AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Jeg giftet meg for noen år siden og hadde min søster som forlover. Jeg var da gravid. Hun sa at det sikkert ikke gikk å ha utdrikninslag siden jeg var gravid, men jeg svarte at det gikk ann å gjøre noe uten alkohol. Det ble ikke noe utdrikkningslag. Jeg fødte barnet uten noen babyshower, noe som kunne vært en slags erstatning for utdrikninslaget. Nå er barn nummer 2 født, og jeg har ikke fått hverken utdrikninslag eller babyshower. Nå skal jeg være hennes forlover... hun har såret meg med å drite i alt av forloveroppgaver og babyshower, og så velger hun meg som forlover. Jeg tenker nå at hun ikke fortjener at jeg lager henne utdrikningslag selv om hun ikke er gravid... hva mener dere?Anonymous poster hash: 4b53b...59f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 At hevn ødelegger deg innvendig. Du er umoden og barnslig. Er det vanlig med babyshower? Helt nytt for megAnonymous poster hash: c7a89...4fa 2
Dricka Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Du kan spørre om dere kan dele utdrikkningslaget? Sånn at dere har ditt og hennes utdrikkningslag! haha, da blir det sikkert liv! Neida, du kan jo spørre henne hva hun har tenkt. Og babyshower..? seriøst, det er noe nytt som har kommet de siste åra, det er ikke såå vanlig. 2
SiMa Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 Jeg skjønner hun skuffet og såret deg, men å la være å arrangere utdrikningslag for henne på grunn av noe som ligger år tilbake i tid synes jeg er smålig. 1
ymotana Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 Bitter tone i innlegget ditt. Jeg er enig med kommentarene over å høre hva hun kunne tenkt seg. Tror du bare vil føle deg verre med å være en "dårlig forlover" selv. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 "Beklager the bigger person " jeg tror du vil føler deg bedre om du lager utdrikningslag og er en god forlover! I tillegg vil kanskje din søster skjønne at hun burde ha gjort litt stas på deg? Babyshower skjønner jeg meg ikke på, men det er meg Anonymous poster hash: 21f56...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 "Beklager the bigger person " jeg tror du vil føler deg bedre om du lager utdrikningslag og er en god forlover! I tillegg vil kanskje din søster skjønne at hun burde ha gjort litt stas på deg? Babyshower skjønner jeg meg ikke på, men det er meg Anonymous poster hash: 21f56...ae5 *BE the bigger person skulle det selvsagt stå...Anonymous poster hash: 21f56...ae5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Babyshower er for fjortiser som vil etterligne amerikanerne de ser på film, det er helt ærlig aldri noe jeg hverken ville arrangert eller deltatti, og sånn tenker nok mange, sikker innkludert din søster. Slutt å la bitterheten din over denne tåpelige tradisjonen ta overhånd, og arranger utdrikkningslag for din søster dersom du er forlover. Evt takker du nei ti, hele forloverrollen, og slipper lett unna.Anonymous poster hash: 9540e...4f0 2
Tonio Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Du kan si nei takk til å være forlover, har du sagt ja, er en av de få oppgavene som "alle" ser på som selvfølge det å holde utdrikningslag. Jeg kunne forstått dette om det var få måneder i mellom, men her er det snakk om år. Har du fortalt henne om at du ikke likte at hun ikke holdt ett for deg? Det virker bare trist, trekk deg om du ikke ønsker å være en forlover og utføre pliktene.
kruttutten Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Jeg var tidligere veldig imot å ta inn den amerikanske babyshoweren som alle skulle ha. Syntes det var tåpelig og fjortis... men etter jeg fikk barn nummer en endret det seg. Jeg var dødssliten, hadde kolikkbarn, sleit med amminga, hadde lav blodprosentnoe som gjorde meg svimmel, blødde og hadde knapt tid til å dusje. Jeg og huset så helt bomba ut, og jeg følte meg jævlig. Men da, da skulle alle komme på besøk! Jeg ville helst vært alene med babyen og hatt tid til å takle den nye tilværelsen. Synes derfor det er mye bedre å få oppmerksomhet før fødseln enn rett etter som er den vanlige norske tradisjonen. Endret 27. juni 2015 av kruttutten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå