Gå til innhold

Når kan jeg kjøre etter et par shots?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var ute i går, rimelig full men ikke full nok til å ikke huske gårsdagen. Tok et par shots med tequilaen jeg har hjemme. Ikke så veldig mange dog, da jeg ikke fylte glasset helt. Drikker aldri så og si, men igår ble det litt. Kjenner meg i ok form nå, litt hodepine. Drakk den siste shotten rundt kvart på 12 i natt ca. Skal kjøre i 14 tiden i utgangspunktet i dag- vet jeg burde vente 24 timer, men tror dere at siden jeg føler meg i fin form - at jeg kan kjøre? Vil selvfølgelig ikke utsette noen for fare.

Anonymous poster hash: 2ac46...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

To tok to shots, men føler deg fin nå? Går vel an å regne it ca. promille på nett.

Anonymous poster hash: bf9c7...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk en slik promillekalkulator - og legg for all del inn en sikkerhetsmargin av betydning i tillegg, da de bare må kunne sies å være veiledende. I utgangspunktet høres det for meg ut som om du skal være kjørbar, med forbehold om vekt og forbrenning, men "høres ut" er vel litt for lite å gå på uansett.

Anonymous poster hash: 69ab9...aa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste: når kan jeg kjøpe et par shorts?

hurra for dysleksi.

Butikkene er forresten åpne i morgen.

Anonymous poster hash: 2f4d0...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :)

Prøvd å sjekke promillekalkulator på nett men der kan man bare legge inn øl og vin på kalkulatoren. Drikker så sjeldent at jeg har lite peiling på alkohol, så vet ikke hvordan jeg skal regne i forhold til når det er tequila? Kjører i rundt 14 tiden i dag, da har det jo gått ihvertfall 12 timer.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har testet diverse promillekalkulatorer jeg har funnet på nett, og samtlige har vist for høy promille i forhold til hva en blåsetest har vist. Jeg vet en ikke kan få en nøyaktig måling ved blåsing, og at det er store variasjoner fra måler til måler, men jeg stoler nå mer på en slik test enn på en kalkulator på nett.

Når det kommer til å kjøre 14.00 dage derpå så skal det gå greit med mindre du virkelig var på en snurr kvelden før. Hadde du imidlertid over 2 i promille i det du ga deg med drikkingen, burde du vente noen timer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Takk for svar :)

Prøvd å sjekke promillekalkulator på nett men der kan man bare legge inn øl og vin på kalkulatoren. Drikker så sjeldent at jeg har lite peiling på alkohol, så vet ikke hvordan jeg skal regne i forhold til når det er tequila? Kjører i rundt 14 tiden i dag, da har det jo gått ihvertfall 12 timer.

Ts

På promillekalkulator.no kan du legge in vodka, burde være det samme som tequila.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel jeg var full nok, gikk sjanglete og snakket litt vel tregt og var litt trøtt.. men jeg husker alt som skjedde i går, fikk ikke noe blackout.. jeg drakk fra et stort glass, men fylte det sånn 1/10 av glasset hver gang (altså ekstremt lite, tilsvarer kanskje litt over halvparten av et vanlig shotteglass? Blandet også litt med brus. Vil si at jeg til sammen kanskje tok 5 hele shotteglass, sånn ca? jeg vet ikke hvor mye det tilsvarer i dl? Føler meg dum som spør så mye, men er ganske redd. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La bilen stå til i morgen.

Ingen ønsker å møte deg i trafikken i dag!

Selv om din subjektive opplevelse er at formen din er fin.

Anonymous poster hash: 6ff46...f78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Vel jeg var full nok, gikk sjanglete og snakket litt vel tregt og var litt trøtt.. men jeg husker alt som skjedde i går, fikk ikke noe blackout.. jeg drakk fra et stort glass, men fylte det sånn 1/10 av glasset hver gang (altså ekstremt lite, tilsvarer kanskje litt over halvparten av et vanlig shotteglass? Blandet også litt med brus. Vil si at jeg til sammen kanskje tok 5 hele shotteglass, sånn ca? jeg vet ikke hvor mye det tilsvarer i dl? Føler meg dum som spør så mye, men er ganske redd.

TS

Et shotglass har ca 6 cl, det tilsvarer 0,6 dl.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På promillekalkulator.no kan du legge in vodka, burde være det samme som tequila.

Ikke det samme da vodka har høyere prosent.

Anonymous poster hash: a10cc...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke det samme da vodka har høyere prosent.

Anonymous poster hash: a10cc...d46

Tequilaen jeg drakk inneholder 38%. På promillekalkulatoren tilsvarer vodka 40% så det er jo litt mer, men synes det er bedre at jeg får gjort overslag. Regnet ut og jeg skal ha 0% promille, da tatt overslag. (Tequila på 38%, men regnet 40% på promillekalkulatoren, drakk også en breezer som har rundt 6%? Regnet det med vil som er på 12%) Vet ikke om det er helt tullete, men tenker det er greit å regne med høyere alkoholprosent (da de ikke hadde noe av det jeg drakk på kalkulatoren)..

Er ca 16 timer før jeg inntok første dritt og ca 14-13 timer siden jeg inntok siste (som var en breezer).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS

Problemet ditt er at du ikke vet hva du har drukket, og det er ganske kritisk. Drakk du 2 dl m 40% er du klar klokka 0900, men drakk du 3 dl må du vente til klokka 1400. (Med en en vekt på 60kg.) Som du ser er forskjellen svært stor, selv med små mengder, når vi snakker om sprit. Så dersom du er usikker bør du ikke kjøre. 

Anonymous poster hash: 5d01f...e00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet ditt er at du ikke vet hva du har drukket, og det er ganske kritisk. Drakk du 2 dl m 40% er du klar klokka 0900, men drakk du 3 dl må du vente til klokka 1400. (Med en en vekt på 60kg.) Som du ser er forskjellen svært stor, selv med små mengder, når vi snakker om sprit. Så dersom du er usikker bør du ikke kjøre. 

Jeg skrev jo at jeg har drukket ca 5 shotteglass med tequila og en breezer. Tequilaen inneholder 38% alkohol og breezer ca 6%. Jeg vet jo hva jeg drakk? Aldri sagt noe annet.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drakk i hvertfall ikke 3 dl. Det vet jeg. Og jeg veier ca 64-65. 175 cm høy.
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skrev jo at jeg har drukket ca 5 shotteglass med tequila og en breezer. Tequilaen inneholder 38% alkohol og breezer ca 6%. Jeg vet jo hva jeg drakk? Aldri sagt noe annet.

TS

Du høres ikke veldig sikker ut:

jeg drakk fra et stort glass, men fylte det sånn 1/10 av glasset hver gang (altså ekstremt lite, tilsvarer kanskje litt over halvparten av et vanlig shotteglass? Blandet også litt med brus. Vil si at jeg til sammen kanskje tok 5 hele shotteglass, sånn ca?

Og plutselig kom det på en breezer også, lengre ned i tråden, og dersom du sjanglet og snakket tregt er du faktisk ganske full, og mer enn full nok til å ikke ha oversikt på hvor mye som var i disse glassene. Det at du brukte store glass gjør det også mye vanskeligere å telle. Mulig jeg er streng nå, men du bør virkelig ikke kjøre, når du har så mange usikkerhetsmomenter som dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres ikke veldig sikker ut:

jeg drakk fra et stort glass, men fylte det sånn 1/10 av glasset hver gang (altså ekstremt lite, tilsvarer kanskje litt over halvparten av et vanlig shotteglass? Blandet også litt med brus. Vil si at jeg til sammen kanskje tok 5 hele shotteglass, sånn ca?

Og plutselig kom det på en breezer også, lengre ned i tråden, og dersom du sjanglet og snakket tregt er du faktisk ganske full, og mer enn full nok til å ikke ha oversikt på hvor mye som var i disse glassene. Det at du brukte store glass gjør det også mye vanskeligere å telle. Mulig jeg er streng nå, men du bør virkelig ikke kjøre, når du har så mange usikkerhetsmomenter som dette. 

Jo jeg hadde kontroll. Fordi jeg ikke merket noe før etter jeg shottet. Jeg drakk KUN en breezer når jeg var ute på byen. Var hjemme når jeg shottet. Jeg husker hvor mye jeg helte oppi hvert glass, og målte det i et målebeger nå - det tilsvarte knapt 1 dl. Jeg er dårlig i matte, så omregning er ikke min greie - men jeg helte i like mye i glasset som jeg gjorde i går, og da ble det ca 1 dl. Brukte et melkeglass, skrev stort glass da det er større enn et vanlig shotteglass. Men ja burde muligens la bilen stå igjen, selvom jeg knapt nok drakk 1 dl tequila og en breezer. Jeg husker alt fra i går dog. Men er nok greit å være på den sikre siden.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...