AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Hvilke matvarer fremskynder treningseffekten? Eller er ekstra sunne? Kom med dine tips Jeg begynner: Havregrøt Tunfisk Nøtter Egg Avokado Makrell i tomat Grønnsaker Kesam Skyr Proteinbarer (?) Anonymous poster hash: 6288f...aa3
FitnessIna Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Vel, energidrikker med sukker gir et skikkelig kick på trening, og skal du opp i vekt er det hjelpsomme kalorier. For en som skal ned i vekt - ikke like bra. Så hva er egentlig sunt?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Vel, energidrikker med sukker gir et skikkelig kick på trening, og skal du opp i vekt er det hjelpsomme kalorier. For en som skal ned i vekt - ikke like bra. Så hva er egentlig sunt? Sunn mat er mat som er bra for helsen. Energidrikker har for mye sukker til å kunne være sunne. Energirik mat kan også være sunn, slik som nøtter, olivenolje og avokado. Anonymous poster hash: 6288f...aa3
FitnessIna Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Sunn mat er mat som er bra for helsen. Energidrikker har for mye sukker til å kunne være sunne. Energirik mat kan også være sunn, slik som nøtter, olivenolje og avokado. Anonymous poster hash: 6288f...aa3 Hva med usunt tynne mennesker som MÅ opp i vekt, men sliter med matlyst? Da er ikke en energidrikk med sukker usunt - ja, den gir blodsukkerstigning relativt raskt, men skal man ha energi til en løpetur er det heller ikke så dumt. Du vil også få mye kcal på lite volum, og mange finner det enklere å drikke kcal enn å spise det. Poenget mitt er at man må se hva som er sunt og ikke i en sammenheng - for det som er sunt for meg, som ikke hadde tatt noen skade av å gå opp noen kg, er ikke nødvendigvis bra for helsa til en overvektig diabetiker. Endret 28. juni 2015 av FitnessIna
Gjest me2u Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Hva med usunt tynne mennesker som MÅ opp i vekt, men sliter med matlyst? Da er ikke en energidrikk med sukker usunt - ja, den gir blodsukkerstigning relativt raskt, men skal man ha energi til en løpetur er det heller ikke så dumt. Du vil også få mye kcal på lite volum, og mange finner det enklere å drikke kcal enn å spise det. Poenget mitt er at man må se hva som er sunt og ikke i en sammenheng - for det som er sunt for meg, som ikke hadde tatt noen skade av å gå opp noen kg, er ikke nødvendigvis bra for helsa til en overvektig diabetiker. Sukker er aldri "sunt" uansett. 1
FitnessIna Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Sukker er aldri "sunt" uansett. Alle karbohydrater brytes ned til det samme i kroppen Glykogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå