Gå til innhold

Eiendomsmegling

Anbefalte innlegg

Gjest happyending
Skrevet

Mitt første innlegg.. WoW..

Etter et stygt oppgjør med en gutt så har jeg bestemt meg for å gjøre noe jeg virkelig vil, studere eiendomsmegling.. Jeg har bestemt meg for at jeg aldri skal bli økonomisk avhengig av en mann.. Men jeg vet så lite om studiet og det å jobbe som eiendomsmegler..

Noen som jobber som det her, eller studerer det som har lyst å fortelle litt..? Er det feks vanskelig å få jobb som eiendomsmegler? Hardt studium? Vanskelig å komme inn på studiumet? Og noen som vet hva gjennomsnittslønn for en eiendomsmegler er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så kjempemye om eiendomsmegling, men søkte og kom inn, men valgte heller realfag (kjemi). BI har en god eiendomsmegler utdannelse. Min venninne gikk der og fikk jobb i exact med en gang hun var ferdig med utdannelsen. Vet ikke direkte hva hun tjener, annet enn at det er bra! Hun får grunnlønn + provisjon av salg husker jeg ikke helt feil. På BI er vel eiendomsmeglerstudiet 3 år. Sjekk hjemmesiden til BI du, der får du nok de opplysningene du trenger. Lykke til! Avogtil så angrer jeg på at jeg ikke gikk eiendomsmegling istedetfor kjemi. Hadde spart meg for 2 ekstra år på universitetet, men man må vel følge mavefølelsen! :)

Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring selv men en kompis av mannen ble for noen år siden skadet i en arbeidsulykke og fikk tilbud om å ta et nytt studium ettersom han ikke kunne fortsette å jobbe i samme yrke pga av skaden. Han valgte eiendomsmegling, tok ett år på BI på hjemstedet og et år i Oslo. Han var veldig fornøyd med studiet. Han søkte ikke jobb som megler etterpå, men begynte å selge ferdighus for et firma. For et par år siden starte han opp sitt eget firma og har nå franchise for et ferdighuskjede og kjener veldig gode penger. Jeg er ikke helt sikker på hvordan situasjonen for eiendomsmeglere er akkurat nå, men har flere bekjente som har fått jobb hos eiendomsmeglere de siste årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...