AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #1 Skrevet 26. juni 2015 Hvem i alle dager er disse klovnene som importerer hunder fra land med rabies? Jeg synes det er helt utrolig at dette er lov, Dette burde vært straffet med fengsel og svært høye bøter. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Nye-EU-regler-oker-rabiesfaren-8067632.html Anonymous poster hash: 21cea...d00 4
arcsin Skrevet 26. juni 2015 #2 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Hvem i alle dager er disse klovnene som importerer hunder fra land med rabies? Jeg synes det er helt utrolig at dette er lov, Dette burde vært straffet med fengsel og svært høye bøter. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Nye-EU-regler-oker-rabiesfaren-8067632.html Anonymous poster hash: 21cea...d00 Regner med det er mennesker som tror de gjør en god gjerning, men som ikke helt har tenkt gjennom saken. Fint at det blir belyst slik at det forhåpentligvis blir en stopp på det. Hvis man synes synd på gatehunder kan man donere penger til veldedige organisasjoner i det aktuelle landet. Edit: Les gjerne denne også: http://www.nrk.no/norge/kjempeparasitt-oppdaget-i-norge-1.8110596 Endret 26. juni 2015 av arcsin 3
Gjest Seajewel Skrevet 26. juni 2015 #3 Skrevet 26. juni 2015 Man kan ikke redde verden, men man kan redde en hund. Finnes nok av hunder her til lands som trenger hjem. 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 De tenker vel at folk synes de er ekstra snille fordi de har ikke bare reist til redd dyra for å hente en hund men dde har reddet den fra et helt annet land. SE HVOR MYE JEG BRYR MEG OM DYR!! Det finnes såpass mange hunder her til lands som trenger en familie som er kjempe glade i de. Anonymous poster hash: 6eb2c...c76
Wildstar Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Tror det har også litt med rase og slikt å gjøre. Om du tar en chihuahua fra fattige land, så koster den kanskje 1000-2000 kr, i motsetning til å skaffe en her, en "ny" chihuahua er jo nesten 20 000, og omplasserings chi'ene er rundt 6000- 8 000. Da lønner det seg å ta en inn fra for eksempel Romania. Sier ikke at det er rett å gjøre det, men jeg skjønner litt hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Tror det har også litt med rase og slikt å gjøre. Om du tar en chihuahua fra fattige land, så koster den kanskje 1000-2000 kr, i motsetning til å skaffe en her, en "ny" chihuahua er jo nesten 20 000, og omplasserings chi'ene er rundt 6000- 8 000. Da lønner det seg å ta en inn fra for eksempel Romania. Sier ikke at det er rett å gjøre det, men jeg skjønner litt hvorfor. Har du lagt på kostnadene med frakt, veterinærsjekk, toll osv i det regnestykket der? Anonymous poster hash: 0ad2e...18a
Wildstar Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Har du lagt på kostnadene med frakt, veterinærsjekk, toll osv i det regnestykket der? Anonymous poster hash: 0ad2e...18a En nabo av meg tok inn en hund, alt sammen var ca litt under 2000 kr, så er fortsatt godt under en norsk chi i kostnad.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 En nabo av meg tok inn en hund, alt sammen var ca litt under 2000 kr, så er fortsatt godt under en norsk chi i kostnad. tenk på hvor mange hunder naboen kunne ha gledet om han /hun hadde donert disse pengene til en organisasjon der ned.. inkluder alle i Norge FOD gården er ett alternativ om man ønsker seg en hund for en rimelig penge Anonymous poster hash: d9823...29f
Wildstar Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 tenk på hvor mange hunder naboen kunne ha gledet om han /hun hadde donert disse pengene til en organisasjon der ned.. inkluder alle i Norge FOD gården er ett alternativ om man ønsker seg en hund for en rimelig penge Anonymous poster hash: d9823...29f Nja, hun ønsket seg hund da, så da hjelper det ikke hende å donere til hunder et annet sted, når hun ønsket ett i hus. Hun donerer ikke særlig med penger, så det å adoptere fra utlandet var for å spare penger, ikke for å redde en hund hun syns så veldig synd på.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 En nabo av meg tok inn en hund, alt sammen var ca litt under 2000 kr, så er fortsatt godt under en norsk chi i kostnad. Etter over 10år med chihuahua kjenner jeg også mange som har importert slike hunder. 70 % av dem har fått ekstremt høye vetrinærkostnader i ettertid. Og de fleste har dårlig gemytt. Anonymous poster hash: 8f756...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Etter over 10år med chihuahua kjenner jeg også mange som har importert slike hunder. 70 % av dem har fått ekstremt høye vetrinærkostnader i ettertid. Og de fleste har dårlig gemytt. Anonymous poster hash: 8f756...0ea Må regne med litt svinn! Gjør ikke noe det, fikk den billig! Usj!Anonymous poster hash: 0c216...df0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 Må regne med litt svinn! Gjør ikke noe det, fikk den billig! Usj!Anonymous poster hash: 0c216...df0 Ja er man ute etter en syk aggressiv rotte så er det nok en ok deal. Anonymous poster hash: 8f756...0ea
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Ja er man ute etter en syk aggressiv rotte så er det nok en ok deal. Anonymous poster hash: 8f756...0ea Nordmenn i ett nøtteskall. Ingenting kan fåes billig nok.Anonymous poster hash: 0c216...df0
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #14 Skrevet 2. juli 2015 Etter over 10år med chihuahua kjenner jeg også mange som har importert slike hunder. 70 % av dem har fått ekstremt høye vetrinærkostnader i ettertid. Og de fleste har dårlig gemytt.Anonymous poster hash: 8f756...0ea Stamtavle kan vel regnes som et tvilsomt papir på en chihuahua fra gata i Romania? Ergo er det jo ikke en chihuahua man kjøper, men bare en liten hund uten stamtavle. Nordmenn i ett nøtteskall. Ingenting kan fåes billig nok.Anonymous poster hash: 0c216...df0 Det tror jeg var spikern på hodet her ja. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Skrevet 2. juli 2015 Stamtavle kan vel regnes som et tvilsomt papir på en chihuahua fra gata i Romania? Ergo er det jo ikke en chihuahua man kjøper, men bare en liten hund uten stamtavle. Det tror jeg var spikern på hodet her ja. En stamtavle er i grunnen ikke noe kvalitetsstempel i Norge heller. Så man kan i grunnen gå i fellen her hjemme også. Men man har litt mer rettigheter her og sjansen for en "dritthund" er vesentlig lavere. De fleste "chihuahua" importert fra øst Europa til en såpass lav pris ser jo ikke ut som en chihuahua engang, og har heller ikke det gemytter en chihuahua skal ha, så hva er poenget? Man han jo like greit kjøpe en hvilken som helst annen miniatyrblanding Anonymous poster hash: 8f756...0ea 2
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #16 Skrevet 2. juli 2015 En stamtavle er i grunnen ikke noe kvalitetsstempel i Norge heller. Så man kan i grunnen gå i fellen her hjemme også. Men man har litt mer rettigheter her og sjansen for en "dritthund" er vesentlig lavere. De fleste "chihuahua" importert fra øst Europa til en såpass lav pris ser jo ikke ut som en chihuahua engang, og har heller ikke det gemytter en chihuahua skal ha, så hva er poenget? Man han jo like greit kjøpe en hvilken som helst annen miniatyrblandingAnonymous poster hash: 8f756...0ea Just presis. Helt enig. Så hvorfor utsette seg for nye parasitter og sykdommer ved å importere for å spare penger?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #17 Skrevet 2. juli 2015 Just presis. Helt enig. Så hvorfor utsette seg for nye parasitter og sykdommer ved å importere for å spare penger? Tror faktisk det rett og slett er mangel på kunskap. Anonymous poster hash: 8f756...0ea
Wildstar Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 Etter over 10år med chihuahua kjenner jeg også mange som har importert slike hunder. 70 % av dem har fått ekstremt høye vetrinærkostnader i ettertid. Og de fleste har dårlig gemytt.Anonymous poster hash: 8f756...0ea Hennes hund er frisk som en frisk fisk, ingen adferdsproblemer, hunden er sosial og utrulig lydig. Så er ikke alle som går på en smell.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Kjenner jeg blir så provosert av folk som kjøper hunder fra utlandet bare fordi de er billigere. Man betaler for kvalitet, sant? Jeg ville heller bladd opp 30.000 kr for en stabil, trygg og sunn chihuahua enn å betale 2000 kr for en syk og crazy en. Anonymous poster hash: d165c...c2c
Wildstar Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Kjenner jeg blir så provosert av folk som kjøper hunder fra utlandet bare fordi de er billigere. Man betaler for kvalitet, sant? Jeg ville heller bladd opp 30.000 kr for en stabil, trygg og sunn chihuahua enn å betale 2000 kr for en syk og crazy en. Anonymous poster hash: d165c...c2c Som sagt, hennes er stabil og sunn. Bare fordi den koster en-to månedslønner så er det ikke gitt at de er friske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå