Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har et problem som har plaget meg ganske lenge. Jeg har nemlig et rødt område på hver side av nesevingene og under neseborene. Har små sprengte blodkar på hver side, som kanskje er grunnen til denne rødheten.

For en del år tilbake var jeg ekstrem på å klemmer hudormer på nesen, da spesielt på siden. Jeg er redd dette er grunnen til de sprengte blodkarene og rødheten. Har etter fylte 20 år vært plaget av store og hormonelle kviser på haken, (2-3 stk i mnd) og også dette har gjort sånn at jeg har røde områder der også. Midt på nesen har jeg også småå røde områder, men disse dekkes fint med et tynt lag pudder.

Alt det røde vises spesielt når jeg er utendørs.

Bruker mineralsminke (jane iredale), er veldig nøye på å fjerne all sminke om kvelden. 

Ellers er huden min på resten av ansiktet/kroppen veldig fin. Er veldig lys og blek (vanskelig for å bli brun om sommeren), og har kanskje litt sensitiv hud. Har vært plaget med litt tørr hårbunn, men dette er ok da jeg nå bruker en motvirkende shampoo fra Redken.

Er det noe som har gode råd til meg? Hater å gå uten sminke, og det første jeg gjør om morgenen er å kle meg i pudder for at dette ikke skal vises.

Prøvde IPL ( ganger) på en hudklinikk for et par år siden. Synes dette hjalp litt, men ikke mye. Damen der mente på at jeg ikke trengte flere behandinger.

Tusen takk for svar  :) Er 26 år.

Anonymous poster hash: c399b...606
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, det høres ut som min nese, og jeg er forresten like gammel som deg. Har også hatt klemmeorgier av hudormer på nesen. Jeg bruker med jevne mellomrom å ta laser på Essens Dagspa. Nå har de fått en ny type laser som dekker over et større område. Som jeg har forstått det, er dette en behandling som ikke er permanent, men som må vedlikeholdes. Jeg får tilbake de sprengte blodkarene når jeg går på en smell og klemmer i vei! Vet at dette er sjenerende, spesielt om man kysser med kjæresten og sminken sklir av. :-( Anbefaler deg å finne nærmeste Essens Dagspa, forklare problemet, og ordne deg en time. Jeg er alltid lettet når jeg går derifra. Det beste er om det blir blått, dødt blod der de har tatt laser, for da blir effekten ekstra god. Før betalte jeg 800 per gang, men må bare 500.

Du må huske å beskytte huden mot sol en god stund etterpå, derfor er det kanskje lurt å vente til høsten.

Anonymous poster hash: 02e6c...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det høres ut som min nese, og jeg er forresten like gammel som deg. Har også hatt klemmeorgier av hudormer på nesen. Jeg bruker med jevne mellomrom å ta laser på Essens Dagspa. Nå har de fått en ny type laser som dekker over et større område. Som jeg har forstått det, er dette en behandling som ikke er permanent, men som må vedlikeholdes. Jeg får tilbake de sprengte blodkarene når jeg går på en smell og klemmer i vei! Vet at dette er sjenerende, spesielt om man kysser med kjæresten og sminken sklir av. :-( Anbefaler deg å finne nærmeste Essens Dagspa, forklare problemet, og ordne deg en time. Jeg er alltid lettet når jeg går derifra. Det beste er om det blir blått, dødt blod der de har tatt laser, for da blir effekten ekstra god. Før betalte jeg 800 per gang, men må bare 500.

Du må huske å beskytte huden mot sol en god stund etterpå, derfor er det kanskje lurt å vente til høsten.

Anonymous poster hash: 02e6c...ce5

Tusen takk for svar :) 

Anonymous poster hash: c399b...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...