AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er ca 40 kg ekstra enn det jeg egentlig vil være.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kommer meg ned i vekt? Jeg er hekta på potetgull, noe jeg vet er problemet. Det er saltet som gjør det... Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: ac0a7...707
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 Jeg er ca 40 kg ekstra enn det jeg egentlig vil være.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kommer meg ned i vekt? Jeg er hekta på potetgull, noe jeg vet er problemet. Det er saltet som gjør det... Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: ac0a7...707 La være å kjøpe inn (og dermed ikke ha i huset) potetgull som du er hektet på Anonymous poster hash: 59b0a...152
Pringle Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg vil anbefale å bruke en matdagbok/kalorikalkulator, det finnes mange, både gratis og mot betaling, på nettet. Du oppretter en bruker, legger inn opplysninger om deg selv, og programmet regner ut hvor mye du skal spise for å gå ned så og så mye på så og så lang tid. For de fleste er dette ganske treffsikkert om man følger opplegget. Det er ikke nødvendig å ty til ekstreme tiltak, det er tvertimot kontraproduktivt. Ingen spesielle dietter er påkrevet, det er ingenting du må eller ikke må spise. Ingen piller eller andre remedier har noen effekt. Det eneste du trenger er et moderat kaloriunderskudd; med det kan du - uten problemer - gå ned en kilo i uka (i gjennomsnitt, fordi vekta uansett svinger, og i begynnelsen; om ca 20 kilo er 1/2 kilo pr uke sannsynlig/forventet/passe/sunt). Det er viktig å være tilstrekkelig nøyaktig; helt nøyaktig er uansett ikke mulig. Ikke stress, men ikke juks heller, så funker det. Og så må du ha tålmodighet. Først vil det ta - estimert - et år å gå ned det du vil ned, deretter blir det å passe vekta resten av livet. Helt enig i rådet om å ikke kjøpe inn problematiske matvarer. Etterhvert kan du sjekke om det går bra å omgås potetgull, eller om det blir mer stress enn kos. Selv har jeg kommet fram til at jeg har det bedre uten slike ting i huset; jeg spiser heller litt når jeg blir budt og har lyst på. Så er det diverse råd, som ikke skal tas som absolutter, men som praktiske retningslinjer. Du må velge og vrake etter som det passer for deg: Lag en matplan og prøv å følge den, spis mer grønnsaker, drikk mer vann, ta med matpakke, begynn å trene, gå når du kan istedenfor å kjøre bil, alltid spis frokost, ikke drikk kaloriene dine, bare spis til måltidene, skriv handleliste og spis før du går i butikken, forsyn deg med bare ett kakestykke når du blir budt, velg mellom forrett og dessert... I det hele tatt, utøv en eller annen form for struktur/restriksjon på spisingen som ikke går ut over livskvaliteten og -utfoldelsen. Og ja, jeg har erfaring, jeg har gått ned 20 kilo høsten 2013 - høsten 2014. Jeg syntes det var en interessant opplevelse, det var veldig enkelt og smertefritt for meg, og jeg er forbløffet over at kun en liten innsats hver dag skal til for å holde vekta etterpå. Endret 26. juni 2015 av Pringle 3
himmeloghav Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Jeg er ca 40 kg ekstra enn det jeg egentlig vil være..Noen som har noen tips til hvordan jeg kommer meg ned i vekt? Jeg er hekta på potetgull, noe jeg vet er problemet. Det er saltet som gjør det...Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: ac0a7...707 Les om skadevirkninger av salt og overvekt. Se dokumentarer om overvekt. Lag evt potetgull/potetbåter selv i ovnen med litt olje og salt evt i panne. Da kan du lage mindre mengder. Det beste er å kutte det ut eller spise det sjeldent. Jeg får vondt i magen av potetgull og forstoppelse. Endret 27. juni 2015 av himmeloghav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå