AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hva slags fordeler er det med kort hår? Altså såkalt "guttekort" hår. Vet jo heller ikke om jeg passer det, men det vokser jo alltids ut igjen. Og de fleste gutter foretrekker jo langt hår men skit i.. Har fått vite at jeg hadde kledd kort hår siden jeg har høye kinnben men jeg vet ikke.. Anonymous poster hash: b64a0...f4e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Snakk med en erfaren frisør og la henne guide deg. Jeg har klippet kort en gang og det var kjempedeilig! Angret på at jeg ikke hadde gjort det før osv. Anonymous poster hash: ad2d2...a26
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Snakk med en erfaren frisør og la henne guide deg. Jeg har klippet kort en gang og det var kjempedeilig! Angret på at jeg ikke hadde gjort det før osv. Anonymous poster hash: ad2d2...a26 God ide.. Men jeg har krøller nå, og jeg vil jo ikke ha krøllene mine hvis jeg får så kort hår.. Så jeg lurer på om de går bort? TS Anonymous poster hash: b64a0...f4e
Tibbie Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Nei, krøllene blir når du har kort hår. Krøllene blir sikkert tydeligere siden håret blir så lett når det er kort. Men det er ikke noe å bekymre seg for. Du kan få det permanent slettet hos frisøren, og det finnes visse produkter som bidrar til å slette det (men produktene beskytter ikke mot regn og fukt ). Jeg ville aldri klippet meg kort. 1) Jeg synes det er mer sexy med lengde og volum på håret og 2) som du sier så er gutta mer fan av den feminine frisyren. Men du vil jo ha fordelene. Jeg ser for meg at fordelen her er at det er mindre arbeid. Du trenger mindre tid på å ordne det. Også bruker du mindre shampoo, balsam og hårkur Hehe
Boudicca Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Nei, krøllene blir når du har kort hår. Krøllene blir sikkert tydeligere siden håret blir så lett når det er kort. Men det er ikke noe å bekymre seg for. Du kan få det permanent slettet hos frisøren, og det finnes visse produkter som bidrar til å slette det (men produktene beskytter ikke mot regn og fukt ). Jeg ville aldri klippet meg kort. 1) Jeg synes det er mer sexy med lengde og volum på håret og 2) som du sier så er gutta mer fan av den feminine frisyren. Men du vil jo ha fordelene. Jeg ser for meg at fordelen her er at det er mindre arbeid. Du trenger mindre tid på å ordne det. Også bruker du mindre shampoo, balsam og hårkur Hehe Det tar jo ikke kortere tid å ordne kort hår enn langt. Langt hår er jo nesten bare å børste så ser det greit ut, mens kort må faktisk oftere styles, fønes osv.
Tibbie Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Det tar jo ikke kortere tid å ordne kort hår enn langt. Langt hår er jo nesten bare å børste så ser det greit ut, mens kort må faktisk oftere styles, fønes osv. Jeg har hår til under brystene, og det tar meg rundt 20 minutter hver morgen å ordne det. For noen år siden var jeg så lei at jeg vurderte å shave alt å investere i en parykk for å slippe å bruke så mye tid Men jeg tror nok det varierer fra hårtype til hårtype. Jeg har veldig tynt hår, som gjør at det lett legger seg stygt iløpet av natta eller ute i vind eller regn. Det gjør også at det lett ser frizzy ut, så det trenger ekstra mye pleie. Og bare dusjingen er et mareritt. Unngå floker, vått hår i timesvis etter dusjen og all den hårkuringen. Hadde vært enkelt å bare kunne bøye seg over vasken en gang i blant. Så for sånne som meg ville det nok uten tvil vært enklere med kort hår. Men kler det nok ikke, så må bare holde ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå