AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Hei. Er det noen som har et godt bilsete til en varebil? Ungen er 13 kg tung, og 90 cm lang. (1,5 år) Det er en jungel av seter der ute, men vanskelig å finne et sete jeg kan se passer i varebil... Dette skal ikke være hovedsetet, bare et kjøre til og fra bhg seteAnonymous poster hash: f8f90...93c
Peter007 Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Hei. Er det noen som har et godt bilsete til en varebil? Ungen er 13 kg tung, og 90 cm lang. (1,5 år) Det er en jungel av seter der ute, men vanskelig å finne et sete jeg kan se passer i varebil... Dette skal ikke være hovedsetet, bare et kjøre til og fra bhg seteAnonymous poster hash: f8f90...93c Kanskje dette kan hjelpe deg å finne et sete som passerhttps://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1979-09-21-7?q=bruk+av+verneutstyr
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Kanskje dette kan hjelpe deg å finne et sete som passerhttps://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1979-09-21-7?q=bruk+av+verneutstyr Hvordan skal dette hjelpe TS?Anonymous poster hash: 6b287...d5c 1
Semydfe Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Vi har besafe izi x3 i varebil. Fungerer helt supert.
Peter007 Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Hvordan skal dette hjelpe TS?Anonymous poster hash: 6b287...d5c Jeg lurer først på om du er samme anonym bruker som hakker på flere av mine innlegg på dette forum? Det kommer uttalelser fra noen selverklærte eksperter en del ganger som er anonyme. Men når det gjelder denne saken er det flere hensyn å ta. En barnestol som passer til bilen. Hvilke hensyn en må vedrørende kollisjonsputer. Har bilen kollisjonsputer er det flere av de f.eks.på siden og ikke bare foran. Små barn skal heller ikke sitte forover-vendt med kollisjonsputer. De er så kraftige at om de skulle gå av kommer de med stor kraft og kan påføre barnet skader som ikke er tiltenkt. Det er ikke snakk om småskade som voksne mennesker kan få av kollisjonsputer. Det vil på et voksent menneske være ubetydelig med en bukket nese som følge av kollisjonsputen. Men på et lite barn er kraften så stor at det kan føre til veldig store skader. Her er det viktig å følge anvisninger fra bilprodusenten og stolprodusenten i monteringen. Det finnes regler og forskrifter for hvordan dette skal virke. Det kan tenkes kollisjonsputen må kobles ut. På noen biler er dette heller ikke mulig. Blant annet: Sitat. Der barnesikringsutstyr brukes, skal utstyret være montert i overensstemmelse med tilhørende bruksanvisning og være godkjent i henhold til: 1. direktiv 77/541/EØF, 2. ECE-regulativ 44.03 eller 3. ECE-regulativ 129. Endret 28. juni 2015 av Peter007
kaprifolen Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Du må nesten bare høre hvilken bakovervendte stol som er den netteste og prøve den i bilen. Anbefaler å kjøpe et ekstra speil, siden setet skaper stor dødvinkel. Også må du for all del huske å slå av airbagen. 1
kaprifolen Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Også må du huske på at han fylliken som kutter svingen i 70km/t i 40-sona, eller hun stressa dama som tekster mens hun kjører, eller den lastebilen som brått mister lasten sin foran deg, alle de driter egentlig i om du har et fast sete eller et av-og-til-sete. En ting er å spare penger på komfort, Besafe er mer komfortabelt enn Britax, men ikke spar på sikkerheten og kjøp et forovervendt sete på Europris med argumentet "de er jo godkjent (på minstestandard som kun måler hodeskade, og vi bruker det jo bare innimellom". 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Jeg lurer først på om du er samme anonym bruker som hakker på flere av mine innlegg på dette forum? Det kommer uttalelser fra noen selverklærte eksperter en del ganger som er anonyme. Men når det gjelder denne saken er det flere hensyn å ta. En barnestol som passer til bilen. Hvilke hensyn en må vedrørende kollisjonsputer. Har bilen kollisjonsputer er det flere av de f.eks.på siden og ikke bare foran. Små barn skal heller ikke sitte forover-vendt med kollisjonsputer. De er så kraftige at om de skulle gå av kommer de med stor kraft og kan påføre barnet skader som ikke er tiltenkt. Det er ikke snakk om småskade som voksne mennesker kan få av kollisjonsputer. Det vil på et voksent menneske være ubetydelig med en bukket nese som følge av kollisjonsputen. Men på et lite barn er kraften så stor at det kan føre til veldig store skader. Her er det viktig å følge anvisninger fra bilprodusenten og stolprodusenten i monteringen. Det finnes regler og forskrifter for hvordan dette skal virke. Det kan tenkes kollisjonsputen må kobles ut. På noen biler er dette heller ikke mulig. Blant annet: Sitat. Der barnesikringsutstyr brukes, skal utstyret være montert i overensstemmelse med tilhørende bruksanvisning og være godkjent i henhold til: 1. direktiv 77/541/EØF, 2. ECE-regulativ 44.03 eller 3. ECE-regulativ 129. Først av alt, nei jeg har aldri hakket på deg eller dine innlegg☺ Dette var heller ikke ment som hakking, bare forstod ikke hvordan loven skulle hjelpe Ts. Tenkte at Ts ville ha tips om noen konkrete barneseter.. Beklager om du tok komentaren min som hakking på deg, det var ikke sånn ment..Anonymous poster hash: 6b287...d5c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 Takk folkens 😊 Selv om dette bare er et barnehage sete skal det selvfølgelig ikke være et fra europris! Jeg kjører rundt på mye dyr last, men det er ikke noe som er mer dyrebart en gutten min😊 mente bare at det behøver ikke å ha den beste sovestillingen, eller ha mange finesser som en ikke trenger på den korte turen. Airbag er det ikke på passasjer siden, så slipper heldigvis å skru av den. Det var et av kriteriene da jeg kjøpte bilen. Det setet jeg har fast i personbilen, har jo de regimene en trenger å feste under seter foran, og siden det ikke er noe sted å feste disse i en varebil lurte jeg på tips, siden jeg ikke finner så mange seter uten de reimene...Anonymous poster hash: f8f90...93c
charactouy Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 De reimene kan på de fleste seter festes i baksiden av setet stolen står i, og dras rundt under så setet kan brukes i forsete.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 De reimene kan på de fleste seter festes i baksiden av setet stolen står i, og dras rundt under så setet kan brukes i forsete. 😮 det har ingen sagt før! Da er jo jungelen blitt overkommelig 😀 Anonymous poster hash: f8f90...93c
charactouy Skrevet 29. juni 2015 #12 Skrevet 29. juni 2015 Mener å ha sett det i bruksanvisningen på vårt (max way) i alle fall. Kan dobbeltsjekke etter hvert.
kaprifolen Skrevet 29. juni 2015 #13 Skrevet 29. juni 2015 De burde jo sitte på slik kunnskap hos forhandlerne! Ellers er det verdt å spørre "sikring av barn i bil" på Facebook.
charactouy Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Har sett i bruksanvisningen for britax max way nå, og der er det beskrevet montering i forsete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå