AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Hvis jeg hadde måttet hadde jeg vel fått det til på et vis. Hadde jo i grunn ikke hatt noe valg. Anonymous poster hash: 2e423...7b2
lunalynx Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Det hadde gått, så sant ikke mannen hadde blitt arbeidsledig også. Hadde jeg vært alene, så ville jeg klart meg kanskje et halvt år uten inntekt og ved å leve mer sparsommelig. Et helt år eller mer hadde gått ved å selge unna hus, bil osv.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Jeg var nylig uten inntekt i 9mnd. Har nå heldigvis fått innvilget uføretrygd. Samtidig mistet mannen jobben for noen mnd siden og har ikke rett på noe fra NAV. Vi har uansett mye oppspart og hadde nok klart oss på bare sparepenger i et par år om vi fikk avdragsfrihet på boliglånet. Så økonomisk ja, psykisk nei. Man visner jo helt bort av å ikke ha en jobb og noe å fylle dagene med Anonymous poster hash: faef1...1c4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Nei, ikke uten å selge leiligheten, nei, vent, det er jo dyrere å leie... nja, kjøpt meg en campingvogn da, men måtte parkert en plass der det er gratis, så overskuddet etter salget går til mat Anonymous poster hash: 093f8...697
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Jeg klarte det da jeg var for syk til å søke jobb, men skjønte ikke at jeg kunne få hjelp. Gikk nesten 2 år. Brukte opp alt av sparepenger før jeg gikk til lege og endte opp på AAP. Det var litt vondt en stund at alt de jeg hadde jobbet lange timer for var helt borte og at jeg sliter med å få endene til å møtes på AAP. Men etter hvert gikk det over, i det minste ser det ut til at jeg kan komme meg i jobb igjen. Penger er ikke alt. Anonymous poster hash: b6aa4...a15
Maximillian Cohen Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Ja, men jeg måtte da ha levd på min samboers inntekt, fått hjelp fra familie eller solgt bilen (og kaaaanskje leiligheten). Kjipt hadde det vært uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Nope. 8000 i husleie og ingen penger blir litt vanskelig. Kunne sikekrt klart meg i noen mnd med sparepengene, men ikke ett år. Anonymous poster hash: 0b60b...569
Puny Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 ja hvis samboeren beholdt sin jobb så kunne vi fint levd på en inntekt, men om jeg var alene så kunne jeg nok ikke det....
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 For noen år siden var jeg drittlei av det meste. Så jeg sa opp jobben og tok meg en ferie på ubestemt tid. (Det viste seg å bli to år). Det grepet var vellykket - jeg kom meg og mot slutten grudde jeg meg ikke lenger til å arbeide igjen. Jeg levde omtrent som før, men det gikk jo hardt ut over sparepengene, da! Anonymous poster hash: 107a9...40a
Anglofil Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Ja, men det ville blitt trangt økonomisk. Mvh Yvonne
Gjest Rose11 Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er singel og hadde nok klart det. Da måtte jeg brukt opp alle sparepengene mine og levd trangt.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Jeg hadde nok klart det. Er enslig student i Oslo, og det hadde blitt veldig trangt, men jeg hadde nok akkurat berget meg gjennom med oppsparte midler. Forutsatt at jeg ikke måtte begynne å betale ned studielånet i samme slengen, men jeg tar det vel for gitt at studiesituasjonen var uendret. Anonymous poster hash: 2ee47...716
Gjest Wei Wei Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Ja, jeg har nok sparepenger og gode muligheter til å leve billig.
Cuntzilla Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Ja, men da måtte jeg solgt leiligheten, har ikke sparepenger nok til det.
Pengebingen Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 Ja, husstanden klarer seg et år uten inntekt, men det ville blitt trangt økonomisk, ingen ferier og annen kos selvsagt! Så ikke moro, men vi hadde overlevd og dekket alle de nødvendige utgifter :-)
Tibbie Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Nei, det tror jeg ikke. Jeg går ut fra at dette skal være sett fra et økonomisk perspektiv, men jeg hadde nok ikke taklet det på noen måter Har studert nesten hele livet mitt, og har hatt en jobb med middles lønn og bor i en by med dyre husleier, så har med andre ord ingen sparekonto. Jeg eier ikke bil, ikke leilighet eller noe annet av verdi jeg kan selge. Er også et "luksusdyr". Liker å shoppe, liker klær, liker å drikke øl med venner, liker å reise og liker å ikke måtte tenke økonomisk. Liker friheten. Så nei, jeg tror nok ikke jeg hadde taklet å bo i telt eller i kjelleren til bestemor uten penger :S
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 Husstanden hadde klart seg om en av oss hadde mistet all inntekt. Men vi har ikke nok sparepenger til å klare et helt år uten noen form for inntekt.Anonymous poster hash: 0457d...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå