AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Jeg jobber i barnehage, og ser mange foreldre og barn som har gode relasjoner og familer som har gode samhold. Da blir jeg så glad!! Men også prøver jeg å ta det med i mitt private liv. Disse personene gjør noe som er vendig bra: - De tar seg god tid i hente og bringesituasjoner - Som oftest når foreldrene har fri tar de fri barna så de kan være sammen, eller om det skjer noe spesielt hjemme med arbeid i hagen eller noe og barna synest det er kjekt å være med på har de fritt. - De er tydelig at disse foreldrene gjør alt for å være med barna sine, og forteller meg mye om morgenstellet og det koselige de gjorde sammen. - Viser stor interrese for det barna harlaget i barnehagen ( det bar en mamma som fortalte at hun laget perletre hjemme, siden barnet perlet så mye :-) ) .... Dette var bare noe!! Spørsmålet videre blir: Hvordan har du og dine barn det? Hva samhold har din familie? Hva synest du er viktig å gjøre med dine barn som skrevet over her i punkter? Jeg synest det er veldig spennende å lære nye ting, til min daglige jobb men også til mine egne barn. Ta deg 5 min og skriv ned hva du tenker er viktig, og del de gode erfaringene dine med oss andre :-) Anonymous poster hash: b0be4...535
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Det viktigste er at vi har tid til hverandre, gjør ting sammen og at vi ler mye Det grunnleggende som tak over hodet, mat på bordet, adevkate klær, struktur og trygghet er selvsagt også viktig. Jeg vektlegger at vi snakker sammen. Spiser middag sammen hver dag, snakker om dagen, spør hvordan hun har hatt det i barnehagen, gjør aktiviteter sammen, har nærhet og er gode mot hverandre. Jeg er vokst opp i en familie der man ikke skiller så mye på voksne og barn, at man gjør ting sammen og at barna kan delta på det de voksne gjør (snakker ikke om fest og fyll altså).Og sånn har jeg det med datteren min. Vi er ikke bestevenner, det skal man ikke være med barna sine, men å gjøre ting sammen, snakke sammen, ha tid sammen og le sammen. Beste sort Anonymous poster hash: 8a359...76c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 Jeg jobber i barnehage, og ser mange foreldre og barn som har gode relasjoner og familer som har gode samhold. Da blir jeg så glad!! Men også prøver jeg å ta det med i mitt private liv. Disse personene gjør noe som er vendig bra: - De tar seg god tid i hente og bringesituasjoner - Som oftest når foreldrene har fri tar de fri barna så de kan være sammen, eller om det skjer noe spesielt hjemme med arbeid i hagen eller noe og barna synest det er kjekt å være med på har de fritt. - De er tydelig at disse foreldrene gjør alt for å være med barna sine, og forteller meg mye om morgenstellet og det koselige de gjorde sammen. - Viser stor interrese for det barna harlaget i barnehagen ( det bar en mamma som fortalte at hun laget perletre hjemme, siden barnet perlet så mye :-) ) .... Dette var bare noe!! Spørsmålet videre blir: Hvordan har du og dine barn det? Hva samhold har din familie? Hva synest du er viktig å gjøre med dine barn som skrevet over her i punkter? Jeg synest det er veldig spennende å lære nye ting, til min daglige jobb men også til mine egne barn. Ta deg 5 min og skriv ned hva du tenker er viktig, og del de gode erfaringene dine med oss andre :-)Anonymous poster hash: b0be4...535 Bruker god tid i hente/leverings-situasjoner og tar litt fri nå og da hvis vi kan for å gjøre noe sammen (fri fra jobb/tar fri fra barnehagen). Men orker ikke å perle, er ikke så voldsomt tålmodig på slikt. Lar barnet få ro og alenetid også, slik at det får konsentrere seg. Forsøker med litt turer og naturopplevelser samt bøker, sosiale aktiviteter med andre og leker. Sparkesykkel og hui og hoi. Besøke lekeplassen osv. Viktig i alt kjøret er at barnet alltid får hente seg inn. Det er nok slitsomt med all støyen og livet i barnehagen hver dag. Kos og kjærlighet veldig viktig - selv om barnet mer og mer vifter oss bort. Anonymous poster hash: 751ff...d45
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 To gode svar!! Takk til dere to :-) Gleden er stor medr over å få være med på dette arbeidet med barn. Mine egne og i barnehagen. Kjekt å lese hvordan andre bruker tiden med sine barn i travel hverdag. Anonymous poster hash: b0be4...535
ViljaH Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Å bruke tid sammen, prate og leke og gjøre ting. Barna er med på det meste, lage middag, støvsuge, hageprosjekter. Prøver å komme oss ut på tur i helga. Mine barn liker å ta det rolig hjemme i helgene, ikke alltid ha agenda. Så da blir det lego og baking og kos. Jeg synes det er viktig med stress/masfrie morgener. Det betyr at jeg ikke har nødvendigvis mye tid til sludring med bhgpersonalet, bare en kommentar eller to, ofte sent ute til jobb Barnet løper stort sett og leker. Hvis barnet er klengete, så blir jeg litt lenger inn og får til en rolig og god overlevering.
KatyP Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Mitt barn er lite ennå, men jeg bruker tid ved levering og henting i bhg. Prater med personalet og oppmuntrer mitt barn til selv å prøve å si hva han har gjort i helgen etc.(han er 2år). Når vi er hjemme prøver jeg å balansere det at han skal leke selv med å finne på koselige ting sammen. Er alene så noe tid må han ha alene (ift matlaging og sånn, han vil ikke alltid være med på det). Jeg prøver å vise han glede ved å være ute men kan godt se en film eller litt på iPad. Vi snakker og synger masse. Og leser bøker når humøret for det er der.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Takk for gode utfylte svar :--)Anonymous poster hash: b0be4...535
Jobbermedbarn Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Mine barn er tenåringer, men det jeg er mest glad for er at vi har vært utrolig mye sammen med dem! Vi har gitt de masse positive tilbakemld! Morsomt og høre på film hvordan vi skryter av dem og alle de gode kallenavnene! De har vært vår første pri uten at jeg føler at jeg selv har gått glipp av noe hvis du skjønner hva jeg mener! Hadde en utrygg barndom selv, og det å se at barna mine er to meget trygge tenåringer som har masse selvtillit, det er fantastisk! Ting er jo litt annerledes nå da de er så store, men husker hvor herlig det var og hente dem i barnehagen hver dag, satt alltid og gledet,meg på vei hjem
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Det viktigste er at vi bruker mye tid sammen. Om morgenen har barna god tid sammen med pappaen sin og om ettermiddagen har de mye tid sammen med meg - og etterhvert oss begge. Han bruker så mye tid barna trenger på levering i barnehagen og jeg bruker god tid når jeg henter. Når en av oss har fri fra jobb/ferie har barna også det. Vi bruker mye tid til å leke med barna, lese bøker, gå tur osv... Samtidig som barna læres til å leke alene og være med på husarbeid. Vi prøver å ha alle måltider sammen, men når de blir større og mer selvstendige er det middagen som blir samlingspunktet. Jeg ønsker at vårt hjem kan bli et sted hvor de føler seg komfortable med å ta med venner og hvor de føler at de er hjemme. Anonymous poster hash: a1819...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå