Gå til innhold

Flytter til nytt sted, internett inkludert men..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det nye stedet jeg skal bo har internett inkludert i husleien, men jeg spiller et par spill som tar sitt. Er dette noe jeg bør ta opp? Aner ikke om det er fri bruk.. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Vente til hun evt tar det opp selv? :P

Anonymous poster hash: 54f1a...ea9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke det på egne regninger tilknyttet telefonen din da? Regner med internett inkludert betyr at de står for selve linja? At du kan koble deg opp til deres?

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta dette opp, for å finne ut hvilken løsning på internett det er i boligen.

Anonymous poster hash: 9c949...573

Skrevet

Internett inkludert ville jeg tatt for gitt at er fri bruk. Det er vel det de fleste har?

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har kun en gang leid med internett. Det var et trådløst nett vi frivillig kunne knytte oss til. Det var helt ubrukelig for mitt formål og jeg endte med å bestille fastlinje.

Du får et tilbud som du kan benytte deg av eller la være. Er det ikke godt nok må du bestille eget.

Internett bestiller man og betaler for med en viss kapasitet. Har ikke hørt om tellerskritt på dette i dette årtusenet.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke det på egne regninger tilknyttet telefonen din da? Regner med internett inkludert betyr at de står for selve linja? At du kan koble deg opp til deres?

Vi er i 2015 nå altså ;) Hvor de fleste har kastet ut fasttelefonen og har internett med fri bruk. 

Inkludert nett i leia er stort sett å koble seg til nettet huseier har, eller om du er heldig, eget nett inkludert. 

Tror faktisk ikke det finnes internett uten fri bruk lenger? (Er vel over fem år siden jeg sist hørte om noen som hadde fri bruk kun kvelder og helger..) 

Så bruk så mye du vil, er det for lite slik at huseier tar det opp får du be huseier øke abonnementet. 

Anonymous poster hash: a4b18...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet av noen som har fri bruk kun på kvelder og i helger, så det finnes 

Anonymous poster hash: 03d56...c17
Skrevet

Vi er i 2015 nå altså ;) Hvor de fleste har kastet ut fasttelefonen og har internett med fri bruk. 

Inkludert nett i leia er stort sett å koble seg til nettet huseier har, eller om du er heldig, eget nett inkludert. 

Tror faktisk ikke det finnes internett uten fri bruk lenger? (Er vel over fem år siden jeg sist hørte om noen som hadde fri bruk kun kvelder og helger..) 

Så bruk så mye du vil, er det for lite slik at huseier tar det opp får du be huseier øke abonnementet. 

Jeg tror vi mener det samme, bare at du har misforstått meg :) Det jeg skriver først angående telefonen handler om regningene for spillene som benyttes.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi mener det samme, bare at du har misforstått meg :) Det jeg skriver først angående telefonen handler om regningene for spillene som benyttes..

Hva mener du med regningene for spillene som benyttes?

Anonymous poster hash: 47a6b...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Tror du det gjelder spill på telefon? Det er nok snakk om gaming på pc.

Anonymous poster hash: 7e5a8...0c5

• Liker 1
Skrevet

Haha, okay da ... jeg er tydelig helt på jordet. Har aldri spilt så jeg visste ikke det kom på linjen for nettet. Trodde det var egne regninger for kjøp på nett. Uavhengig om man handler spill eller klær  :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Haha, okay da ... jeg er tydelig helt på jordet. Har aldri spilt så jeg visste ikke det kom på linjen for nettet. Trodde det var egne regninger for kjøp på nett. Uavhengig om man handler spill eller klær :laugh:

Det er ikke snakk om kjøp på nett. Det er snakk om kapasiteten på nettlinjen...

Anonymous poster hash: 47a6b...1e2

• Liker 3
Skrevet

Åja. Jeg tenkte det var antall spill jeg. At man kanskje registrerte et mobilnummer og hentet opp ulike spill. Skal slutte å svare her så tråden ikke avspores helt, er på vei ut døren og har tydelig litt å lære om spill på nett  :ler:

Ha en strålende dag alle sammen, håper TS får svar på sine spørsmål fra noen som kan dette bedre  :Nikke:

• Liker 3
Skrevet

Det nye stedet jeg skal bo har internett inkludert i husleien, men jeg spiller et par spill som tar sitt. Er dette noe jeg bør ta opp? Aner ikke om det er fri bruk.. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Vente til hun evt tar det opp selv? :P

Spiller du f eks CS er databruken mye lavere enn om du streamer film.

Skrevet

Er det trådløs nett så er det nok fri bruk, noen har jo ethernet kabler ned til hybelen også, da er det også fri bruk.
Så om det står "Ink.nett" så er det fri bruk, ellers må de opplyse om dette f.eks. i kontrakten.
Det fleste plassene jeg har bodd, hvor det er "fri bruk", så har de høy hastighet på nettet og er det for tregt, så kan du jo høre om de kan oppgradere hastigheten, men tilby deg å betale det lille ekstra, eller skaffe eget om det er mulig ^^

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge internet er inkludert, ser jeg ingen grunn til ta dette opp, Sønnen min spiller endel, prisen er den samme hver mnd, dvs fast pris, vi har fiber. 

Anonymous poster hash: a0bb7...b10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet av noen som har fri bruk kun på kvelder og i helger, så det finnes 

Anonymous poster hash: 03d56...c17

Det må være avtaler som ble inngått på 90-tallet.

Anonymous poster hash: 1144f...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Haha, okay da ... jeg er tydelig helt på jordet. Har aldri spilt så jeg visste ikke det kom på linjen for nettet. Trodde det var egne regninger for kjøp på nett. Uavhengig om man handler spill eller klær  :laugh:

Åja. Jeg tenkte det var antall spill jeg. At man kanskje registrerte et mobilnummer og hentet opp ulike spill. Skal slutte å svare her så tråden ikke avspores helt, er på vei ut døren og har tydelig litt å lære om spill på nett  :ler:

Ha en strålende dag alle sammen, håper TS får svar på sine spørsmål fra noen som kan dette bedre  :Nikke:

Hehe, så søt du er :) Det TS lurte på var dataspill hvor han spiller online, og så er de spillene så "tunge" at de bruker mye båndbredde mens han spiller :) Og da tar jo han "all" båndbredden som han deler med huseier, slik at huseier vil kunne få tregere nett (mindre båndbredde til det huseier skal gjøre på internett). 

Pluss at hvis det ikke er fri bruk vil "tellerskrittene" (som så og si ikke finnes lenger siden det meste er fri bruk) fyke i været og kunne gi store kostnader. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier med nett inkludert.Er ufør og mye sengeliggende noe som igjen betyr mye tid på internett,og det har aldri vært noe problem.Er det inkludert får du sikkert passord til huseiers trådløse nett :)

Anonymous poster hash: e9c89...f1d
AnonymBruker
Skrevet

Kutyme når man har inkludert internett i leien, og man da kjører på samme trådløst nett som utleier, er at man ikke bedriver aktiviteter som krever mye av kapasiteten annet enn når utleier ikke bruker nettet selv. Dersom man spiller spill som tar mye av kapasiteten, og ønsker å gjøre det til alle døgnets tider, så må man snakke med utleier om oppgradering av linja, mot at man tar den ekstra kostnaden.

Anonymous poster hash: c2bcd...afb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...