Gå til innhold

Downs og sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en type downs syndrom hvor man ikke har det ekstra kromosomet i alle cellene. Man har faktisk "normale celler også.

Anonymous poster hash: edac8...c29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.pinterest.com/pin/242490761160738660/

Hva tror du om henne da?

Vel, hun har faktisk trekkene, men i liten grad. Leukemi er også mer utbredt hos mennesker med downs. Så faktisk to helt åpenbare "kjennetegn" der, altså.

Anonymous poster hash: 213b0...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hun har faktisk trekkene, men i liten grad. Leukemi er også mer utbredt hos mennesker med downs. Så faktisk to helt åpenbare "kjennetegn" der, altså.

Jeg snakker om utseende. For min del hadde jeg ikke gjettet at hun hadde downs.

Skrevet

Husker jeg så en episode på oprah om et par som hadde downs. De skulle gifte seg og flytte sammen. Mannen skulle da sterilisere seg slik at de ikke fikk barn. Så regner med de har sex som alle andre.

AnonymBruker
Skrevet

Menn med downs er stort sett sterile, og en høy andel av kvinnene også, og de kommer vanligvis også svært tidlig i overgangsalderen. Så noen stor risiko for barn er det ikke. 

Anonymous poster hash: 18d82...db1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg så en episode på oprah om et par som hadde downs. De skulle gifte seg og flytte sammen. Mannen skulle da sterilisere seg slik at de ikke fikk barn. Så regner med de har sex som alle andre.

Dette måtte du se på Oprah for å forstå?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker om utseende. For min del hadde jeg ikke gjettet at hun hadde downs.

Bildet er nok helt sikkert valgt med omhu.

Å kun snakke om utseende når man snakker om downs, blir litt rart, synes jeg. Downs handler om veldig mye mer enn utseende. 

Skrevet

Dette måtte du se på Oprah for å forstå?

Jeg var type 14 år når jeg så det så hadde ikke gjort meg opp så mange refleksjoner rundt downs og sex🙈

• Liker 1
Skrevet

Personer med downs er som personer uten downs, de har en sexdrift. Noen har aldri behov for seksuell tilfredsstillelse mens andre har det. Akkurat som oss "normale".
Noen personer med psykisk utviklingshemming forstår ikke hva denne lysten er, og tilfredsstiller seg gjennom å kose med gjenstander o.l. De trenger nødvendigvis ikke å få orgasme fysisk, det er ofte nok å kose seg på andre måter.

AnonymBruker
Skrevet

Bildet er nok helt sikkert valgt med omhu.

Å kun snakke om utseende når man snakker om downs, blir litt rart, synes jeg. Downs handler om veldig mye mer enn utseende.

Det var noen her som mente at alle med downs hadde de typiske trekkene utad, men det gjelder ikke for alle. Jeg trakk derfor fram mosaikk down syndrom som eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Det var noen her som mente at alle med downs hadde de typiske trekkene utad, men det gjelder ikke for alle. Jeg trakk derfor fram mosaikk down syndrom som eksempel.

Dersom man ser ordentlig på bildet, ser man at ansiktstrekkene faktisk er tilstede, men i liten grad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...