Gå til innhold

Bryllupsalbum og gjestebok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har forstått at det er mange som lagar til gjestebøker og slikt til bryllupet sitt - dette kan vi også ten¨ke oss, men er usikre på korleis vi kjem til å gjere det.

Korleis skal dykkar gjestebøker vere? Og har de planlagt korleis de skal lage albumet?

Er det forresten mange som har eingongs-kamera på borda i bryllupa sine lenger, eller er det ikkje nødvendig i desse digitale tider?

Og eit spørsmål til.... Kven kan ein spørre om å ta fine bilete under vigsla? Pappa er fotograf, og skal ta bileta våre, men ser ikkje heilt for meg at han skal springe rundt å ta bilete i kyrkja, akkurat.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde leid en til å ta video i kirken og det angrer vi ikke ett sekund på.

Gjestebok kjøpte jeg på nett og i den har alle gjestene skrevet en liten hilsen. Vi skal ta ut noen bilder av hver enkelt fra dataen og lime det inn ved siden av hilsningen.

Album har jeg ikke. Jeg kjøpte ei kasse fra Perfect Home hvor alle bildene er plassert i slik plastikkalbum, og utenpå kassen er det ei ramme hvor vi har bilde av oss slik at når kassen står i bokhyllen ser den ut som en ramme.

Og vi hadde engangskamera. Artige bilder å ha i ettertid og det er ikke alle som hadde digital kamera som har sendt oss noen bilder.

Skrevet

Vi skal ha 'gjestebok' på video. Skal lage et lite avlukke eller noe lignende hvor alle som vil kan stikke innom og gi oss noen ord på veien. Tror det vil bli stilig!!

Kanskje vi har en gjestebok også, men jeg har fått inntrykk av at det er mange som ikke skriver i den, og det er jo litt dumt da.

Skrevet

Jeg kjøpte en fin notisbok (A5) med rødt "stofftrekk" på bokhandelen, og har pyntet denne med bryllupsklistremerker.

Billig og kjempefin gjestebok. Skal gjøre noe av det samme med album.

Skrevet

når det gjelder bilder under selve vielsen så kan du jo spørre en venn/ venninne om å gjøre dette. Det vet jeg at det er en del som gjør.. de kan jo også få oppgaven å ta bilder hos frisøren, når du gjør deg klar osv.

Når det gjelder gjestebok, så skal vi sende den rundt ved kaffe tider. Da kan gjestene skrive en liten hilsen :)

Jeg skal kjøpe et sort album, hvor jeg skal lime inn bilder på de første sidene; bilder av planleggingsprossesen, og bilder av meg når jeg prøver ulike brudekjoler osv.... Litt artig for gjestene og se :-)

Lykke til med bryllupsforberedelsene!!!!!!!!!!!

Skrevet

Vi fikk en kamerat som er hobbyfotograf til å ta bilder hele dagen. I tillegg fikk vi mye bilder fra gjestene i ettertid.

Vi hadde en gjestebok liggende der folk skrev hilsener. I ettertid har jeg tenkt at det kunne vært kult å bruke en slik gjestebok som album. (Få gjestene til å skrive sine hilsener kun på venstresidene, og så lime bilder på høyresidene.

Skrevet

Jeg hadde ansvaret for gjesteboken da venninnen min giftet seg i sommer...Alle skrev en liten hilsen, så tok jeg bilde med polaroidkamera og limte inn ved hilsenen...selv om dette ble veldig bra, så var det utrolig mye jobb..jeg løp jo nesten rundt med boka og kameraet hele kvelden...anbefaler da ihvertfall å ha mer enn en person til å hjelpe til!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg kjøpte en gjestebok, men ahr ikke skaffet album enda.

Skrevet

Jeg kjøpte et skikkelig fint album i akkurat riktig dyprøde farve, som også ble brukt som gjestebok. Vi hadde også bryllupsengangskameraer på bordet. Kirkeverten tok noen bilder i kirken, men de beste bildene i kirken tok faktisk moren min. Ellers ba vi en kamerat å filme hele dagen for oss.

Skrevet

Skal dere ha gjestebok, så sørg for at det blir informert om den klart og tydelig når alle hører. Det var svært få som husket å skrive inn en hilsen i vår bok.

:-?

Pytt,pytt. :sjenert:

Skrevet
Skal dere ha gjestebok, så sørg for at det blir informert om den klart og tydelig når alle hører. Det var svært få som husket å skrive inn en hilsen i vår bok.

:-?

Pytt,pytt. :sjenert:

Eler få noen til å sende den rundt litt sent på kvelden, det er da man er mest kreativ :sjarmor: snakker av erfaring.

Skrevet

Eler få noen til å sende den rundt litt sent på kvelden, det er da man er mest kreativ :sjarmor: snakker av erfaring.

Min mor gikk rundt og spurte om folk ville skrive i den, selv om toastmaster minte gjestene på det under middagen. Vi fikk mange hilsener :).

Skrevet

Vi kjøpte en hyttebok faktisk... Svigermor laget et hvitt bokomslag, med bilde av oss på fremsiden. I festlokalet hadde vi et eget bord der gjesteboken lå, sammen med et digitalkamera og en fotoprinter. Mennene i familien byttet på å ha ansvaret for å ta bilde av gjestene og skrive det ut (tekniske greier vet dere). Det ble en suksess. Alle gjestene skrev hilsen under sitt bilde. Det var skikkelig moro å lese i boken dagen derpå! :)

Skrevet
Vi kjøpte en hyttebok faktisk... Svigermor laget et hvitt bokomslag, med bilde av oss på fremsiden. I festlokalet hadde vi et eget bord der gjesteboken lå, sammen med et digitalkamera og en fotoprinter. Mennene i familien byttet på å ha ansvaret for å ta bilde av gjestene og skrive det ut (tekniske greier vet dere). Det ble en suksess. Alle gjestene skrev hilsen under sitt bilde. Det var skikkelig moro å lese i boken dagen derpå! :)

Dette hørtes ut som en utrolig flott idè! Skal lufte det for kjæresten min jeg :-)

Tror nok vi kutter ut fotoprinteren og tar dette i etterkant, men kameraet kan jo ligge der så gjestene kan ta bilde hvertfall. Tenkte også på tipset om å legge ansvaret til et par venninner - dvs. at de sørger for at gjestene skriver og sørger for at vi får bilde av alle sammen.

Skrevet

Vi hadde 8 engangskameraer, har fremkalt 7 av dem. Det er helt greit å se på bildene, men det er nesten ingen av bildene vi kan bruke i album etc. Det er feks haugevis av bilder av folk bakfra, hvor du ikke ser et eneste ansikt men bare ryggen på 10 mennesker. Gjerne tatt litt langt unna. Og så var det en fjern venn av oss som beslagla et kamera til å bare ta tullebilder, bilder av han sammen med div gjester hvor de skjærer grimaser. Hadde vært artig med et par stykker, men når hele filmen er sånn...200kr bortkastet, og det kunne vært frea hvorsomhelst nårsomhelst, ikke spesielt bryllup. Og noen tror tydligvis de er veldig flinke til å ta sånne paparazzi-bilder, for det er nesten bare bilder av folk mens de prater, så det ser ikke ut som de har det spesielt gøy de har bare et rart uttrykk i ansiktet, blunker med øynene etc. Og tilsammen kun 5 bilder av brudeparet...syns kanskje det var litt rart?

Vi hadde heldigvis egen fotograf som var med oss i 6 timer, gleder meg til å se de bildene. Ellers har vi 250 bilder fra svigermors digitalkamera og 300 fra min brors. Her er det mange interessante bilder fra hele dagen. Ellers venter vi på endel bilder fra en onkel. Han tok ekstremt mange bilder, så mange at det faktisk var plagsomt og direkte upassende i kirken. Der løp han opp og ned hele tiden, og stod så tett opptil oss at han faktisk avbrøt og ødela stemningen. I en mørk kirke, pyntet med nydlige stearinlys, lynte det i blitzen hans sikkert 500 ganger. Dessuten gikk han flere ganger i veien for vår egen fotograf, og jeg måtte si til han to ganger at det er hyggelig at du tar bilder, men vi har faktisk engasjert en profesjonell fotograf som må få slippe til... Folk så mer av han enn av oss under vielsen, og det var flere som var irriterte på han. Særlig min gamle mormor og mamma. Presten virket også litt hissig.

Så det kan være noe å være litt forberedt på, selvom jeg aldri har opplevd maken selv...

Totalt får vi nesten 1500 bilder fra dagen, og min tante filmet alt.

Gjestebok forresten, jeg har skrevet dette før, men jeg skriver det igjen. Vi hadde en bred hvit passepartout liggende på gavebordet, folk skrev en hilsen på det. Dermed blir dette hengende oppe, rundt et bilde, og ser ganske tøft ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...