AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Hei! I de siste månedene har jeg spist utrolig mye usunt, masse godteri og fet mat. Dette har også gått ut over vekta, men er ikke derfor jeg skriver dette. Det som plager meg mest er at huden har blitt veldig daff og guffen, ser at den trenger vitaminer og mineraler. Jeg har derfor lyst til å starte fra skratsj, spise Sundt og trene.Før det vil jeg gjerne ta en slags rensekur 1-2 uker før det. Noen som har noen tips til rensekur? Eller noen andre tips til å rense kroppen? Føler jeg trenger det nå, lite energi osv! Anonymous poster hash: 536e1...82b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Sånne rensekurer er bare bullshit. Hvis nyrene og leveren din fungerer som de skal, og du ikke har sykdom i lymfesystemet, så trenger du ikke noe slikt (og HAR du slike problemer må du få hjelp av leger på et sykehus). Disse kurene er ment for å fete opp lommeboken til folk som ikke har betenkeligheter med å lure de som har angst for å ikke være sunne nok. Spis sunt, variert og balanse og vær fysisk aktiv. Det er det eneste som hjelper.Anonymous poster hash: 30530...0b0 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 TS, når du stiller et slikt spørsmål på kvinneguiden vil du alltid få svar som over her. Rensekurer har absolutt noe for seg, og det er mange varianter. Rensekur har ingenting med å drikke detox-te osv å gjøre, og man får ikke renset kroppen veldig grundig på 1-2 uker. Jeg vil egentlig heller oppfordre deg til å gjøre det motsatte; legg om kostholdet først, og ta rensekur senere. For går du rett fra "junk" til rens, så går du inn i detox, og da blir du temmelig dårlig. Har nettopp vært på 2 uker detox nå med bare grønn juice/grønn smoothie/mandelmelk/mye oljer, og sover sååå mye bedre. Huden gløder, "gele-magen" er borte, og jeg har langt mer energi. Selleri, spinat, brokkoli, agurk, sitron/lime, ingefær, fennikel, mye avokado, er eksempler på ingredienser som brukes. Også Hamp og oljer da. Jeg går forøvrig ikke i underskudd av verken kalorier eller proteiner, for dem som måtte tro det. Tvert i mot Jeg anbefaler deg at du googler og leser deg opp om det, og finner noe som passer for deg. Anonymous poster hash: dc29f...ab3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 TS, når du stiller et slikt spørsmål på kvinneguiden vil du alltid få svar som over her. Rensekurer har absolutt noe for seg, og det er mange varianter. Rensekur har ingenting med å drikke detox-te osv å gjøre, og man får ikke renset kroppen veldig grundig på 1-2 uker. Jeg vil egentlig heller oppfordre deg til å gjøre det motsatte; legg om kostholdet først, og ta rensekur senere. For går du rett fra "junk" til rens, så går du inn i detox, og da blir du temmelig dårlig. Har nettopp vært på 2 uker detox nå med bare grønn juice/grønn smoothie/mandelmelk/mye oljer, og sover sååå mye bedre. Huden gløder, "gele-magen" er borte, og jeg har langt mer energi. Selleri, spinat, brokkoli, agurk, sitron/lime, ingefær, fennikel, mye avokado, er eksempler på ingredienser som brukes. Også Hamp og oljer da. Jeg går forøvrig ikke i underskudd av verken kalorier eller proteiner, for dem som måtte tro det. Tvert i mot ;)Jeg anbefaler deg at du googler og leser deg opp om det, og finner noe som passer for deg. Anonymous poster hash: dc29f...ab3 Dette er blank løgn! Alle som vet noe om hvordan kroppen faktisk fungerer vet at slike kurer er juks og fanteri. Hva får du ut av å lyve slik? Får du provisjon fra de som lager disse kurene? Kontrollspørsmålet er, som alltid: Hva er det kroppen ikke klarer å rense ut på egen hånd? Hvilke stoffer er det, og hvor akkumulerer de? Hvis du kan påpeke noe slikt (og da HELT KONKRET), hvorfor fungerer ikke kroppens mormale mekanismer for å eliminere disse stoffene? Er disse stoffene noe man normalt eksponeres for? Jeg har til dags dato ikke funnet ETT ENESTE individ som har klart å si noe annet enn at det er giftstoffer som hoper seg opp i kroppen. Giftstoffer gjør ikke det. De elimineres enten gjennom nyrer eller lever. Om noe akkumulerer blir man så syk at man må på sykehus enten man vil eller ikke. Jeg er møkk lei alle løgnene til de pengegriske alternativfolkene!Anonymous poster hash: 30530...0b0 14
Lutetium 71 Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Hei! I de siste månedene har jeg spist utrolig mye usunt, masse godteri og fet mat. Dette har også gått ut over vekta, men er ikke derfor jeg skriver dette. Det som plager meg mest er at huden har blitt veldig daff og guffen, ser at den trenger vitaminer og mineraler. Jeg har derfor lyst til å starte fra skratsj, spise Sundt og trene.Før det vil jeg gjerne ta en slags rensekur 1-2 uker før det. Noen som har noen tips til rensekur? Eller noen andre tips til å rense kroppen? Føler jeg trenger det nå, lite energi osv!Anonymous poster hash: 536e1...82b Se heller en video: 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Rensekurer er som ab1 skriver, helt tull. Nyrer og lever renser kroppen din kontinuerlig. Anonymous poster hash: 14475...e41 3
Wiggins Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 TS, når du stiller et slikt spørsmål på kvinneguiden vil du alltid få svar som over her. Rensekurer har absolutt noe for seg, og det er mange varianter. Rensekur har ingenting med å drikke detox-te osv å gjøre, og man får ikke renset kroppen veldig grundig på 1-2 uker. Jeg vil egentlig heller oppfordre deg til å gjøre det motsatte; legg om kostholdet først, og ta rensekur senere. For går du rett fra "junk" til rens, så går du inn i detox, og da blir du temmelig dårlig. Har nettopp vært på 2 uker detox nå med bare grønn juice/grønn smoothie/mandelmelk/mye oljer, og sover sååå mye bedre. Huden gløder, "gele-magen" er borte, og jeg har langt mer energi. Selleri, spinat, brokkoli, agurk, sitron/lime, ingefær, fennikel, mye avokado, er eksempler på ingredienser som brukes. Også Hamp og oljer da. Jeg går forøvrig ikke i underskudd av verken kalorier eller proteiner, for dem som måtte tro det. Tvert i mot Jeg anbefaler deg at du googler og leser deg opp om det, og finner noe som passer for deg. Anonymous poster hash: dc29f...ab3 Problemet med å søke etter informasjon på nettet er å bestemme seg for hva man skal tro på. Det er lett å lage en fancy nettside som ved første blikk kan virke overbevisende. Det som ikke er lett er å gjøre ordentlig forskning, fordi den må gjøres ordentlig. Medisinsk forskning gjøres i all hovedsak på dyr og / eller mennesker, der man har en gruppe som får behandlingen/dietten/medikamentet man ønsker å teste ut, og en kontrollgruppe som enten får placebo eller ingenting. Moderne medisin er basert på summen av det slik forskning har vist oss gjennom noen århundrer. I henhold til denne vitenskapen er det ingen giftstoffer som kroppen ikke klarer å skille ut til vanlig som den klarer å skille ut med spesielle dietter. Det er stort sett bare dioksiner og tungmetaller dette gjelder, alle andre giftstoffer kvitter kroppen seg med helt av seg selv, hele tida. Det fins dessverre ingen kurer som kan rense kroppen for dioksiner og tungmetaller. Hvis du mener av "rensekurer" virker må du spesifisere akkurat hva som blir renset, og hvilke stoffer som kroppen da kvitter seg med. TS: Det er virkelig ingen stoffer du kan bli kvitt ved en "rensekur" som kroppen ikke kvitter seg med eller også. Selvsagt kan du ha blitt dvask av å spise søppelmat over lengre tid. Da er det bare å begynne å spise vanlig sunn mat i passelige mengder. Hvis du i tillegg mosjonerer litt hver dag skulle det begynne å merkes som bedre form. Når jeg sier å mosjonere hver dag mener jeg ikke hardtrening hver dag. Jeg mener at man skal røre på seg minst en time hver dag. Hvis man f. eks. har 8 km til jobben og sykler den distansen til og fra har man fått den daglige dosen med mosjon når man er ferdig med jobben. Det er jo selvsagt ikke dumt å trene noe i tillegg 2-3 ganger i uka, men det aller viktigste er å bevege seg litt hver dag, i tillegg til å prøve å unngå å sitte stille lenge sammenhengende av gangen. Har du en stillesittende jobb så reis deg innimellom, strekk deg og bruk et minutt på å få litt sirkulasjon. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Pengegriske alternative behandlere? Jeg støtter vel hovedsakelig Meny hvis jeg tar en rens Jeg er en smule lei av at mennesker som har null erfaring med dette skal ha så bastante meninger. TS, du gjør som du vil Anonymous poster hash: dc29f...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Klart man merker forskjell når man går fra junkfood til sunn mat. Noe annet ville vært rart. Men noen rensekur er det ikke. Spis sunt, drikk vann og beveg deg. Det er oppskriften på en fornøyd kropp. Anonymous poster hash: aac3e...fcc 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Det som kan hope seg opp, er de fettløselige vitaminene A, D, K og E. Men at for at det skal bli farlig, må man spise umenneskelig mye grønt. Ikke akkurat en kjent problemstilling Anonymous poster hash: 93f79...b81
Wiggins Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Pengegriske alternative behandlere? Jeg støtter vel hovedsakelig Meny hvis jeg tar en rens Jeg er en smule lei av at mennesker som har null erfaring med dette skal ha så bastante meninger. TS, du gjør som du vil Anonymous poster hash: dc29f...ab3 Det fins "rensekurer" der man kjøper mystisk pulver til å blande ut i dyre dommer. Men selv om du nå kjøper din "rensekur" på Meny må du besvare følgende spørsmål før du kan be om å ikke bli latterliggjort: Hvilke stoffer er det du mener kroppen klarer å kvitte seg med på "rensekur" som den ikke klarer å kvitte seg med ellers? Endret 28. juni 2015 av Wiggins
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 Pengegriske alternative behandlere? Jeg støtter vel hovedsakelig Meny hvis jeg tar en rens Jeg er en smule lei av at mennesker som har null erfaring med dette skal ha så bastante meninger. TS, du gjør som du vil Anonymous poster hash: dc29f...ab3 Og noen av oss er lei av at enkelte tror at deres personlige erfaring med all den subjektivitet, mulighet for feiloppfatninger og tilfeldigheter tydeligvis veier mye mer enn all kunnskap om et emne. Anonymous poster hash: bfaf1...18d
Wiggins Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Og noen av oss er lei av at enkelte tror at deres personlige erfaring med all den subjektivitet, mulighet for feiloppfatninger og tilfeldigheter tydeligvis veier mye mer enn all vitenskapelig kunnskap om et emne.Anonymous poster hash: bfaf1...18d Du glemte et ord her.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Hei! I de siste månedene har jeg spist utrolig mye usunt, masse godteri og fet mat. Dette har også gått ut over vekta, men er ikke derfor jeg skriver dette. Det som plager meg mest er at huden har blitt veldig daff og guffen, ser at den trenger vitaminer og mineraler. Jeg har derfor lyst til å starte fra skratsj, spise Sundt og trene.Før det vil jeg gjerne ta en slags rensekur 1-2 uker før det. Noen som har noen tips til rensekur? Eller noen andre tips til å rense kroppen? Føler jeg trenger det nå, lite energi osv! Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 536e168311f7c93a38dad203d17e082b"] 536e1...82b [/ i] Rensekurer hjelper kun på kontoen til de som selger og markedsfører denne typen produkter. Der finnes ikke en seriøs/sikker forskning på at dette har noen som helst effekt på noe annet enn troen på at det gjør godt for ett eller annet. Begynn å spise sunt, det holder i massevis, sammen med sol og frisk luft. Anonymous poster hash: 45af0...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Pengegriske alternative behandlere? Jeg støtter vel hovedsakelig Meny hvis jeg tar en rens ;)Jeg er en smule lei av at mennesker som har null erfaring med dette skal ha så bastante meninger. TS, du gjør som du vil Anonymous poster hash: dc29f...ab3 Noen av oss vet hvordan kroppen fungerer. Det gjør helt tydelig ikke du. Igjen: -Hva hoper seg opp i kroppen (du må være mer spesifikk en å si "giftstoffer") -Hvor hoper det seg opp? -Hvilken mekanisme (beskriv gjerne både kjemisk og molekylært) benyttes for å utskille disse stoffene, og hvordan skjer utskillelsen? -Hvorfor er ikke disse opphopningene symptombærende? Man blir normalt veldig, veldig syk når kroppen ikke klarer å skille ut noe som ikke skal akkumuleres.Anonymous poster hash: 30530...0b0
Tabris Skrevet 29. juni 2015 #16 Skrevet 29. juni 2015 Jeg mener også at rensekurer bare er tull og tøys, men jeg tenker at vi lever i et samfunn som vår kropp ikke er laget for. Lever og nyre er vel ikke laget for å rense ut eksos, smog og forurensing som har kommet i nyere tid? Som sagt: Jeg sier IKKE at jeg tror en dyr rensekur er løsningen. Slikt er humbug. Jeg lurer bare på om kroppen vår klarer å rense ut det som den ikke er laget for.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #17 Skrevet 29. juni 2015 Jeg mener også at rensekurer bare er tull og tøys, men jeg tenker at vi lever i et samfunn som vår kropp ikke er laget for. Lever og nyre er vel ikke laget for å rense ut eksos, smog og forurensing som har kommet i nyere tid? Som sagt: Jeg sier IKKE at jeg tror en dyr rensekur er løsningen. Slikt er humbug. Jeg lurer bare på om kroppen vår klarer å rense ut det som den ikke er laget for. Ja visst klarer kroppen det. Se på røykere. Når dem slutter å røyke så skjer det masse med kroppen. Kroppen fornyer seg selv hele tiden Anonymous poster hash: 93f79...b81 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #18 Skrevet 29. juni 2015 Jeg mener også at rensekurer bare er tull og tøys, men jeg tenker at vi lever i et samfunn som vår kropp ikke er laget for. Lever og nyre er vel ikke laget for å rense ut eksos, smog og forurensing som har kommet i nyere tid? Som sagt: Jeg sier IKKE at jeg tror en dyr rensekur er løsningen. Slikt er humbug. Jeg lurer bare på om kroppen vår klarer å rense ut det som den ikke er laget for. Hadde ikke kroppen klart det så hadde vi vært alvorlige syke. Ikke bare følt oss slappe og lite energi ev litt kviser ol som disse menneskene som går på såkalte rensekur har. Anonymous poster hash: aac3e...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #19 Skrevet 30. juni 2015 Jeg mener også at rensekurer bare er tull og tøys, men jeg tenker at vi lever i et samfunn som vår kropp ikke er laget for. Lever og nyre er vel ikke laget for å rense ut eksos, smog og forurensing som har kommet i nyere tid? Som sagt: Jeg sier IKKE at jeg tror en dyr rensekur er løsningen. Slikt er humbug. Jeg lurer bare på om kroppen vår klarer å rense ut det som den ikke er laget for. Kroppen ser ikke på om noe er menneskeskapt eller ikke. Det er en serie reaksjoner som er "blinde", og fører til eliminasjon av uønskede stoffer gjennom forskjellige sofistikerte mekanismer. Det er noen få stoffer og for indelser kroppen ikke klarer selv. Da blir man veldig, veldig syk, og behøver ikke å lure på om man trenger "rensekur." Man havner på ysykehus enten man vil eller ikke. Det samme gjelder om stoffer med skadepotensiale tilføres raskere enn kroppen kan eliminere dem. Det er en helt annen historie, men dette vil også gi store og alvorlige symptomer. Kroppen er ikke laget "for" noe spesifikt. Den er en dynamisk innretning.Anonymous poster hash: 30530...0b0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå