Gå til innhold

Savner barn nr 2, men føler jeg er for gammel :-/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn på 8 år, jeg og min mann er hhv 39 og 41 år. Er sånn generelt fornøyd med livet og det å være en familie på tre, det ble aldri flere pga en svært traumatisk fødsel og kronglete svangerskap - blant annet. De siste par årene har jeg følt en del på at jeg så gjerne skulle hatt et barn til, men jeg følte også da at "toget hadde gått" og at jeg rett og slett var for gammel. Selv om jeg stadig får høre at jeg ser ut som om jeg er mye yngre, og formen er bra :-)

Det blir neppe flere barn her, noen ting må man bare leve med. Men jeg er nysgjerrig - når synes du man er "for gammel" for småbarnslivet?

Anonymous poster hash: c1b57...cac
Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Du nærmer deg, men jeg mener fortsatt at du har tid. :)

Skrevet

Om jeg var på din alder og ville ha flere barn, ville jeg ikke ventet.

Men kanskje dere kan bli et fosterhjem? Det er betalt, det er despreat nød etter fosterhjem mange steder og du får være mamma til barn litt til :)

Da gjør du nytte for deg og hjelper barn som desperat trenger en kjærlig person til å ta vare på seg.

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Man er "for gammel" når man ikke lenger er fruktbar, etter min mening.

I min omgangskrets har de fleste fått sitt første barn når de er godt over 30, og det er flere som har fått barn nr 2, 3 eller 4 etter at de har fylt 40. Ønsker du sterkt et barn til, bør dere absolutt vurdere om dere skal forsøke. 

AnonymBruker
Skrevet

Min halvbror fikk sitt aller første barn når han var 40 og sitt andre barn når han var 41 så trur nok du rekker et barn til du bør i hvertfall få et til før du er 45 hvis du skal ha et til :-)

Anonymous poster hash: 0d3b7...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38. Min mann 37.

Vi har et barn på 2 år, og vurderer et barn til. Hvis det blir et barn til så starter vi nok å prøve neste vår. Har satt en limit for meg selv om at jeg vil bli gravid før jeg blir 40. Men jeg hadde virkelig ikke reagert hvis noen rundt meg hadde blitt gravid som 41 eller 42... Men det er kanskje siste frist....?

Hvis dere har lyst på et barn til og dere mener dere har forutsetninger for å ta vare på det (fysisk, økonomisk, tidsmessig etc), så mener jeg at det kun er opp til dere å avgjøre hva dere bestemmer dere for.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2667e...ccc

AnonymBruker
Skrevet

Man er for gammel når kroppen sier at man er det. 

Anonymous poster hash: a3b92...e06
AnonymBruker
Skrevet

Min halvbror fikk sitt aller første barn når han var 40 og sitt andre barn når han var 41 så trur nok du rekker et barn til du bør i hvertfall få et til før du er 45 hvis du skal ha et til :-)

Anonymous poster hash: 0d3b7...5e8

Menn kan få barn til de ligger i grava da

Anonymous poster hash: 2faa6...0ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt få et barn til!

Mange damer får barn i 40 årene, også tidligere, da jeg har sett litt på slektsforskning. Flere damer fikk sunne friske barn da de var i slutten av 40 årene! Og det var da, som er lenge siden mens nå er vi sunnere, og lever lenger.

Halle Berry fikk sitt andre barn ifjor da hun var 48. Noen damer har fått velskapte barn naturlig når de er over 50.

Dette handler mye om gener, men også mye om livsstil, kosthold, trening, tanker og søvn.

Kjør på hvis du øsnker et barn til! Du har god tid.

Anonymous poster hash: b52d8...ba7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn kan få barn til de ligger i grava da

Anonymous poster hash: 2faa6...0ab

Det er en myte at menn kan få barn til de går i grava. Dette er også, som ved kvinners tilfelle, individuelt.

Noen menn kan få menn til langt oppi årene, som noen kvinner kan få barn til langt oppi årene, mens noen menn og noen kvinner ikke kan det. Handler om genetikk og livsstil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at menn kan få barn til de går i grava. Dette er også, som ved kvinners tilfelle, individuelt.

Noen menn kan få menn til langt oppi årene, som noen kvinner kan få barn til langt oppi årene, mens noen menn og noen kvinner ikke kan det. Handler om genetikk og livsstil. 

Mente at noen menn kan få barn, ikke menn :fnise:

• Liker 1
Skrevet

For min del handler det ikke om å KAN få barn, men om at barnet har eldgamle foreldre og mister de i rimelig ung alder. 

For meg er grensa tidlig i 30-årene. Senest 35. Gjelder både hun og han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det ikke om å KAN få barn, men om at barnet har eldgamle foreldre og mister de i rimelig ung alder. 

Da snakker dy som en ung person antar jeg,

Å bli mor som 40-åring vil man fint kunne klare og man er fortsatt oppegående og yrkesaktiv i ca 30 år. Jeg håper barna er voksne innen da;)

Anonymous poster hash: 9e6aa...10b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De føeste lever til de er godt over 70, så man mister i så fall ikke sine foreldre i ung alder. Det er bedre med litt erfarne, refleterte foreldre med stabil pkonomi i litt kortere tid, enn to unge foreldre som ikke har perspektiv på livet og som ikke vet hva tilknytningsstil er for noe.

Anonymous poster hash: 376af...49c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to damer som er eldre enn meg. Hun ene har foreldre som fikk henne da de var sent i 40 årene, nå er begge 84 og lever i beste velgående, fantastiske foreldre, ungdommelige, vitale, har god helse. Hun andre har foreldre som fikk henne i 20 årene. Faren døde av slag da han var 59, mens moren i har masse alvorlige helseproblemer idag , selv om hun er bare i 50 årene , tipper hun ikke blir særlig gammel.

Så dette med alder, helse og hvor lenge man lever, har man ingen garantier for.

Vi er alle veldig forskjellige, både hvordan vi lever livene våre og livsstil. Noen får barn tidlig i livet, noen midt imellom, noen seint, noen både tidlig og seint. Det finnes ingen fasit på når det er best å få barn for DEG! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir 33 i år, så er ikke så veldig ung lengre. Ja, for meg er det ikke aktuelt med flere barn nå, og det var det jeg svarte på. Hvor min grense går. 

Jeg vil også ha muligheten til å se mine barnebarn vokse opp og kanskje få oppleve å få oldebarn. Jeg har et barn med gamle besteforeldre, og de rekker nok ikke se barnets konfirmasjon engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å sette en bestemt alder. Vi er så utrolig forskjellige fysisk, noen er i knallform når de er 45 og har mye overskudd, mens en som er 10 år yngre kan ha mye dårligere helse. Jeg ville heller tenkt over om man orker småbarnsperioden og hvordan det lar seg kombinere med jobb. Hvis en kjenner at man har lyst på et barn til og er i ok form, så ville jeg kjørt på. 

Og for å komme med et konkret eksempel: Faren til venninna mi var 50 år da han fikk henne. Han er i bedre form enn min pappa som er 20 år yngre. Min pappa røyker og trener ikke, mens hennes pappa alltid har vært aktiv og veldig sunn. 

Anonymous poster hash: 8c3c0...eb9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 38 og kunne gjerne tenkt meg en sistemann før kroppen av naturlige årsaker sier stopp. Så for meg er ikke min alder for gammel for å få barn. 

Moren min var 40 da hun fikk sin siste, svigermor var 42 da mannen min kom til verden, og jeg har ei venninne som fikk sine barn i en alder av 41 og 43 år. Ingen av de var for gamle, og f,eks svigermor og moren min er nå hht 60 år og 82 år, fortsatt spreke. De har både barnebarn og oldebarn. Bestemoren min er 90, og har fortsatt overskudd til barnebarn, oldebarn og tippoldebarn. Så det er ikke nødvendigvis alderen det kommer an på, men hvilken form man er i. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja... Vi venter nr.3 og har termin like før min 40.årsdag (mannen er 40). Vi elsker familielivet! Reiser masse, bruker mye tid med barna, er ferdige med å klatre på karrierestigen, kan jobbe litt mindre og god økonomi. Synes slettes ikke vi er for gamle iallefall...

Anonymous poster hash: 3163a...d04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kusina mi har fått det andre barnet sitt 5 dager siden og hun er 41. Første barnet fikk hun 18 måneder tidligere.

Anonymous poster hash: 78f47...b98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...