AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Fru x er mye alene grunnet sykdom.Er ufør. I ferien i juli/aug kommer en del fam på hennes hjemplass. De skal bo i bobil og campingvogn. Hun gleder seg stort til det. Samtidig fyller hun 70 år. Hennes barn foreslo å ordne fest for henne. De sier fra til andre søsken, og de stiller seg positiv til det. Hun har veldig dårlig råd. Bor dyrt osv. Så de foreslår å spandere fest. Hun er ikke innviet i planene. Det vil bli ca 20 personer på festen.Da er ikke små unger medregnet. Det ble undersøkt på gjestgiveri hva det ville komme på. På barna ville utgiftene bli mellom 1500/2000 kr. Da er velkomstdrink. Tre retters middag. Kaffe og kaker, og alle drikke under kvelden. Da regnet de med at kaker ble medbrakt. Så langt greit. Alle syns man kan hedre forelder. Hvor ofte gjør man det? Så begynner det. Svigerfar sier nei. De mener det er jubilanten plikt å betale. Regningen vil tilfalle få av barna, som vil bli dyrt. Ingen har dårlig råd. For de andre er det en prinsippsak. Mye krangling. For å få det til mens feriegjester er der.Det er folk hun ikke har møtt, og vil bli år til neste gang, så bestiller de som er villig til å betale plassen. På torsdag ble innbydelser sendt ut, og i dag har det kommet tlf . Tlf galt bare om de vil bli avkrevd penger. Alle har takket ja. Jeg ville følt det pinlig å dukke opp til en slik fest i etterkant. Hva mener dere?Anonymous poster hash: 12062...ede
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Det ble feil, svigerbarn og ikke svigerfar skal det være.Anonymous poster hash: 12062...ede
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Kan du prøve å forklare det på en enklere måte? Anonymous poster hash: d22a7...6cc 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Skjønte lite av dette..hang med helt til de siste setningene, da datt jeg av.Anonymous poster hash: 43f3b...812
Jade Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 La meg se om jeg har forstått det riktig: - Barna til 70-åringen vil spandere fest på moren - Det blir 1500-2000 kr å betale pr. barn - Ektefellene/samboerne til 70-åringens barn vil ikke spandere disse pengene på svigermor "Barna" burde jo hørt med partnerne sine før de tilbød seg å spandere dyrt selskap på moren sin. Men jeg synes det er gjerrig å ikke ville spandere 1500-2000 fra felleskassen når ens partners mor fyller 70 år!! 1
Miss moneypenny Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Jeg mener at svigerbarna ikke har noe med hvor mye deres partner ønsker å spandere på sin mor, sålenge det ikke er snakk om dårlig råd og sålenge beløpet er såpass lavt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå