AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Han hadde holdt det hemmelig i 3 måneder, men han skaffet seg en timeshare i Bilbao (Spania). Han fortalte meg det i dag, og vår tur er tydeligvis den 12 Juli. For det første, er det noen som har vært der? Er det et "ok" sted å feriere for et par? For det andre, er det mulig å finne ut hvor mye han betalte for det? Han nekter å fortelle meg og sier at jeg ikke skal bekymre meg om det. Timeshare er etter min mening bortkastet penger, og føler jeg har lyst til å ta en alvorsprat med han på grunn av alt dette. Han tjener mest av oss to, men alikevel syntes jeg det var et dårlig kjøp. Tror jammen ikke jeg har lyst til å feriere i Bilbao hver sommer de neste 20 årene... Vi er ikke gift en gang, har vært samboere i 4 år. Hva burde jeg gjøre dere?Anonymous poster hash: a2ba5...af5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Hvis dere har separat økonomi er det jo hans valg hva han bruker sine penger på... Anonymous poster hash: 63e05...176 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Når ikke han føler han trenger å diskutere det med deg så trenger selvsagt ikke du å reise hvis ikke du har lyst. Hvis du ikke sier tydelig ifra på et tidspunkt så kan du regne med flere overraskelser i årene framover. Anonymous poster hash: 18a05...159 11
Gjest Seajewel Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Finnes det "timeshare" i Bilbao? Vel, lykke til, Bilbao er sikkert en fin by det altså. Nord i Spania. Men det finnes bedre måter å kaste vekk hundretusener på, enn på timeshare. Har han ikke lest om alle som har blitt lurt av det? 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Bli glad for overraskelsen, nyt ferien og ta også en prat om ditt syn på timeshare. Kanskje dere klarer å selge igjen om noen år? Impulsivt gjort av han, men i beste mening. Anonymous poster hash: acf17...68f 2
Gjest Seajewel Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 http://www.nrk.no/livsstil/nordmenn-gar-fortsett-i-fella-1.8228923 3
daemonia Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Timeshare er lureri og mannen din en tosk. 10
Gjest Seajewel Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Hva er egentlig timeshare?? Timeshare er tull. Du deler" en leilighet med ørten andre, betaler mange tusener av kroner for å kunne bruke leiligheten i f eks to uker i året... Timeshare er gjerne medlemskap i en klubb som gir deg rett til å bo i en leilighet eller ei hytte en eller flere bestemte uker i året. Jo mer attraktive ukene er, jo høyere er prisen. De fleste klubber gir deg også rett til å bytte uke eller leilighet mot å betale et gebyr. Det finnes flere internasjonale bytteklubber for timeshareleiligheter. I tillegg til kjøpesummen må du som regel betale en årlig vedlikeholdsavgift eller en medlemsavgift. Mange har dårlig erfaring med å kjøpe timeshare i syden. Timeshare-selgerne bruker ofte svært pågående salgsmetoder, og mange kjøpere har fortalt at de har følt seg tvunget til å skrive under. De får som regel presentert regnstykker og budsjetter som viser hvor gunstig det er å ha en timeshareleilighet sammenlignet med å dra på ordinær sydentur. Slike beregninger må tas med en stor klype salt. Det er altså mye billigere og bedre å unne seg en ordentlig sydentur i året, enn å gi vekk pengene sine til svindlere. 17
Pengebingen Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Timeshare bør man vel holde seg unna har jeg hørt, men det jeg kan si er at Bilbao er en flott by!! Var der i Sept i fjor og anbefales absolutt for en tur! Kanskje ingen badeby, men da har du mindre steder langs kysten som er ypperlige Men - enig med deg, ikke hvert år liksom... 2
Grønt blad Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Timeshare er noe tull, men når det først er inngått avtale og mannen er fornøyd, så er det lite du får gjort. Legg vekk irritasjonen, og bruk i stedet energi på å bli kjent med Bilbao og området rundt. Du kan besøke Guggenheim! http://www.guggenheim.org/bilbao https://www.google.no/search?q=guggenheim+bilbao&client=tablet-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Bilder&sa=X&ei=J6mPVbD6A4TXU9v1q-AK&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=800 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har vært i Bilbao et par ganger og det er ikke en by jeg ville feriert i på fast basis. Småkoselig og flott arkitektur og Guggengeim-museet er jo praktfullt, men byen ligger ikke ute ved kysten så det er ikke noen strand der. Det er mange flotte steder langs kysten og når jeg har vært der nede har jeg bodd i en av de andre byene og så dratt inn til Bilbao på dagstur. Men det kan sikkert bli fint, det er mange gode restauranter der og bra shopping. Anonymous poster hash: 0c42a...342
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Får håpe det ikke er disse han har kjøpt av. Anonymous poster hash: 0c42a...342 3
Shmohawk Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Bilbao er fint, men det er ingen strender i byen om du vil bade. Getxo og Sopela har strender og er en liten tur unna.
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har vært i Bilbao et par ganger og det er ikke en by jeg ville feriert i på fast basis. Småkoselig og flott arkitektur og Guggengeim-museet er jo praktfullt, men byen ligger ikke ute ved kysten så det er ikke noen strand der. Det er mange flotte steder langs kysten og når jeg har vært der nede har jeg bodd i en av de andre byene og så dratt inn til Bilbao på dagstur. Men det kan sikkert bli fint, det er mange gode restauranter der og bra shopping. Anonymous poster hash: 0c42a...342 Han har altså kjøpt timeshare i en by uten strand!!! OMG!! 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Får håpe det ikke er disse han har kjøpt av. Anonymous poster hash: 0c42a...342 Jeg vet faktisk ikke, han nekter å fortelle meg pris eller hvem han kjøpte det fra... tsAnonymous poster hash: fbeca...e70
Gjest Seajewel Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 For de prisene han kommer til å måtte betale for en liten leilighet i en by langt unna strender, kunne dere fått en fantastisk ferie på Maldivene istedet. Tror ikke kjæresten din er særlig smart... 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Er det noen her inne som har erfaring med time-share? Eller kjenner noen som er fornøyd med det? Alle jeg har hørt om har angret. For meg er det fullstendig uaktuelt, strand eller ikke-strand. Og jeg hadde blitt svært lite medgjørlig hvis MIN samboer gjorde noe slikt på egen hånd, uansett om vi hadde separat økonomi. For meg er enighet om slikt en absolutt forutsetning for et forhold. Anonymous poster hash: 7ef73...bdb 2
Rotemor Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Timeshare er lureri og mannen din en tosk. Ja, dessverre... Timeshare er for eksempel mye dyrere enn en vanlig ferie og du vil aldri få pengene tilbake. Det finnes advokater som spesialiserer seg på suckers som har gått i fella. Ring en av de! Endret 28. juni 2015 av Rotemor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå