Miss.Purple Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Min mann og jeg vil gjerne sette opp et søppelskur, og vår sunne fornuft sier at vi ikke trenger å søke kommunen om det, men vi blir litt usikre.. Det vil stå på tomten vår, men ganske nær offentlig vei. Er det noen som vet helt sikkert om det bare er å sette opp et slikt søppelskur, eller om man må søke?
Vox_populi Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Pass på at skuret verkeleg står på dykkar tuft - vegeigaren plar eige ein meter eller to utafor vegen. Søknad trengst ikkje.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Gå inn på kommunens hjemmesider og se etter byggforskrifter. Jeg tviler sterkt på at dere trenger å søke, da naboer nå kan bygge 50m2 uten å søke. Så tviler på at et lite skur har noe å si Anonymous poster hash: b79cb...693
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Det kommer nye regler på dette fea 1. Juli 2015. Vent til etter denne datoen, og sett deg inn i hva endringene betyr. (Det skal bli enklere...)Anonymous poster hash: 6c079...158 1
Amarone Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Sjekk reguleringsplanen for eiendommen. Kan stå mye rart i den, blant annet utnyttelsesgrad for tomt, spesielle krav for avstander osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå