Gå til innhold

Homofilt/lesbisk ekteskap er nå lovlig i hele USA

Kittykat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

bljækkkkkkk ikke bra.

Anonymous poster hash: f650c...5b9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bljækkkkkkk ikke bra.

Anonymous poster hash: f650c...5b9

Man elsker den man elsker. Kjønn spiller ingen rolle. Vi lever jo tross alt i 2015. Dette er et veldig stort skritt i riktig retning :wink:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjokkert over at det ikke har blitt det tidligere. Jeg visste jo egentlig at det ikke var lov i enkelte delstater men har alltid regnet med at det skulle endre seg fort. Og trodd at det gjorde det.

Men det er jo en gledens dag for mange da:) Jeg er glad for at verden blir mer tolerant og åpen. Det er et viktig skritt i riktig retning!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig en sorgens dag mot den tradisjonelle kjernefamilien. Er rett og slett helt knust, klarer ikke slutte å gråte. :( Nå boikotter jeg USA, som lenge har vært et forbilde for meg og da særlig tea party-bevegelsen. Nei Russland er de eneste som virkelig har skjønt det... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var virkelig på tide! Et stort steg i riktig retning for menneskeheten!

Nå kommer flere land til å følge etter. I Irland ble det nylig lov også.

Hurra!!

Anonymous poster hash: 96b51...15e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe påbud, så ser ingen grunn til at jeg skal være motstander av dette. Jeg kan, som heterofil mann, fortsatt velge å gifte meg med en kvinne. Samtidig får andre det bedre av dette, mens ingen får det dårligere (med mindre de er sprø og mener dette direkte påvirker dem). Tommel opp fra meg.

Anonymous poster hash: 79a43...542
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om dette er for ekteskap, er dette et veldig viktig budskap til alle religioner. Tenk på det! Nå har USA endelig tatt et valg som i realiteten betyr et spark mot fordommer, religioner, IS, og mange andre grupperinger. Det var virkelig på tide, 40 år for sent! Men bedre sent enn aldri!

Hilsen hetero.

Anonymous poster hash: 96b51...15e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så ekstemt opptatt av at det er lovlig i USA? Homofilt ekteskap er f.eks. ikke lov i Finland, Tyskland, Sveits, Australia, Østerrike, Japan etc... uten at noen i Norge ser ut til å bry seg om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig en sorgens dag mot den tradisjonelle kjernefamilien. Er rett og slett helt knust, klarer ikke slutte å gråte. :( Nå boikotter jeg USA, som lenge har vært et forbilde for meg og da særlig tea party-bevegelsen. Nei Russland er de eneste som virkelig har skjønt det... 

Verden er stadig i forandring og det må vi bare godta. I dag er samboere mer eller mindre likestilt med gifte, så jeg skjønner ikke hvorfor homofile/lesbiske ikke skal bli likestilte sammen med de. Det er da faktisk bare rett og rimelig og jeg er veldig glad på vegne av USA nå. Det var virkelig på tide at landet våknet opp på det punktet og innså at alle er likeverdige uansett seksuell legning.

En ting er sikkert: dette er ikke en trussel mot den tradisjonelle kjernefamilien. Den tradisjonelle kjernefamilien finnes fremdeles, men den har faktisk fulgt tiden. Man er en kjernefamilie uansett om det er far, mor og barn, far, far og barn eller mor, mor og barn. Så lenge man er i stand til å ivareta barna, så spiller ikke seksuell legning eller kjønn noe som helst rolle.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Er kjernefamilien blitt forbudt?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er kjempebra! Jeg ble så glad! 

Det er dessverre mange, mange land som har en lang vei å gå for å nå dette så får bare håpe de kommer dit. Ellers jubler jeg for USA i mellomtiden :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Er kjernefamilien blitt forbudt?

Ja, jeg gråt meg til søvn i går natt. I dag kjenner jeg meg tom og rar, akkurat som noe viktig og stort har forsvunnet i meg... Hvordan kan jeg gifte meg i kirka, når de ikke lenger står for de tradisjonelle kjønnsrollene? Huff, tror aldri jeg skal få bli hvit brud...  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No union is more profound than marriage, for it embodies the highest ideals of love, fidelity, devotion, sacrifice, and family. In forming a marital union, two people become something greater than once they were. As some of the petitioners in these cases demonstrate, marriage embodies a love that may endure even past death. It would misunderstand these men and women to say they disrespect the idea of marriage. Their plea is that they do respect it, respect it so deeply that they seek to find its fulfillment for themselves. Their hope is not to be condemned to live in loneliness, excluded from one of civilization’s oldest institutions. They ask for equal dignity in the eyes of the law. The Constitution grants them that right. The judgment of the Court of Appeals for the SixthCircuit is reversed. It is so ordered.

Det er dette det bunner i, folkens! Det er en gledens dag, og virkelig et skritt i riktig retning. Hurra!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gråt meg til søvn i går natt. I dag kjenner jeg meg tom og rar, akkurat som noe viktig og stort har forsvunnet i meg... Hvordan kan jeg gifte meg i kirka, når de ikke lenger står for de tradisjonelle kjønnsrollene? Huff, tror aldri jeg skal få bli hvit brud...  :(

Du må ha det helt fryktelig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Vel om man skal la heterofile få være dumme nok til og kaste bort tiden på en udatert institusjon som ekteskap er så er det jo rettferdig at man lar homofile også få lov til det.

Mitt syn på homofilt ekteskap er det samme som mitt syn på et heterofil ekteskap og alle andre typer eksteskap som måtte eksistere der ute. Jeg er i mot det

Dette er ikke en bra dag. En bra dag vil være når alle former for eksteskap blir gjort ulovlig.

Men så lenge folk vil forsatte med noe man ikke har hat behov for siden 1800 tallet så er det som sagt også rettferdig at vi lar homofile også ta del i udaterte praktiser.

Nå blir jeg sikkert anklaget for å være bitter. Men det er jeg ikke jeg er bare veldig i mot konseptet eksteskap. Jeg er ikke i mot at folk er sammen jeg mener bare at man fint kan være sammen uten og gifte seg.

jeg vet at de fleste nok er uenig med dette synet. Men det får så være-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tror aldri jeg skal få bli hvit brud...  :(

Å? Er du ikke jomfru lenger?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat er fjernet fra innlegget. Mynona, mod.

Var på paraden i går, og når man står der og ser folk fra alle aldre, samfunnslag og nasjonaliteter som går i toget eller ser på det, så er det lett å tenke at Norge er så godt som i mål her og at paraden egentlig bare er en knallbra fest.

Så kommer man på KG og leser  og skjønner at den fremdeles er en viktig markering.

Det er jo sånne som deg som er grunnen til at vi fremdeles må ha de "ekle" homoparadene.

Er forøvrig superhappy for at USA endelig henger med. Selv om jeg i utgangspunktet ikke er veldig stor fan av ekteskapet som institusjon, så må det jo selvsagt også være lovlig for homofile å gifte seg. For noen er det faktisk en big deal, tro det eller ei (men jeg tror du vet det, hvis ikke kan du jo spørre moren din om hvorfor hun giftet seg når hun kunne suge så mye pikk hun ville uansett).

Endret av Mynona
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...