Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ut å fly og gruer fælt ikke for selve reisen, men for selve flyplassen. Skal dra alene til Spania. Noen som har noen gode råd, så jeg ikke skal grue meg så. Jeg skal dra tidlig på morgenen klokka 0700 og er litt usikkert på om jeg skal booke et hotell rom eller ta nattbussen ut.

Går det an og sjekke inn bagasje dagen før? Så er det en mindre ting og stresse med, skal reise med ving. Er det evt noen ansatte man kan spørre om hjelp der?? Har flydd før, men da sammen med noen. Klarer ikke og glede meg helt til å dra, fordi jwg gruer så fælt.....

Anonymous poster hash: 6c38e...367

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Møt opp ca 2 timer før, finn ut hvor flyselskapet ditt har skranke ved å se på tavlene, sjekk inn bagasje, gå gjennom sikkerhetskontrollen, og så vent. Er ikke så skummelt. 

Du kan ikke sjekke inn bagasje før, vanligvis maks 2-3 timer før. Det er selvfølgelig folk du kan spørre der.

Anonymous poster hash: 2f3f5...8f4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med hotell eller flybuss om natta? Noen som har noen råd der.....

Ja vet jo hva man skal gjøre på flyplassen, men gruer meg allikevel.....

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg må få meg en assisten til å hjelpe meg he he. Forbigående lam kanskje

Skrevet

Jeg hadde tidenes største flyskrekk, og til og med jeg overlevde flyplassen :) Dette klarer du TS! 

Jeg var livredd for å sjekke inn bagasjen feil, gå på feil fly, gå meg vil osv osv. Alt er godt forklart og skiltet. Jeg fikk hjelp av de som jobbet der til å sjekke inn osv. Null problem. Etter at alt var i boks og jeg var gjennom sikkerhetskontrollen så var det eneste jeg angret på at jeg hadde tatt meg så god tid, for jeg kjedet nesten vettet av meg når jeg først var inne  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Gjør research på det flyplassen du skal til, bli litt kjent med flyplassen, og planløsningen (som i at du finner ut hvor terminalene ligger, de ulike gatene for de ulike flyselskapene etc). Det kan være med å gjøre din opplevelse på flyplassen tryggere, det er tilrådelig at du møter opp i god tid før. Kanskje 3 timer før, så du kan gå litt rundt på flyplassen og bli litt kjent rundt.

Anonymous poster hash: a5a88...61d
  • Liker 2
Skrevet

Takk for råd prøver og få en positiv opplevelse ut av det

Skrevet

Hvilken flyplass reiser du fra og hvor langt unna bor du fra den flyplassen?

AnonymBruker
Skrevet

Drar fra gardermoen, jeg bor i oslo....hilsen ts

Skrevet

Det går kjempefint, Gardermoen er veldig oversiktlig :)

Bare pass på og møte opp i god tid, sånn at det ikke blir en stressfaktor.

På charter pleier de også ofte å kreve at man stiller 2 timer før avgang for å sjekke inn. Så da må du altså være på Gardermoen kl 5. Så lenge bussen din går midt på natta sånn at den er fremme rundt 5 så er det like greit som å sove på flyplass-hotell. Du må jo opp grisetidlig uansett, det er ikke mange minuttene mer med søvn du får om du legger deg på flyplassen. Ville heller spandert på meg en taxi til flytogterminalen om morgenen :)

På Gardermoen vil du finne Ving-skranker og ansatte som kan hjelpe deg med alt du trenger for å få sjekket inn :)

• Liker 2
Skrevet

Du behøver ikke å ta nattbuss. Flybussen eller flytoget begynner å gå rundt 0400 og det er tidlig nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ta nattbuss, men hvordan kommer man inn på flyplassen??? Vet man bruker billetten når man tar tog. Uff alt man skal bekymre seg for

Skrevet (endret)

Skal ta nattbuss, men hvordan kommer man inn på flyplassen??? Vet man bruker billetten når man tar tog. Uff alt man skal bekymre seg for

Du trenger ikke noe billett for å komme inn på flyplassen :)

På flytogterminalen så er det billetten for å ta toget man må dra når man kommer inn, hadde det ikke vært sluser der hvor togbillett ble kontrollert så kunne jo alle bare hoppet på flytoget uten å betale (det er jo ingen som sjekker billett der). Man kan forsåvidt bare hoppe på uten å kjøpe billett allerede, men da kommer man seg altså ikke inn på Gardermoen uten å dra kortet i slusene og betale for togturen.

På bussen betaler du jo til bussjåføren, så du trenger ikke gå gjennom noen sluser og få bussbilletten kontrollert ved endt tur. Bussen stopper rett utenfor inngangen, så rusler du bare rett inn til innsjekkingsområde og finner den første personen med Ving-uniform :) Alle som vil kan gå inn her, helt gratis og uten å vise noe billett e.l.

Du må ha flybillett for å komme inn på avgangsområdet bare, den sjekkes i sikkerhetskontrollen.

Endret av Cuntzilla
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts her litt oppdateringer. Ja grudde meg fælt før jeg skulle fly, men det gikk helt fint. En opplevelse rikere og ser jeg klarer. Skal huske dette neste gang jeg skal ut å fly, så gruer jeg kanskje ikke så fælt. For noen er dette dagligdags, men får meg en stort skritt og ta.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...