AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #21 Skrevet 4. august 2015 For de som ikke har forstått det ennå så er det ikke sikkert det i det hele tatt er mulig for meg å ta tatovering i vinter. Da har det jo ikke en shit å si hvor mange flinke tatovører jeg har å velge mellom. Og om jeg skulle være litt dårlig vil tatoveringen kunne ta så lenge å gro at det ikke ville hatt noe å si hvor flink de er, da ser den en fucket opp uansett. Og for å være helt ærlig så virker det som om de fleste her ikke skjønte hva jeg ba om. Jeg spurte om noen visste om noen gode sjapper jeg kunne gå til, ikke hva deres råd og ærfaringer er. Jeg har tenkt på dette i 8 år, jeg har hatt nok tid til å undersøke. Det jeg vil ha er unikt og personlig, og det handler om meg og noen i familien min. Om tatoveringen ikke er like fin om noen år har det ikke noe å si, for jeg vil aldri kunne skifte mening om det tatoveringen står for. Bare fordi noen har tatt en tatovering i fylla eller uten å tenke seg om som de angrer på så betyr ikke det at det har noe med meg å gjøre. Kan du ikke vente til etter at du blir frisk da? Anonymous poster hash: 7a8bb...513
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #22 Skrevet 4. august 2015 Kan du ikke vente til etter at du blir frisk da? Anonymous poster hash: 7a8bb...513 Herregud. Kan du ikke bare forholde deg til trådstarters ønsker? Anonymous poster hash: 401e1...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #23 Skrevet 4. august 2015 Jeg var hos en tatovør i Oslo en gang, og det kom en 17 år gammel jente inn som ville bestille time. Hun kom sammen med moren sin. Tatovøren sa blankt nei, at de ikke har lov til å gjøre det. Moren ble sur, og sa hun burde få lov siden hun var der. Da sa tatovøren "Hvis moren din sier det er greit at du bryter fartsgrenser, kjører uten lappen, stjeler o.l er det fortsatt ulovlig." Da ble det stille fra dem, og de dro.. Flere har poengtert her at studioer med få kunder velger dette for å tjene mer.. Og da er mest sannsynlig resultatene deretter. Si at du velger et "useriøst" studio, hvor de slurver med aldersgrensen. Da slurver de nok med andre ting osv. Hygiene f.eks. Det kan være ganske skummelt mtp sykdommen din! Jeg råder deg til å vente. Selvom jeg måtte ha ventet i 2 år, hadde jeg heller gjort det. Hilsen en en med flere tatoveringer. Anonymous poster hash: b135d...59f 3
Gjest snoopy_93 Skrevet 4. august 2015 #24 Skrevet 4. august 2015 Jeg vet at de tatoverer folk under 18 med foreldrenes samtykke hos tatotom(?) på strømmen. Kjenner flere som fikk tatovering der i en alder av 15-16år. De er også kjempe hyggelige.
Gjest Captain Hook Skrevet 4. august 2015 #25 Skrevet 4. august 2015 Vent til du er 18. Ikke lenge til det uansett. Jeg ventet til jeg var 18 enda jeg ville ha som 16 åring. Jeg tenkte det er jo ikke så lenge til. Plutselig var jeg 18 år
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #26 Skrevet 4. august 2015 For de som ikke har forstått det ennå så er det ikke sikkert det i det hele tatt er mulig for meg å ta tatovering i vinter. Da har det jo ikke en shit å si hvor mange flinke tatovører jeg har å velge mellom. Og om jeg skulle være litt dårlig vil tatoveringen kunne ta så lenge å gro at det ikke ville hatt noe å si hvor flink de er, da ser den en fucket opp uansett. Og for å være helt ærlig så virker det som om de fleste her ikke skjønte hva jeg ba om. Jeg spurte om noen visste om noen gode sjapper jeg kunne gå til, ikke hva deres råd og ærfaringer er. Jeg har tenkt på dette i 8 år, jeg har hatt nok tid til å undersøke. Det jeg vil ha er unikt og personlig, og det handler om meg og noen i familien min. Om tatoveringen ikke er like fin om noen år har det ikke noe å si, for jeg vil aldri kunne skifte mening om det tatoveringen står for. Bare fordi noen har tatt en tatovering i fylla eller uten å tenke seg om som de angrer på så betyr ikke det at det har noe med meg å gjøre.Du høres litt typisk ung og utålmodig ut, som alle 17-åringer. Først skrev du at du har ønsket tatovering i 5 år, men nå er det 8! Du høres ut som ei furten småjente som prøver å overtale mamma, beklager. Ønsker deg god bedring og håper du venter til du har modnet litt, for taktiske skal du ha resten av livet. Prøv å se litt lenger frem enn den 17-årige nesetippen din, og priotiter heller en tatovering hos den beste "sjappa", ikke bare en som er villig til å tatovere deg.Anonymous poster hash: 1b588...d7d 1
hedlud Skrevet 29. august 2015 Forfatter #27 Skrevet 29. august 2015 Du høres litt typisk ung og utålmodig ut, som alle 17-åringer. Først skrev du at du har ønsket tatovering i 5 år, men nå er det 8! Du høres ut som ei furten småjente som prøver å overtale mamma, beklager. Ønsker deg god bedring og håper du venter til du har modnet litt, for taktiske skal du ha resten av livet. Prøv å se litt lenger frem enn den 17-årige nesetippen din, og priotiter heller en tatovering hos den beste "sjappa", ikke bare en som er villig til å tatovere deg.Anonymous poster hash: 1b588...d7d Jeg ser at du står som "Anonym bruker", det er det vel en grunn til.. Jeg har aldri sagt at jeg ville valgt aldersgrensen foran kvalitet eller renslighet. Jeg ville bare vite om det var noen god tatovør i bergen som ville tatovert meg hvis jeg hadde forklart situasjonen min. Ja, det kan godt være du syntes jeg virker utolmodig, og det syntes jeg at jeg har god grunn til. Jeg ønsker ikke lenger å hele tiden vente på de tingene jeg har lyst på lenger. Jeg har mistet mye dette året, til og med mitt eget liv har hengt i en tynn tråd tre ganger (dette året). Jeg syntes ikke at ett halvt år er så jævla lenge å vente, men hvis jeg kunne la være å vente ville jeg jo heller det, i vertfall siden det var da jeg hadde råd til det. Jeg har fullt muligheten til å bare "ta" en tatovering, men poenget er jo også at jeg vil det skal være en skikkelig kunstner. Så nei, jeg går ikke bare til hvem som helst. Jeg har lest meg opp på så og si alt når det kommer til tatoveringer, og etter så mye tid på sykehuset så vet jeg hvor viktig hygiene er. Nei, jeg trengte på ingen måte å furte for å "overtale" moren min. Jeg vil ikke si at det har slått meg å gjøre det en eneste gang. Jeg har fortalt henne hva, hvor og hvorfor jeg vil ta en tatovering, og selv om hun i utgangspunktet har vert veldig imot det da jeg først nevnte det for x antall år siden (før jeg visste akkurat hva jeg ville ha), så forstod hun nå hvorfor jeg ville ha den. Jeg tror ikke det ville ha vert vanskelig å få henne med på sjappen nå om jeg spurte. Når det kommer til å ha en tatovering resten av livet så er jeg på ingen måte beskjymret for det. Betydningen av hva jeg vil ha vil aldri forandre seg eller blekne, og det er hva jeg syntes er viktig. Tatoveringer er en måte å uttrykke seg i det øyeblikket man tar den tatoveringen. Så om jeg skulle angre selve bildet i senere tid, så ville jeg likevel ikke ønsket å gjøre noe med det. Den tatoveringen sier noe om hvem jeg var og hvem jeg har vokst fra å være, det er ikke noe jeg kan forandre. Dessuten, hvem vet.. Kanskje jeg ikke lever lenge nok til å kunne angre på den? Man vet aldri, jeg vet bare at det ikke er vits i å vente på en god ting hvis det er unødvendig, i verste fall går man glipp av hele greien. For å være helt ærlig så driter jeg i hva du mener, men jeg syntes litt synn i deg så jeg ville svare på kommentaren din. Hvis du har det så dårlig at du må kritisere mennesker du ikke kjenner på nettet for å føle deg bedre, så håper jeg du gjør noe med problemet ditt snart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå