Gå til innhold

Upraktisk å male kjøkkengulv lyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal male tregulvet på kjøkkenet. Sitter og googler litt for å få inspirasjon, men finner nesten bare bilder av hvite gulv. Syns det er fint med lyse gulv, men det må da være veldig upraktisk? Kan noen dele sine erfaringer m meg? Har sett på fargen 'kalk' bl.a, den er ca like lys som caffe latte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er glans i fargen er de lett å rengjøre.

• Liker 1
Skrevet

Det er lekkert, men upraktisk ja..

Jeg tror jeg ville valgt en farge med et hint av grått. Evt lysegrått.

• Liker 1
Skrevet

Hva med kalkgrå, noen som har prøvd den?

Skrevet

Eller antikkgrå?

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i bolig med hvitt badegulv. Aldri mer hvite gulv. Liker du å vaske to ganger for dagen så gå for hvite gulv!

Anonymous poster hash: 61488...730

Skrevet (endret)

Ingen av de fargene du nevner er praktiske. Jeg bodde i leilighet med meg og han jeg var sammen med da. Vi hadde helt lyst vinylgulv, så det er lett å vaske. Likevel et sant helvete å holde rent. Alt vises. Og det med 2 voksne uten barn.

For ikke å snakke om mulig slitasje. Du må male flere ganger med ekstra slitesterk gulvmaling, og halvblank.

Helt lyse gulv og glaserete mørkebrune terracottafliser har jeg bodd med, og aldri mer. Nå sitter jeg og ser på hvitbeiset trapp. (i ferieleilighet) Vasket den i går kveld. Vises allerede litt rusk og hårstrå etter at vi har gått opp og ned noen få ganger.

Endret av ops2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har helt hvite, malte, tregolv. Det var profesjonelle folk som malte de og det blir fem år siden nå i sommer siden. Vi har fire barn, hund og katt, men syns ikke golvet er noe særlig preget av slitasje likevel.

Er kjempefornøyd! Klart man må vaske til stadighet, men foretrekker det fremfor et golv hvor møkka ikke syns.....

Anonymous poster hash: 873d6...d55

AnonymBruker
Skrevet

Et kjøkkengulv må uansett rengjøres oftere enn andre gulv grunnet mat og vannsøl. Ikke la det hindre deg i valg av farge.

Jeg leide en leilighet hvir gulvet var malt i en grånyanse, og det var ikke mer skittent enn andre gulv jeg har sett. Men dere må være påoasselig med kvistene i gulvet. Det vil være trist om kvistene blir gulaktige og ødelegger hele inntrykket. Selv ville jeg gått for nesten hvitt om jeg hadde hatt råd til professjonelle. Her valgte vi å legge lysgrå laminat fra ikea istedenfor.

Anonymous poster hash: 5d191...7c1

Skrevet

Takk for svar:) Du som har hvite gulv, fire unger og hund og katt, kan jeg spørre hvor ofte du må vaske gulvet? Høres ut som oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lysegrått malt tregulv på kjøkkenet, og kommer til å gå for en mørkere grånyanse neste gang. Alt viser, med mindre man vasker gulvet minst én gang til dagen.

Anonymous poster hash: 23ecd...3b7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) Du som har hvite gulv, fire unger og hund og katt, kan jeg spørre hvor ofte du må vaske gulvet? Høres ut som oss :)

Jeg vasker over kjøkkengolvet med mopp en til to ganger i uka og hvis det er noen småflekker i mellomtiden så tar jeg litt Jif-spray og tørkepapir som nødhjelp :).

Resten av huset får en runde med moppen en gang i uka.

Støvsuger eller tørrmopper oftere.

Anonymous poster hash: 873d6...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...