Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge tråder her inne får enkelte opptil 6 x inntekt i lån, er dette virkelig vanlig? Jeg synes det er veldig mye.

Så da lurer jeg på:

Hvor mye betaler du i mnd. på lånet?

Hvor lang nedbetalingstid har du med denne nedbetalingen?

Hvor mye får du utbetalt i måneden?

Anonymous poster hash: 6b359...0ea
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to da, men vi betaler ca 12 500 per mnd.

Lånet er ca 1,8 mill, og vi har 15 års nedbetalingstid.

Samlet årslønn ca 1,1 mill brutto. 

Anonymous poster hash: cff84...1b0
AnonymBruker
Skrevet

Lån på 2,1 mill, betaler ned 10500 i mnd, har vel igjen 19 år nedbetaling. Ensling med 700 000 i brutto årsinntekt.

Et moment som blir litt glemt i spørsmålet ditt er jo hva huset/leiligheten er verdt, for det sier jo noe om risikoen banken løper også. Snittprisene for leiligheter tilsvarende min i borettslaget er 3,7 mill, så må jeg selge får baken lett igjen pengene sine. Jeg hadde forøvrig over en mill i egenkapital når jeg kjøpte.

Anonymous poster hash: dfe5b...888

AnonymBruker
Skrevet

I følge tråder her inne får enkelte opptil 6 x inntekt i lån, er dette virkelig vanlig? Jeg synes det er veldig mye.

Så da lurer jeg på:

7.165 :) 1.900.000 i lån.

30 års nedbetalingstid.

Har 23.000 hver måned.

Det er flere avisartikler som referer til at single har boliglån på 6-7 ganger inntekt. Det er dyrt å være singel i Norge og mange steder koster det dobbelt for å leie ett sted. :)

Anonymous poster hash: 2e99f...10e

AnonymBruker
Skrevet

7300

Husker ikke, kanskje 8-9 år

23 000.-

Anonymous poster hash: 571f5...bcd
Gjest Blondie65
Skrevet

Mitt lån er 2,42 x min årsinntekt og jeg betaler ca 7.500/mnd.

Skrevet

Vi har ca 1,1 mill i inntekt

Lån: 2 600 000

Deler av lånet er avdragsfritt, men vi må betale ca 10 000 pr.mnd. Pleier å betale ca 15 000, noen ganger mer.

Kjøpte for ca 7 mill, nå-verdi er ca 8 mill.

AnonymBruker
Skrevet

I følge tråder her inne får enkelte opptil 6 x inntekt i lån, er dette virkelig vanlig? Jeg synes det er veldig mye.

Så da lurer jeg på:

Betaler ca 5500 kroner i mnd

Har nedbetaling på 30 år. Men betaler selvsagt mye mer de månedene jeg har mulighet til det. 

Får ca 18.000 utbetalt i mnd. 

Anonymous poster hash: c6aaf...2aa

Skrevet (endret)

Hvor mye betaler du i mnd. på lånet? Min andel er på 1400 kr per måned. Hans andel er på 2800 kr per måned. Så betaler jeg ekstra i tillegg på min andel hver måned siden jeg ønsker å bli gjeldsfri tidligst mulig. Jeg har kun et boliglån på 450 000 kr.

Hvor lang nedbetalingstid har du med denne nedbetalingen? Egentlig 25 år, men vi kommer til å bruke 10-15 år på å betale ned boliglånet. 

Hvor mye får du utbetalt i måneden? Mellom 21-25 000 kr per måned.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Boliglån var opprinnelig på 1.4. Har igjen ca 1.1. Betaler ca 8000 i mnd. Har igjen ca 14 år. Samlet årsinntekt på ca 1.1.

Anonymous poster hash: a8b8a...09f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Det leste du nok nettopp i en annen tråd der det var snakk om Husbanken. Det er en bank som driver etter helt andre regler og retningslinjer enn vanlige, private banker. Private banker operer med 3 eller 4 ganger inntekten.

Anonymous poster hash: 73c36...ceb

AnonymBruker
Skrevet

Har rett under 1.6 millioner igjen på lånet. Betaler rundt 8000 i mnd 25år nedbetaling. Er alene med 26 000 utbetalt. Leier ut to rom i huset og har 9000 i leigeinntekt. Bruker mye penger på å pusse opp uten å ta opp lån utenom.

Anonymous poster hash: b4e69...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Så da lurer jeg på:

Vi er to voksne i husholdningen, og har et lån på 1,2 mill. Rekkehuset er verdt ca 2,7 mill., så vi har litt egenkapital bundet opp i boligen.

Husker ikke hvor lang nedbetalingstid vi har, men det er lenge.

Akkurat nå for tiden har vi avdragsfrihet på lånet, og betaler kun rundt 4000,-i renter pr mnd på det. Dette fordi mannen skal få mulighet til å nedbetale litt annen gjeld med høyere rente.

Vi har, hver av oss, utbetalt rundt 24-25.000,- kr netto/mnd.

Anonymous poster hash: 73c36...ceb

Skrevet

Vi har lån på 2,4 mill og betaler 11000 Kr i mnd. Lånet er nytt og med 25 års nedbetalingstid. Inntekt 1,1 mill, ca 60000 inn pr mnd netto.

Skrevet

Vi har lån på 2,6 mill over 25 år. Betaler 11000,- i mnd. Vi har utbetalt tilsammen 46000,- i mnd.

Brutto årslønn er tilsammen 800000,- så da blir vel lånet ca 3,3 ganger inntekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 1,8 i lån. Betaler rett under 9000 i mnd.

Ca 27 års nedbetalingstid igjen. Men prøver å betale ned ekstra når kontoen tillater det.

Inntekt på ca 480.000.

Boligen er verdt ca 3,2 mill.

Anonymous poster hash: af7a0...9b5

AnonymBruker
Skrevet

1,6mill i lån på bolig verdt ca 5,5mill

Betaler ca 20 000kr i mnd

Nedbetalt om ca 7år om vi følger planen.

Vi er to og har totalt ca 100 000kr utbetalt i mnd

Anonymous poster hash: 5d742...337

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca 1,1 mill i inntekt

Lån: 2 600 000

Deler av lånet er avdragsfritt, men vi må betale ca 10 000 pr.mnd. Pleier å betale ca 15 000, noen ganger mer.

Kjøpte for ca 7 mill, nå-verdi er ca 8 mill.

8mill faktisk. Med 1.2 i inntekt. Fått stumpen full av penger?

Anonymous poster hash: 3135d...c38

Skrevet

Hm, vi har 3,4 ganger inntekt i lån. Har vel greit med penger på buffer og BSU så kommer vel godt under 3 ganger inntekt om vi betaler ned det. 

Føler ikke 6 ganger inntekt er veldig vanlig, ingen jeg kjenner som jeg vet om som har så høy lånegrad. 

Det er nok en del single som må ta opp mye lån, også er det de som har ekstra høy inntekt. Desto høyere inntekt desto mindre viktig blir denne svært generelle 3 ganger inntekt regelen. 

AnonymBruker
Skrevet

Års bruttolønn for begge er ca 1,1-1,2mill. Har lån på 3,7mill over 20 år. Betaler 20000 i mnd. Vi har kun ca 80000 tilsammen igjen på studielån, ingen andre lån. Huset er verdt 5,3-5,5 mill. 

Anonymous poster hash: a442f...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...