AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Sliter så med munnsår (forkjølelsessår) på leppene til tider. Noen med gode tips til dette?Anonymous poster hash: 0b3f9...4a3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Sliter så med munnsår (forkjølelsessår) på leppene til tider. Noen med gode tips til dette?Anonymous poster hash: 0b3f9...4a3 Ikke pelle på det. Forsøk å smøre med for eksempel Zovirax krem (reseptfritt på apotek) når du kjenner at det "klør" før utbrudd. Ellers må man bare ta tiden til hjelp. Anonymous poster hash: 12974...9f9
Sandie Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Det hjelper ofte med Zovirax og lignede hvis man begynner å smøre så fort man kjenner den prikkende følelsen i huden. Hvis jeg ikke har krem liggende pleier jeg å holde en isbit mot leppene til den prikkende følelsen avtar..gjør det gjerne flere ganger og det hjelper faktisk,for forskning har vist at kulde kan slå viruset tilbake.Litt enkelt forklart så ligger herpesvirus i dvale når det er inaktivt,og kulde kan få det til å gå tilbake i dvaletilstand igjen.
Gjest pærecider Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Zovirax!!! Har selv vært plaget med dette siden jeg var fire-fem år. Hvis blemmene er store og vonde, så kan du forsiktig stikke hull på dem med en steril nål og klemme ut væsken. Det er væsken som smitter, så få mest mulig ut, rens såret og la det være i fred, smør på zovirax. Pass på ikke pelle på såret, og vask hendene etter hver gang de har vært i kontakt med det. Og bytt ut tannbørste og leppestift/lipgloss, alt du påfører leppene dine! Herpesvirus ligger latent og kan bryte ut med jevne mellomrom, men du reduserer sannsynligheten for å få nye utbrudd når du bytter ut disse tingene hver gang du får utbrudd. Jeg bytter ut tannbørste når munnsåret bryter ut, og en gang til etter at det har gitt seg. Høres kanskje ut som om jeg er hysterisk, men etter å ha hatt store, verkende sår på hele munnen, til og med på innsiden av kinnene og leppene, og alt jeg kunne ete var ting som kunne suges med sugerør, så har jeg blitt veldig føre var. Har nå hatt kanskje ett eller to bittesmå munnsår hvert år etter at jeg gjorde alt det som jeg nevnte over her. Og husk høy solfaktor på leppene, sola har en lei tendens til å trigge fram herpesviruset! Endret 28. juni 2015 av pærecider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå