorti, jeg hadde akkurat sluttet å gå i parkas når jeg var i den alderen liksom. 2
jabx Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Jeg tror ikke det er ganske likt for begge parter. Se f.eks. på manneblader og dameblader. Hva er det flest bilder av i begge to? Lettkledde damer. Blader både for menn og damer inneholder flest lettkledde damer. Tygg på den. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Lettkledde kvinner finnes OVERALT og blir seksualisert i nærmest en hver situasjon. Er en enorm forskjell! Anonymous poster hash: 16ac4...e94 1
Gjest O___o Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Bildet er ikke "litt" redigert http://www.thelocal.no/userdata/images/article/w468/279d033fe9d6a911e280e2838c080f3f6000237f23f885f3bc757e699565829f.jpg Og overvekt er et problem overalt, men et større problem i USA enn i Europa. (Selv om vi begynner å ta de igjen) https://pbs.twimg.com/media/BqQCQufCEAEl_OM.jpg:large Og overvektige kvinner vs slanke kvinner har vært en internetthit lenge. http://elitedaily.com/wp-content/uploads/2012/07/europe-vs-usa-13.jpeg http://2.bp.blogspot.com/-TNzRQnuf2eg/U2li_MWweZI/AAAAAAAAC9s/kt1Joaj8qxI/s1600/American+vs_+European.jpg Det har bare tatt litt tid for noen å gjøre det samme med menn
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Fatter ikke hva slags opptakskrav amerikanerne har når de tar inn så ekstremt overvektige personer i politiet. Vet det er varierte krav i forskjellige stater, men det er sikkerhetsmessig uforsvarlig å ha folk som knapt klarer å røre på seg i tjeneste. Du skal lete godt for å finne norsk politi som er overvektige, selv om noen kan være kraftige. Samtlige er godt trent, siden det legges så stor vekt på det fysiske. Dette er ikke ment som noen hets mot overvektige, men i enkelte yrker må man være i god form, og ikke drasse rundt på for mange kilo. Anonymous poster hash: b7f8f...746
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #15 Skrevet 17. juli 2015 Bildet er ikke "litt" redigert http://www.thelocal.no/userdata/images/article/w468/279d033fe9d6a911e280e2838c080f3f6000237f23f885f3bc757e699565829f.jpg Og overvekt er et problem overalt, men et større problem i USA enn i Europa. (Selv om vi begynner å ta de igjen) https://pbs.twimg.com/media/BqQCQufCEAEl_OM.jpg:large Og overvektige kvinner vs slanke kvinner har vært en internetthit lenge.http://elitedaily.com/wp-content/uploads/2012/07/europe-vs-usa-13.jpeghttp://2.bp.blogspot.com/-TNzRQnuf2eg/U2li_MWweZI/AAAAAAAAC9s/kt1Joaj8qxI/s1600/American+vs_+European.jpg Det har bare tatt litt tid for noen å gjøre det samme med menn Synes gutta på det originale bildet er finest, jeg Anonymous poster hash: 2584f...042 1
WubWub Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Finnes en lignende variant om kvinner som også har blitt hyppig spredt på facebook da det kom ut så jeg er ikke helt enig med konklusjonen til TS. Både kvinner og menn objektiviseres, fellesnevneren i begge bildene er at det er amerikanere som er mottaker av brodden på budskapet. Viser til : Endret 17. juli 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #17 Skrevet 17. juli 2015 De norske ser ut som de kommer rett fra en gay pride-festival. Anonymous poster hash: c021e...95a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #18 Skrevet 17. juli 2015 Synes gutta på det originale bildet er finest, jeg Anonymous poster hash: 2584f...042 Så typisk KG. Folk synes ikke Ronaldo er attraktiv, men en eller annen alminnelig fyr som legger ut bilde av seg selv er veldig attraktiv. Begynner å bli kjedelig💤Anonymous poster hash: 0a519...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå