AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #41 Del Skrevet 28. juni 2015 Selvsagt, jeg trekker den tilbake. Selv om jeg tror du skjønte at det ikke var akkurat det jeg mente da. Du pisser på arrangementet når du kommer med den passiv-aggressive "Men jaja, så lenge festglade nordmenn får nok en sak å feire i gatene så er det vel ikke så farlig med dem som arrangementet dreier seg om...". Du mer enn insinuerer at dette er et arrangement nesten på tvers av hva homofile ønsker og trenger, vi som er opptatt av å markere dette gjør bare vondt verre, men det gir vi blanke faen i så lenge vi får drikke alkohol. Jeg har sett nøyaktig hvor mye dette betyr for flere venner av meg, og synes det er helt heslig av deg å bare blåse det bort. Hva faen vet du, prøv å være transe i en liten bygd i Norge før du uttaler deg om hvor meningsløst det liksom er for denne personen å møte aksept i en markering som dette. Selvmordsraten er fremdeles høyere hos homofile, og jeg tror ikke det er fordi de ikke føler seg skrullete og flashy nok til å delta på Gay Pride. Jeg skjønner poenget ditt (eller, som du fremsetter på vegne av noen venner), hvis det er litt mer i gaten som at dette arrangementet på en måte ikke burde finne sted, fordi homofile egentlig ikke er noe veldig annet enn heterofile eller burde behandles annerledes e.l. Det er jo sånn sett dumt at vi i det hele tatt må ha en gay parade. Men jeg mener som sagt at det DESSVERRE fremdeles er viktig. Hva "faen" vet jeg....Jeg vet at det er en del homofile som er mot arrangementet FORDI det bidrar til å skape noen fordommer. Du kan like det så lite du vil, akkurat det driter jeg i, men du får faen meg ta deg sammen når du forsøker å belære andre på dette forumet. Anonymous poster hash: e34dd...0de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 28. juni 2015 #42 Del Skrevet 28. juni 2015 Hva "faen" vet jeg....Jeg vet at det er en del homofile som er mot arrangementet FORDI det bidrar til å skape noen fordommer. Du kan like det så lite du vil, akkurat det driter jeg i, men du får faen meg ta deg sammen når du forsøker å belære andre på dette forumet. Anonymous poster hash: e34dd...0de Og jeg vet at det er mange homofile som er for arrangementet fordi de mener det bidrar til å fjerne noen fordommer. Du glemmer disse i din argumentasjon. Det må jo veies opp mot hverandre, å bare se på den ene siden og konkludere med at dette må avskaffes er sneversynt og lite fruktbart. Jeg beklager hvis du synes dette er belærende, men det er faktisk sånn det er. Jeg kan ikke "ta meg sammen" og kjøpe at det kun er en side av denne saken, og det er din! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #43 Del Skrevet 28. juni 2015 http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a8jjbNd_460s.jpg Anonymous poster hash: 72541...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. juni 2015 #44 Del Skrevet 28. juni 2015 Ja, og poenget var? Det er jo samme greia i en del av disse landene. Anonymous poster hash: e34dd...0de Poenget var at du fokuserte sånn på norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunberrytoddy Skrevet 28. juni 2015 #45 Del Skrevet 28. juni 2015 Og poenget er ikke at hverken du eller jeg syntes den er eksluderende, men det finnes faktisk homofile som ikke ønsker slik oppmerksomhet for saken sin nettopp fordi en del mennesker tar det til inntekt for å fremstille dem som annerledes. Ja, og hvorfor skal deres ønsker få trumfe alt? Det høres ut som en billig måte å bruke andre for å normalisere seg selv. "Jeg er ikke sånn ekstrem-homse, asså." Jeg kan også stille masse spm ved pride-festivalen, eller ekstrem femi markedsføring, men jeg skjønner at det handler om synliggjøring og in-your-face som alternativ til å gå rundt å skamme seg. Det er ikke så lenge siden det var forbudt å være homo i Norge. Det fins folk som fortsatt lever som har opplevd det. Dessuten ser vi på andre områder at samfunnet omfavner kjønnsstereotyper som for mange, mange tiår sida. Det gjør at det er god grunn til å like pride. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #46 Del Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor er folk så ekstemt opptatt av at det er lovlig i USA? Homofilt ekteskap er f.eks. ikke lov i Finland, Tyskland, Sveits, Australia, Østerrike, Japan etc... uten at noen i Norge ser ut til å bry seg om det. Australia innførte ekteskapslov for likekjønnede i 2004. Tyskland innførte partnerskapslov for homofile i 2001, Finland i 2002 og Sveits i 2005 (vedtatt)/2007 (innført). Du er ikke så veldig oppdatert. Anonymous poster hash: 1dc85...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. juni 2015 #47 Del Skrevet 28. juni 2015 Og hva så, er det virkelig så utenkelig at det likevel finnes en del som syntes slike parader virker fremmedgjørende? Nei, jeg snakker ikke for meg selv, derimot har jeg en del homofile venner, både kvinner og menn, som ikke er så fan av slike parader. Men så lenge det er så viktig for deg og likesinnede å ha en "fest" i gatene så vil homofile fortsatt bli sett på som annerledes av en del. Slike parader spiller rett i hendene på de som har fordommer. Anonymous poster hash: e34dd...0de Haters gonna hate. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. juni 2015 #48 Del Skrevet 28. juni 2015 Tråden er ryddet for diskriminerende- og hatefullt innhold og persondebatt. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskineple Skrevet 28. juni 2015 #49 Del Skrevet 28. juni 2015 Tråden er ryddet for diskriminerende- og hatefullt innhold og persondebatt. Mynona, mod. Det er ikke hatefullt innhold å kalle paraden for ekkel! Slutt å slett mine innlegg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 28. juni 2015 #50 Del Skrevet 28. juni 2015 Helt innafor å kalle paraden for ekkel. Det er ikke noe verre enn å kalle en parade for hetrofile i lignende kostymer for ekkelt. Jeg kan kalle musikkvideoen til Nicky Minaj for ekkel, ikke hatfullt fordi om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #51 Del Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor er folk så ekstemt opptatt av at det er lovlig i USA? Homofilt ekteskap er f.eks. ikke lov i Finland, Tyskland, Sveits, Australia, Østerrike, Japan etc... uten at noen i Norge ser ut til å bry seg om det. Det er legalisert i Finland, men loven er ikke satt ut i livet enda. Anonymous poster hash: 13b9f...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #52 Del Skrevet 28. juni 2015 Ser frem til den dagen homofile ekteskap blir legalisert i Vatikanstaten. Anonymous poster hash: b866b...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #53 Del Skrevet 28. juni 2015 Det er legalisert i Finland, men loven er ikke satt ut i livet enda.Anonymous poster hash: 13b9f...1c3 Men de har hatt partnerskapslov i snart 15 år. Anonymous poster hash: 1dc85...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 28. juni 2015 #54 Del Skrevet 28. juni 2015 Australia innførte ekteskapslov for likekjønnede i 2004. Tyskland innførte partnerskapslov for homofile i 2001, Finland i 2002 og Sveits i 2005 (vedtatt)/2007 (innført). Du er ikke så veldig oppdatert. Anonymous poster hash: 1dc85...877 Ikke du heller: https://www.comlaw.gov.au/Details/C2004A01361. Har du gått glipp av det særdeles sympatiske ekteparet fra Canberra som 'truer' med skilsmisse hvis homofilt ekteskap blir lovlig i landet? Det er et stort press på statsminister Tony Abbott nå for å gjøre det lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 28. juni 2015 #55 Del Skrevet 28. juni 2015 Men de har hatt partnerskapslov i snart 15 år. Anonymous poster hash: 1dc85...877 Vet ikke hvorfor du tror partnerskap er det samme som ekteskap? Hadde det vært det samme hadde det ikke vært nødvendig med to forskjellige begreper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #56 Del Skrevet 28. juni 2015 Men de har hatt partnerskapslov i snart 15 år.Anonymous poster hash: 1dc85...877 Partnerskap, ja. Men ekteskapsloven ble vedtatt i desember 2014. Det er to ulike tingAnonymous poster hash: 13b9f...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #57 Del Skrevet 28. juni 2015 Og jeg vet at det er mange homofile som er for arrangementet fordi de mener det bidrar til å fjerne noen fordommer. Akkurat dette er en kjempeviktig grunn til å ha slike arrangement. Dessverre henger pressen seg opp i de folkene som dukker opp halvnakne med fjærboa og SM bekledning. Akkurat dét gjør ikke at folk får mindre fordommer.Anonymous poster hash: 13b9f...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 28. juni 2015 #58 Del Skrevet 28. juni 2015 Det er et skritt i riktig retning men gjør ingenting med det egentlig underliggende problemet. Det høyestrett har gjort er å si at et politisk flertall i en delstat ikke har lov til å forby statlig godkjenning av "same-sex-marrige", men det sier ingenting om hva som vil skje hvis et politisk føderalt flertall ønsker å forby dette, Altså vil en altid leve i en viss usikkerhet hvis det blomstrer opp et hat i fremtiden. Det beste hadde vært om høyesterett vedtok at giftemål ikke er et føderalt eller statlig anliggende og at en inngåelse av religiøs eller annen slik samlivsavtale var noe hvem som helst som helst kunne inngå uten å først måtte spørre om lov. Som en jeg kjenner i USA uttrykte "gratulerer, dere har nå lov til å spørre om lov til å gifte dere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. juni 2015 #59 Del Skrevet 28. juni 2015 Ser frem til den dagen homofile ekteskap blir legalisert i Vatikanstaten. Anonymous poster hash: b866b...a5f Det vil komme en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 28. juni 2015 #60 Del Skrevet 28. juni 2015 Selv om jeg i utgangspunktet ikke er veldig stor fan av ekteskapet som institusjon, så må det jo selvsagt også være lovlig for homofile å gifte seg. Men det har jo selvsagt vært lov for homofile å gifte seg i USA før dette vedtaket kom. Eller mener du homofile som ville gifte seg med en av motsatt kjønn, ble nektet fordi de var homo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå