AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg er nybegynner på veving, og har noen spørsmål. Pleier dere bruke slike til mattefiller? Er det mye jobb å klippe opp en slik genser Og hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: abfd6...098 Anonymous poster hash: abfd6...098
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Jeg vever ikke, men slike collegegensere blir kjempebra pussefiller. Jeg klipper selve genseren rett oppover så tvers over under armene, og klipper av og åpner ermene. På den måten får jeg 6 gode kluter av en sånn genser. Og med to merkebevisste tenåringsgutter i huset, er tilgangen på "råstoff" god. Størstemann har faktisk akkurat en sånn Adidas genser som den på bildet -enn så lenge ;-) Anonymous poster hash: abfd6...098
Kontormus Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Jeg har ikke selv vevd slikt, men ser for meg at fillene (eller remsene) bør være så lange som mulig. Gammelt sengetøy og duker funker sikkert fint, Er fult mulig og bruke en slik genser også hvis du får klippet rundt og rundt.
Kontormus Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Filleryer er såååå 1981 esse. 1981? Nei, allerede da var det gammeldags. Veldig gammeldag. De har drev med dette på hele 1900-tallet, og om ikke før. Nå bruker vi det fordi det bidrar til gammel/landlig/romantisk stil .
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Filleryer er da veldig tidløst, og passer godt til en rustik og landlig stil. Jeg kan ikke å veve, men mamma gjorde det, så jeg har menge matter fra henne. Husker hun nærmest venta på å få klippe opp collegegenserne våre, for det ble så gode matter av dem, og som hun pleide å si når jeg kom med en ny genser på meg: Så fin Adidas genser du har, den blir gode og fine filler :-) Anonymous poster hash: abfd6...098
peppermyntete Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 1981? Nei, allerede da var det gammeldags. Veldig gammeldag. De har drev med dette på hele 1900-tallet, og om ikke før. Nå bruker vi det fordi det bidrar til gammel/landlig/romantisk stil . De drev med det lenge før 1900 også ja! Synes det er koselig jeg
Kontormus Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 De drev med det lenge før 1900 også ja! Synes det er koselig jeg De har nok gjort det helt siden de fant ut hvordan de skulle veve, og det er lenge siden det! Men det er en koselig gesjeft, satt å klipte og klipte for min mormor en gang i tiden og hennes filleryer lever i beste velgående rundt om ørten år etter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå