Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lyst på tatovering i over 5 år nå. Jeg vet hva jeg vil ha og har en veldig personlig betydning bak designet. Jeg bor i Bergen, men har ikke funnet noen steder hvor de tatoverer før man har fylt atten her. Dersom det er noen som vet hvor man kan ta tatovering hadde det vert helt supert. Jeg reiser gjerne til Oslo eller Trondheim for å ta den. For de som sier "hvorfor ikke bare vente et halvt år?", så har det altså med sykdom å gjøre. Siden jeg oppererte meg for ikke så lenge siden er det tryggest for meg å ta den nå, før jeg evt. Blir syk igjen. Jeg har ikke lyst å måtte vente i over ett år til. Jeg har fått tillatelse fra faren min, så det er ikke noe problem der :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

I utgangspunktet finner du ingen seriøse steder som tatoverer før fylte 18. Samtidig er din situasjon spesiell, og du er tross alt 17. Jeg foreslår at du tar faren din med deg til for eksempel Leading Light eller Let's Buzz, forklarer situasjonen slik den er, og hører om de vil være villige til å tatovere deg :)

Anonymous poster hash: 3ad2a...6f2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke vente til du er 18? Regner med at det er det som er aldersgrensen...

Anonymous poster hash: 7a8bb...513
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke vente til du er 18? Regner med at det er det som er aldersgrensen... Anonymous poster hash: 7a8bb...513

jeg forstod det som ts står i fare for å bli syk igjen og må ta tatoveringen mens hun er frisk
Skrevet

Alle seriøse studio har 18-årsgrense. Kjenner ikke til noen som ikke har det eller viker unna det, men du kan gjøre slik som AB sa, at du og faren din går innom og hører rundt. :)

AnonymBruker
Skrevet

I Sarpsborg, et sted som er en og en halv time fra Oslo, er det flere som tatoverer før fylt 18. Flere av de jeg kjenner har fått tatovering når de har fylt 16, og tatoveringene har hvert veldig fine også. 

Anonymous poster hash: 57b97...ecc
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

I utgangspunktet finner du ingen seriøse steder som tatoverer før fylte 18. Samtidig er din situasjon spesiell, og du er tross alt 17. Jeg foreslår at du tar faren din med deg til for eksempel Leading Light eller Let's Buzz, forklarer situasjonen slik den er, og hører om de vil være villige til å tatovere deg :)

Anonymous poster hash: 3ad2a...6f2

Jeg har snakket med alle de gode tatoveringsstedene i Bergen. Jeg vet at det er flere steder i Trondheim der de tatoverer som er veldig gode, men vet ikke hvilken desverre..

Skrevet

Hvorfor kan du ikke vente til du er 18? Regner med at det er det som er aldersgrensen...

Anonymous poster hash: 7a8bb...513

Jeg anntar at du ikke leste innlegget? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg til tider blir så dårlig at ikke en gang en kvise vil gro før det har gått flere måneder. Ettersom at jeg nå har hatt 4 opperasjoner det siste året håper jeg på at det nå kan holde meg frisk i vertfall ett halvt år. Men hvis ikke vil det ta veldig lang tid før det blir mulig for meg å få tatt tatoveringen igjen. Ettersom at jeg også vet veldig godt hva jeg vil ha og hvorfor jeg vil ha det i tillegg til tillatelse fra foreldre så ser jeg ikke helt hvorfor det egentlig skulle være så veldig stort problem. Jeg har sikkert hørt det 10 000 ganger at "ingen seriøse tatovører tatoverer personer under 18", men jeg vet at jeg er veldig seriøs i min situasjon. Jeg er ikke som de som har hatt lyst på tatovering det siste halvåret og har lyst på ett eller annet "kult" symbol. Jeg vet at jeg aldri vil angre på tatoveringen, og foreldrene mine ville aldri latt meg ta det hvis de ikke visste det.

Skrevet

I Sarpsborg, et sted som er en og en halv time fra Oslo, er det flere som tatoverer før fylt 18. Flere av de jeg kjenner har fått tatovering når de har fylt 16, og tatoveringene har hvert veldig fine også. 

Anonymous poster hash: 57b97...ecc

Har du noen nettsider eller navn på de studioene som tatoverer? :)

Skrevet

Så lenge du har tillatelse fra begge foreldre så burde det ikke være noe problem selvom du er under 18. Mange steder i Oslo som gjør det.

Har selv tatovert meg da jeg var 13, 16 og 17 år her i Oslo :)

AnonymBruker
Skrevet

Men vil ikke en tatovering være en fare mtp sykdommen din?

Anonymous poster hash: bc595...76b
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ikke velge tatoveringssted kun basert på hvor de tillater å tatovere personer under 18 år. Det er stor sjanse for at du blir misfornøyd med tatoveringen når du kun har så få alternativer å velge mellom. 

Anonymous poster hash: 12cae...2d8
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Ingen seriøse studioer tar inn de under 18! Tillatelse eller ikke. Selvom du er syk, så vent! Da kan du velge blant de beste

Endret av tørkestativ
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok min som 17 åring. Jeg var helt sikker på at jeg ville elske den resten av livet, men for å være ærlig hadde jeg ikke tatt den i dag. Jeg er 28 nå.

Anonymous poster hash: e2abc...0ec
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Ingen seriøse studioer tar inn de under 18! Tillatelse eller ikke. Selvom du er syk, så vent! Da kan du velge blant de beste

Poenget er at det er nå jeg ikke er syk, så da er det faktisk mulig for kroppen min å takle.

Skrevet

Men vil ikke en tatovering være en fare mtp sykdommen din?

Anonymous poster hash: bc595...76b

Jeg hadde ikke valgt å ta en om det hadde vert noe problem. Det å ta en tatovering er jo ikke noe farlig, er jo bare at hvis man har lavt immunforsvar så vil den ikke kunne gro så fort som den bør så da blir bildet ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at det er nå jeg ikke er syk, så da er det faktisk mulig for kroppen min å takle.

Du vil sikkert ha en frisk periode etter at du er 18 også.

Du må kanskje vente litt lenger på tatoveringen din, og jeg skjønner at du er utålmodig, men hvis du vil ha det gjort hos en seriøs tatovør, må du nesten innstille deg på det.

Anonymous poster hash: 95f9e...fb6

• Liker 1
Skrevet

For de som ikke har forstått det ennå så er det ikke sikkert det i det hele tatt er mulig for meg å ta tatovering i vinter. Da har det jo ikke en shit å si hvor mange flinke tatovører jeg har å velge mellom. Og om jeg skulle være litt dårlig vil tatoveringen kunne ta så lenge å gro at det ikke ville hatt noe å si hvor flink de er, da ser den en fucket opp uansett. Og for å være helt ærlig så virker det som om de fleste her ikke skjønte hva jeg ba om. Jeg spurte om noen visste om noen gode sjapper jeg kunne gå til, ikke hva deres råd og ærfaringer er. Jeg har tenkt på dette i 8 år, jeg har hatt nok tid til å undersøke. Det jeg vil ha er unikt og personlig, og det handler om meg og noen i familien min. Om tatoveringen ikke er like fin om noen år har det ikke noe å si, for jeg vil aldri kunne skifte mening om det tatoveringen står for. Bare fordi noen har tatt en tatovering i fylla eller uten å tenke seg om som de angrer på så betyr ikke det at det har noe med meg å gjøre.

Skrevet

Poenget til folk her er vel at det antakeligvis ikke er noen gode steder som vil tattovere de under 18. De som har kunder under 18 er stort sett de med for få kunder så de må øke kundebasen sin på den måten. Om du skal ha noe enkelt som skrift eller lignende er det nok ikke et problem at de ikke er så flinke, men om du skal ha noe avansert hadde jeg aldri i verden gått til et sted jeg ikke visste om var bra. Det er kjipt å ha en dårlig tattovering resten av livet fordi du ikke ville vente et par år. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...