Gå til innhold

Omgangssyke 2 dager før vi skal reise :/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre? Har en gutt på 10 mnd som har vært dårlig de to siste dagene, oppkast om natten og diare 2 ganger daglig. Flyet går på tirsdag kveld. Han er blid og i god form , men jeg vil ikke smitte andre.

Hva gjør man ?

Anonymous poster hash: 054f9...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man kansellerer turen.. For det første er det ikke kjekt for han å reise når han er syk, selv om han virker blid og i god form (husk, han er hjemme i sine vante og kjente omgivelser og rutiner nå, dette kan endre seg hvis du drar han med på tur), og det er heller ikke kjekt for medpassasjerer å bli utsatt for smitte og risikere å få sin ferietur ødelagt. 

Dog, er han symptomfri idag og ikke mere diare og oppkast så er tirsdag innenfor 48-timers regelen mtp smitte vil jeg tro. 

Du får nesten bare se det an, heldigvis så går dette på forsikring så du slipper å tape penger selv om ferieturen går i vasken. 

(det er jo en risiko for at du og resten av familien har blitt smittet også..)

Endret av skruf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke har flere symptomer etter i dag så kan dere reise.

Anonymous poster hash: e3e86...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

48 timers reglen gjelder på fly. 48 timer etter at en har blitt frisk får en tidligst fly. Vet du at barnet er dårlig så flyr du ikke før, av hensyn til barnet og andre passasjerer.

Anonymous poster hash: bde00...0bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dag har han spist som vanlig og har normal avføring. Vi får se hvordan ting blir i kveld. Jeg er litt uggen, men ingen andre symptomer. Bare veldig trøtt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har han spist som vanlig og har normal avføring. Vi får se hvordan ting blir i kveld. Jeg er litt uggen, men ingen andre symptomer. Bare veldig trøtt...

Høres ut som han kan dra på tur da. Litt verre med deg kanskje :/

Skrevet

Jeg tenker at det er en risk selvom han har vært frisk et par dager. Nettopp fordi det er stor fare for at dere er smittet.

For et par år siden var sønnen vår syk med omgangssyke i sommerferien. Han var frisk i mer enn to døgn før vi reiste og første natta borte begynte jeg å kaste opp. Så var det mannen sin tur når jeg ble frisk også fikk svigers det også. Heldigvis var vi bare 3,5time biltur fra hjemmet. Hadde ikke dratt til utlandet om barnet hadde hatt omgangssyke rett før vi skulle reise

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok reiseklar, men som andre sier, dere er kanskje smittet. Og fy så kjipt for alle som må sitte på det flyet om dere brygger på omgangssyken. Retter ingen pekefinger altså. Vi reiste hjem etter et pr måneder i Thailand, der hele reisefølget spydde på omgang i dagene før flyturen. På selve flyturen tilbragte fremdeles min venninne og hennes barn stort sett tiden på do. Følte meg ikke mye høy i hatten da, men tanke på alle som garantert hatet livsjiten ut av oss for å bringe virus med på flyet. 😬💩

Anonymous poster hash: 31f26...7f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

48 timers reglen gjelder på fly. 48 timer etter at en har blitt frisk får en tidligst fly. Vet du at barnet er dårlig så flyr du ikke før, av hensyn til barnet og andre passasjerer.

Anonymous poster hash: bde00...0bd

Nei, det stemmer ikke. Vi hadde omgangssyken da vi skulle hjem fra ferie. Kontaktet flyselskapet for forsikringsselskapet sa de måtte gi oss skriftlig bekreftelse på at vi ikke kunne fly med omgangssyken. Det kunne man...

Anonymous poster hash: 7bdc1...739

Skrevet

Jeg har hatt omgangssyke med 3 symptomfrie dager. Da var det plutselig på an igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt omgangssyke med 3 symptomfrie dager. Da var det plutselig på an igjen.

Da har du nok smittet deg selv eller blitt smittet av andre på nytt slik at du har fått to omganger.

AnonymBruker
Skrevet

Han spiser som vanlig og er i god form. Ingen feber eller oppkast i går. Formen min er mye bedre pga jeg fik sove i natt. Da blir det reising i morgen. Vi skal bo hos moren min i Dubrovnik i 4 uker sånn at det blir ikke så mye stress for han.

Takk for alle svarene :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...