AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Vi bor to personer i en etasje i et gammelt hus. cirka 60 kvadratmeter. Det eneste vi bruker av strøm er to små ovner som står på det laveste forbruket, og en ovn som står på av og til i stua. Og normalt forbruk av varmtvann, vaskemaskin o.l. Fra oktober 2014 frem til nå har vi betalt nesten 20.000 i strøm!! frem til nå. Inkludert i dette er tv og internett på 900kr i mnd. Er dette virkelig normalt?? Syns det er sinnsykt mye penger å bruke på strøm... Og vi bruker ikke mye strøm en gang syns jeg! Anonymous poster hash: 1e3bf...4f5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Det er i snitt kr. 2 222 pr. Måned. Og innenfor normalen med tre ovner for oppvarming. Varmt vann trekker og mye strøm. Anonymous poster hash: d5b1f...df3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Det høres mye ut. Men strømforbruk måles ikke i kroner, det måles i kilowattimer. Så det er vanskelig for noen å si noe om grunnen til at dere har fått så høye utgifter. Det kan være dere har en dyr avtale. Det kan være forbruket er høyere enn dere tror, av mange årsaker. Anonymous poster hash: ccd7c...76b
Grønt blad Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Jeg synes det er veldig høyt. Hvor mmange kilowatttimer er dette? Hvor mye av dette er nettleie? Bor dere et sted det har vært veldig kaldt. Er forskjell på Røros og Kristiansand... Er huset dårlig isolert? Hva med vinduene? Dusjer/bader dere mye og lenge? Jeg ville gått nærmere inn på beløpet og sett om det var mulig å kutte.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Vi bor to personer i en etasje i et gammelt hus. cirka 60 kvadratmeter. Det eneste vi bruker av strøm er to små ovner som står på det laveste forbruket, og en ovn som står på av og til i stua. Og normalt forbruk av varmtvann, vaskemaskin o.l. Fra oktober 2014 frem til nå har vi betalt nesten 20.000 i strøm!! frem til nå. Inkludert i dette er tv og internett på 900kr i mnd. Er dette virkelig normalt?? Syns det er sinnsykt mye penger å bruke på strøm... Og vi bruker ikke mye strøm en gang syns jeg! Anonymous poster hash: 1e3bf...4f5 Du skiver at 900 kr mnd er tv og internett, da har dere brukt kr 1.322 på strøm pr mnd. i snitt og det er vel innafor normalen. Anonymous poster hash: e1c1a...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Vi bor to personer i en etasje i et gammelt hus. cirka 60 kvadratmeter. Det eneste vi bruker av strøm er to små ovner som står på det laveste forbruket, og en ovn som står på av og til i stua. Og normalt forbruk av varmtvann, vaskemaskin o.l. Fra oktober 2014 frem til nå har vi betalt nesten 20.000 i strøm!! frem til nå. Inkludert i dette er tv og internett på 900kr i mnd. Er dette virkelig normalt?? Syns det er sinnsykt mye penger å bruke på strøm... Og vi bruker ikke mye strøm en gang syns jeg! Anonymous poster hash: 1e3bf...4f5 Dere har jo ikke betalt 20000 kr i strøm hvis tv og internett er inkludert og koster 900 kr mnd. Med dette (store) fratrekket er summen dere har betalt helt normal. Anonymous poster hash: be525...624
weetos Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Og har dere valgt en strømleverandør, slik at dere ikke betaler for strømforbruket til netteier? Det er utrolig dyrt.
Neutral90 Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Er dette inkl nettleie? I så fall vil ejg si det er innafor. Spesielt med tanke på at internett og tv er inkludert. Når jeg bodde i en 79 kvm sokkel brukte jeg 2000 i mnd i strøm og nettleie, eksklusiv tv og internett. Da hadde jeg strøm, varmtvann og varme på gulve i ca 12 kvm bad - vedfyrte ellers. Strøm er dyrt Endret 29. juni 2015 av Neutral90
tussi84 Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 Høres veldig mye ut. Jeg og eksen bodde i 90 kvm leilighet og fikk strømregninger inkludert nett leie på ca 500 til 600 kr i sommer halvåret og maks 1000 kr i mnd i vinter halvåret. Vi hadde omtrent lys på hele tiden fordi vi glemte å slå av, vaskemaskin og tørketrommel i bruk to til 3 ganger i uka, normal bruk av vann og ovn. Kjøleskap, aircontion, ovner osv. I TILLEGG stod 2 pcer på hele tiden og mye tv. Måler dere strømmen da ts?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 Trekk fra tv og nett. Trekk fra avgifter. Se hvor mange kilowatt timer dere har brukt. Da finner du ut hva en kilowattime koster. Mulig en dyr avtale dere har. Med tanke på gammelt hus...to ovner så er det vel innenfor normalen. Sjekk strømkalkulator. Vi har eks bolig på 2 et.varmekabler i tre rom. Vaskemaskin og oppvaskmaskin som går hver dag. Dusjer hver dag. Har varmepumpe. Den senket ikke forbruket. Vi har i snitt 1300 kr på vinter, og mellom 900- 1100 ellers i året. Over halvparten er avgifterAnonymous poster hash: aecb8...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå