Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Til alle som sier Kurdistan ikke er et land: Kurdistan er et land. Et uselvstendig land, så slutt å si noe annet tull. Blir så irritert når folk som ikke vet noe om landet og ikke kommer derfra skal komme med kommentarer om at det ikke er et land, for det er det. Det er et flott land, som har blitt mer og mer moderne. Kurdistan er ikke noe fantasiland, og det er noe som heter kurdere. Vi har et eget språk, egen måte å skrive på, og på en måte en egen ''religion''. Selv om mange er muslimer, så er mange andre en del av religionen som heter zardashty, en kurdisk ''religion'' kan man si. Jeg er kurder selv, og kan si jeg er utrolig stolt av det. Det er virkelig et flott land, og jeg må si at folk som hakker ned på det og kaller det fantasiland burde skaffe seg litt info først. Søk gjerne på zardasht religion på google
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Til alle som sier Kurdistan ikke er et land: Kurdistan er et land. Et uselvstendig land, så slutt å si noe annet tull. Blir så irritert når folk som ikke vet noe om landet og ikke kommer derfra skal komme med kommentarer om at det ikke er et land, for det er det. Det er et flott land, som har blitt mer og mer moderne. Kurdistan er ikke noe fantasiland, og det er noe som heter kurdere. Vi har et eget språk, egen måte å skrive på, og på en måte en egen ''religion''. Selv om mange er muslimer, så er mange andre en del av religionen som heter zardashty, en kurdisk ''religion'' kan man si. Jeg er kurder selv, og kan si jeg er utrolig stolt av det. Det er virkelig et flott land, og jeg må si at folk som hakker ned på det og kaller det fantasiland burde skaffe seg litt info først. Søk gjerne på zardasht religion på google Jeg er norsk og håper at kurderne en dag vil få et fritt, selvstendig land. Alle folkeslag bør få ha sitt eget land der de slipper å bli undertrykket av andre kulturer Anonymous poster hash: 650d3...1d0
Drikkeflaska Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 I teorien er vel ikke Kurdistan et eget land eller en egen stat, selv om det etter min oppfatning burde være det. 4
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. juni 2015 #4 Skrevet 26. juni 2015 I teorien er vel ikke Kurdistan et eget land eller en egen stat, selv om det etter min oppfatning burde være det. Det er nettopp det. Man sier det er et land, i teorien er det ikke det, ikke en stat heller, men det på en måte ingen annen måte å forklare det på. Jeg personlig liker å si at det er et uselvstendig land. Det er fint at flere syns kurdere burde få eget land
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #5 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Nei Kurdistan er ikke et land. Men jeg synes at Kurdistan burde bli et land. Kurderene fortjener og ha sitt eget land. Men desverre kommer det sansynligvis aldri til å skje. Endret 26. juni 2015 av Balian de Ibelin
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. juni 2015 #6 Skrevet 26. juni 2015 Nei Kurdistan er ikke et land. Men jeg synes at Kurdistan burde bli et land. Kurderene fortjener og ha sitt eget land. Okey kanskje det ikke er et land, men jeg vet ikke annen måte å forklare det på. Det er iallefall ingen fantasiland som veldig mange mener
Drikkeflaska Skrevet 26. juni 2015 #7 Skrevet 26. juni 2015 Det er nettopp det. Man sier det er et land, i teorien er det ikke det, ikke en stat heller, men det på en måte ingen annen måte å forklare det på. Jeg personlig liker å si at det er et uselvstendig land. Det er fint at flere syns kurdere burde få eget land Man kan vel kanskje kalle det en nasjon? 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. juni 2015 #8 Skrevet 26. juni 2015 Man kan vel kanskje kalle det en nasjon? Haha ja det kan jeg si er en god idè
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2015 #9 Skrevet 26. juni 2015 Okey kanskje det ikke er et land, men jeg vet ikke annen måte å forklare det på. Det er iallefall ingen fantasiland som veldig mange mener Den beste forklaringen på Kurdistan er at det er et landområde hvor Kurderene holder til. Som ligger fordelt mellom Tyrkia, Syria, Iran og Irak. Er mulig jeg tar feil men jeg tror aldri Kurdistan har vært en selvstendig stat.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #10 Skrevet 26. juni 2015 Man kan vel kanskje kalle det en nasjon? Dumt spm hva er forskjellen på nasjon og stat ? Anonymous poster hash: 22890...fb5
Drikkeflaska Skrevet 26. juni 2015 #11 Skrevet 26. juni 2015 Dumt spm hva er forskjellen på nasjon og stat ? Anonymous poster hash: 22890...fb5 En stat er vel det man kan kalle en gruppe mennesker samlet under et geografisk område som blir styrt av de samme lovene, til dels samme normene, osv, hvor man har en egen myndighet som bestemmer over dette området. En nasjon kan også være en stat (noe som da gjerne blir kalt en nasjonalstat), men det kan også være en folkegruppe som lever etter de samme levereglene, har de samme tradisjonene, snakker samme språk og har en felles og samlende identitet.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. juni 2015 #12 Skrevet 26. juni 2015 Den beste forklaringen på Kurdistan er at det er et landområde hvor Kurderene holder til. Som ligger fordelt mellom Tyrkia, Syria, Iran og Irak. Er mulig jeg tar feil men jeg tror aldri Kurdistan har vært en selvstendig stat. Det er jeg faktisk usikker på. Er bare 17 år hehe, men tror kanskje ikke det
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 TS: Jeg anerkjenner Kurdistan Anonymous poster hash: 20536...f7e
Gjest Vireo Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Alle kurdere mener at "Kurdistan" er et land. Så at du mener det er vel ikke noe sjokk. Men Kurdistan er ikke et land, virker som de fleste i tråden her som synes det burde være det - vet selv av det ikke er det. Endret 27. juni 2015 av Vireo
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 For noe tull, det er ikke noe land. Anonymous poster hash: dcbad...e45
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Alle kurdere mener at "Kurdistan" er et land. Så at du mener det er vel ikke noe sjokk. Men Kurdistan er ikke et land, virker som de fleste i tråden her som synes det burde være det - vet selv av det ikke er det. Det er et land, jo. Men det anerkjennes ikke av mange. Jeg synes vi heller bør anerkjenne Kurdistan enn Tyrkia, Irak, Syria osv. Anonymous poster hash: 20536...f7e
Devilheart Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Når jeg leste tittelen på tråden tenkte jeg dette må vær skrevet av en kurder, og sannelig hadde jeg rett. Nei, kurdistan er ikke noe land, nasjon eller stat, og vil aldri bli det så lenge det området som nå okkuperes av kurdere ikke får fastsatt egne grenser og faktisk anerkjennes på alle kart som et selvstendig stat. Bare fordi dere har okkupert deler av Tyrkia, Syria og Nord-Irak og gjort det til deres egne områder, betyr ikke at dere eier de områdene. De områdene er fortsatt underlagt nevnte land. Dere som mener det er et land har ikke peiling på geografi og hvordan riksgrenser fungerer. Veldig passende nick du også har valgt, TS. Jada, bare fortsett med den tapte drømmen deres. Dere får besiere IS da, da får dere kanskje et eget område som belønning. Kanskje. Endret 27. juni 2015 av Devilheart
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Når jeg leste tittelen på tråden tenkte jeg dette må vær skrevet av en kurder, og sannelig hadde jeg rett. Nei, kurdistan er ikke noe land, nasjon eller stat, og vil aldri bli det så lenge det området som nå okkuperes av kurdere ikke får fastsatt egne grenser og faktisk anerkjennes på alle kart som et selvstendig stat. Bare fordi dere har okkupert deler av Tyrkia, Syria og Nord-Irak og gjort det til deres egne områder, betyr ikke at dere eier de områdene. De områdene er fortsatt underlagt nevnte land. Dere som mener det er et land har ikke peiling på geografi og hvordan riksgrenser fungerer. Du vil heller anerkjenne Syria? Anonymous poster hash: 20536...f7e
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 27. juni 2015 #20 Skrevet 27. juni 2015 Når jeg leste tittelen på tråden tenkte jeg dette må vær skrevet av en kurder, og sannelig hadde jeg rett. Nei, kurdistan er ikke noe land, nasjon eller stat, og vil aldri bli det så lenge det området som nå okkuperes av kurdere ikke får fastsatt egne grenser og faktisk anerkjennes på alle kart som et selvstendig stat. Bare fordi dere har okkupert deler av Tyrkia, Syria og Nord-Irak og gjort det til deres egne områder, betyr ikke at dere eier de områdene. De områdene er fortsatt underlagt nevnte land. Dere som mener det er et land har ikke peiling på geografi og hvordan riksgrenser fungerer. Veldig passende nick du også har valgt, TS. Jada, bare fortsett med den tapte drømmen deres. Dere får besiere IS da, da får dere kanskje et eget område som belønning. Kanskje. Virker som om du mener Kurdere ikke har rett på eget land, stemmer det eller har jeg misforstått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå