Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Kva salmar skal de ha? Syns det er vanskeleg å velge vi.. Syster mi skal forresten spele ein brudemarsj i kyrkja, men vi veit ikkje heilt om ho skal spele på veg inn eller ut, eller begge gongene... Er det vanleg med orgelspel i kyrkja når folk held på å sette seg på plass, forresten? Kva er det vanleg å spele då? Før brura kjem inn, meiner eg... Og dersom noko skal spele fele, står dei framme å spelar, eller går dei foran brura på veg inn? Har visst ikkje tenkt så mykje på akkurat dette før eg. Kva bruremarsjar skal de ha, forresten?
Gjest Tex Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Vi hadde Trumpet Voluntary som inngangsmarsj, og en marsj min bestefar har skrevet som utgangsmarsj. Det er vel vanligst at musikere står enten oppe på galleriet eller fremme i koret, ikke at de går omkring. Søsteren din kan vel spille to ganger hvis du ønsker det og hun har lyst. Noen organister syns det er koselig å spille mens folk setter seg, andre gjør det ikke.Snakk med h*n og hør Vi hadde to salmer, Å leva det er å elska fordi den er spesiell for oss, og Guds godhet sang i sinnet fordi teksten er så nydelig.
Ingeborg Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Vi hadde "Brureslått frå Øre" som inngangsmarsj og "Bruremarsj" av Jan Magne Førde til utgang. Vi hadde tre salmer: "Herre Gud, Ditt dyre navn og ære", "Det strøymer ei livselv av lukke" og "Guds godhet sang i sinnet".
magnhild Skrevet 5. september 2004 #4 Skrevet 5. september 2004 Vi skal bli sunget ut av kirken til Bruremarsj frå Seljord. Også har vi ikke bestemt oss for hva vil skal gjøre på vei inn. Solister og musikere tror jeg er greiest om står forran. Men jeg er jammen ikke sikker...
cecily Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Vi hadde mendehlsson inn og trumpet voluntary ut, men for å være helt ærlig så husker jeg ingen av dem, hørte rett og slett ikke etter Salmene vi hadde var salme 331 Kom,kom og hør (melodi Amazing Grace), Hellig, hellig, hellig Herre Gud allmektig og Jeg vil gi deg O'Herre min lovsang.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #6 Skrevet 6. september 2004 Vi hadde Trumpet Voluntary som inngangsmarsj og Bruremarsj fra Seljord som utgang. Tre salmer: Kjærlighet fra Gud, Å leva er å elska og Guds godhet sang i sinnet. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig med noe spill før bruden kommer. Hvis du skal ha solister, bør de enten stå foran eller på galleriet. Vi hadde trompetsolist og han sto på galleriet sammen med organisten. Hvis solisten skal spille sammen med orgelet, er det ihvertfall en stor fordel for musikerne om de befinner seg i nærheten av hverandre. Lykke til.
ringblomst Skrevet 6. september 2004 #7 Skrevet 6. september 2004 Vi hadde Lohengrin inn og Mendelssohn ut. Salmene vi valgte var Jeg vil gi deg o' Herre, min lovsang og Guds kjærleik er som stranda og som graset. I tillegg sang min svigerfar salmen Det er makt i de foldede hender og vi leide inn en trompetist som i tillegg spilte Can You Feel the Love Tonight.
Cr@sh Skrevet 7. september 2004 #8 Skrevet 7. september 2004 Hei! Er to år siden vi giftet oss - men hadde følgende musikk i kirken: Mendehlson, fra "en midtsommersnattsdrøm" som inngangsmarsj "Bruremarsj" av Jan Magne Førde som utgangsmarsj. Salmer: Nå er det morgen, tåkene letter. Guds godhet sang i sinnet Gud velsigna desse to. Solist på følgende: Say a little prayer I only want to be with you (Vonda Shepard) Kanskje dette kan gi deg noen ideer. Hilsen Cr@sh ---som giftet seg 10. aug. 2002---
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå