Runa Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Jeg har bestemt meg for å ha to forlovere da jeg har to bestevenninner. De samarbeider om alt (hvilket de også ville ha gjort om jeg bare hadde spurt den ene), men om det er sånn at det bare er ett vitne på hver side som kan skrive under blir det hun jeg har kjent lengst som gjør det. For meg var det i allefall viktig at begge skulle få bære tittelen: forlover. Men mange stusser på at jeg skal ha to forlovere... eller det at jeg kaller begge forlovere. Er det så merkelig å ha to i stedet for en? Og hvordan er det med vitner når man skal gifte seg borgelig? Kan man han flere, eller bare en på hver side? Runa Vi skal gifte oss den 25/6-05
Calla Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Har hørt om flere som har to forlovere, og synes ikke det er noe rart i det....
lampeskjerm Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Du kan bare ha en som skriver ut forlovererklæring (er virkelig forlover). Dette gjelder alle former for vigsel i Norge. Men du kan ha så mange du vil som fyller de andre "forloverrollene".
Runa Skrevet 5. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2004 Takker for informasjonen :bukke: Slike ting er bra å vite liksom :-) Runa.
Katrinemor Skrevet 8. september 2004 #5 Skrevet 8. september 2004 Jeg har bestemt meg for å ha to forlovere da jeg har to bestevenninner. De samarbeider om alt (hvilket de også ville ha gjort om jeg bare hadde spurt den ene), men om det er sånn at det bare er ett vitne på hver side som kan skrive under blir det hun jeg har kjent lengst som gjør det. For meg var det i allefall viktig at begge skulle få bære tittelen: forlover. Men mange stusser på at jeg skal ha to forlovere... eller det at jeg kaller begge forlovere. Er det så merkelig å ha to i stedet for en? Og hvordan er det med vitner når man skal gifte seg borgelig? Kan man han flere, eller bare en på hver side? Runa Vi skal gifte oss den 25/6-05 Hei Runa! Du er ikke den enesten som skal ha to forlovere i bryllup. Vi også skal ha to forlovere hver pga at vi klarte ikke å velge mellom de to så i stedet for å krangle, gå frem og tilbake så valgte vi å ta begge to. Også spør folk da: "Kofor skal du ha 2"? "E det lov det da"? Jeg skjønner ikke hvorfor folk spør sånn, det e da vel opp til man selv om hvor mange forlovere man vil ha i bryllupet sitt. Jeg tror den skikken med bare 1 begynner å bli for gammel at folk vil ta litt nye veier og tradisjoner. Jeg syns det er på tide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå